Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@23:39:06 GMT

تولید سالانه ۶۸۰۰تن تخم مرغ در کردستان

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۰۰۰۵

تولید سالانه ۶۸۰۰تن تخم مرغ در کردستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سید مادح حسامی مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در جلسە تنظیم بازار تخم‌مرغ گفت: تعداد ۷ واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت ۳۹۵ هزار قطعه مرغ تخمگذار سالانه شش هزار و ۸۰۰ تن (معادل ۳۸ درصد نیاز استان) تخم مرغ تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: در کل ۱۳ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۶۱۱ هزار قطعه در سال در استان دارای پروانه بهره برداری است.

حسامی گفت: از این تعداد واحد تولیدی ۷ واحد فعال است و ۶ واحد دارای پروانه غیرفعال است که در نظر داریم تا پایان سال با تزریق تسهیلات بانکی وارد چرخه تولید شوند.

او افزود: ۳ واحد از این ۷ واحد تولیدی مرغ تخم گذار، در مرحله وارد کردن پولت (جوجه تخم گذار سه ماهه) هستند.

حسامی یادآور شد: سالانه ۱۷۶۰۰ تن نیاز استان به تخم مرغ است که با فعالیت همزمان این ۱۳ واحد ۱۰ هزار و ۳۰۰ تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی پروانه بهره برداری مرغ تخم تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟

محمدحسن کیانی‌فر بیان کرد: سطح باغات لرستان ۵۰ هزار هکتار است و ۴۳ هکتار از این میزان به باغات بارور اختصاص دارد.

او با بیان اینکه ۲۴ گونۀ میوۀ معتدل و سردسیری در لرستان کاشت و تولید می‌شود، اضافه کرد: میوۀ گرمسیری (خرما) به‌صورت محدود نیز در پلدختر تولید می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: بیش از ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در این استان تولید می‌شود.

کیانی‌فر با ذکر اینکه انجیر، انار، گردو، زیتون، زردآلو و سیب شاخص‌ترین محصولات باغی لرستان است، یادآور شد: هلو، شلیل، انواع آلوها، آلبالو، به و سایر گونه‌های میوه نیز در این استان تولید می‌شود.

او با بیان اینکه لرستان مقام نخست تولید انجیر سیاه در ایران و مقام دوم جهان را دارد، خاطرنشان کرد: ۲۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت انجیر سیاه در این استان، خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار تن انجیر سیاه به‌صورت سالانه در باغات لرستان تولید و روانۀ بازار مصرف می‌شود.

کیانی‌فر با اعلام اختصاص بیش از ۳۵۰۰ هکتار از باغات لرستان به کشت انار، بیان کرد: بیشترین سطح زیرکشت این محصول به‌صورت تجمیعی در کوهدشت است.

او با بیان اینکه ۵۰ درصد سطح زیر کشت انار در کوهدشت است، اضافه کرد: ۵۰ درصد این محصول در باغات سایر شهر‌ها مانند خرم‌آباد و چگنی نیز تولید می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب
  • لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟
  • هوش مصنوعی: دوران گذار از مزیت به ضرورت
  • سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود
  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • تولید سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی در رزن 
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان