Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-19@10:22:18 GMT

خط تولید داروی جدید ضد کرونا افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۰۱۶۱

به همت محققان دارویی ستاد اجرایی فرمان امام، خط تولید دو داروی ایورمکتین و موکوسیل و مواد اولیه چند داروی بیماری های قلب و عروق ، صرع و فشار خون رونمایی شد.

صبح امروز و با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و مدیران عامل گروه اقتصادی تدبیر، هلدینگ دارویی وابسته به ستاد اجرایی در شهرک دارویی برکت واقع در استان البرز، از چند دستاورد دارویی جدید در سه استان تهران، مرکزی و قزوین رونمایی و خط تولید انبوه آن افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم خط تولید داروی ایورمکتین که در زمینه پیشگیری و درمان کوید۱۹ تجویز می شود و تولید آن تاکنون دراختیار چند کشور دنیا بود، خط تولید داروی موکوسیل و سه ماده اولیه دارویی بیماری های قلب و عروق، صرع، فشارخون و تهوع رونمایی شد.
محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: یکی از جهت گیری های جدی ستاد اجرایی در چندسال گذشته پرکردن خلأهای دارویی موجود درکشور و جلوگیری از خروج ارز بوده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ٩٧ درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود، گفت: حدود 3 درصد واردات دارویی داریم که ٣۵درصد قیمت تمام شده دارویی کشور را تشکیل می دهد.
مخبر با اشاره به احداث شهرک دارویی توسط ستاد اجرایی فرمان امام گفت: شرکت های دارویی مختلفی در شهرک صنعتی برکت راه اندازی شده است که تا سه درصد واردات کشور را تأمین می کنند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به تولید داروی ایورمکتین توسط محققان داخلی گفت: تعهد کردیم هر دارویی که احتمال اثرگذاری در بیماری کرونا داشته باشد را تولید کنیم که امروز از یک دارو که به گفته پزشکان در بیماری کرونا تأثیرگذاری بالایی دارد را رونمایی کردیم.
وی افزود: قطعا حجمی از این داروی جدید را برای استفاده در مناطق محروم کشور به طور رایگان در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهیم ...

فارس

برچسب ها: داروی ضد کرونا ، مخبر دزفولی ، ستاد اجرایی فرمان امام لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LyT

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: داروی ضد کرونا مخبر دزفولی ستاد اجرایی فرمان امام ستاد اجرایی فرمان امام تولید داروی خط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش همدلی و احسان در اراک

 این رزمایش که در مسجد علی ابن ابیطالب اراک برپا شد بیش از دو هزار بسته حمایتی معیشتی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان مرکزی بین شهروندان کم برخوردار استان توزیع شد.
تهامی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان مرکزی در این باره با بیان اینکه بسته‌های حمایتی توسط گروه‌های جهادی استان توزیع می‌شود گفت: ارزش هر بسته ۷۵۰ هزار تومان است که جمعا به بیش از یک و نیم میلیارد تومان می‌رسد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون چندین رزمایش حمایتی از گروه‌های کم برخوردار در استان برپا شده گفت: در این مدت رزمایش‌های حمایتی در قالب درمان و پزشکی/ دندانپزشکی/ تهیه جهیزیه و زوج‌های نابارور انجام شده است که امید در سال جدید نیز ادامه یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • اعطای هدایا به شش خانواده سه قلوی استان فارسی
  • تجلیل از پیشگامان عرصه احسان و نیکوکاری استان بوشهر
  • رزمایش همدلی و احسان در کهگیلویه وبویراحمد
  • رزمایش همدلی و احسان
  • توسعه همکاری جهاددانشگاهی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حوزه‌های مختلف صنعتی
  • رزمایش همدلی و احسان در اراک
  • ساخت ۲۲۰ مدرسه و ۲۵ خانه بهداشت در مناطق محروم جنوب ایران
  • توسعه همکاری جهاد دانشگاهی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)
  • توزیع ۱۰۰ بسته لبخندمادری به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در چهارمحال وبختیاری
  • ساخت خوابگاه برای ۱۰۰۰ دختر دانشجو توسط بنیاد ۱۵ خرداد