Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@21:15:29 GMT

غذا‌های پرکالری که به کاهش وزن کمک می‌کنند!

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۰۲۳۰

غذا‌های پرکالری که به کاهش وزن کمک می‌کنند!

این جمله را که برای کاهش وزن باید همیشه سراغ غذا‌های کم کالری بروید را فراموش کنید، چون به عقیده متخصصان تغذیه، برای نگه داشتن وزن در محدوده سالم، شما باید سراغ ۶ منبع غذایی پرکالری نیز بروید:

آجیل و دانه ها: انواع آجیل سرشار از چربی‌های مفید، فیبر، ویتامین ای، منیزیم، روی، فولات و پتاسیم هستند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در مصرف مغز‌های خوراکی نباید زیاده روی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بادام و پسته بیشترین میزان کالری را ارائه می‌کنند. مصرف حدود ۲۳ عدد بادام یا ۴۹ عدد پسته معادل دریافت ۱۶۰ کالری است. با تقسیم بندی مناسب و رعایت اعتدال در مصرف می‌توانید اهداف کاهش وزن خود را با کمک مغز‌های خوراکی محقق سازید و به حفظ سلامت کلی بدن کمک کنید.

روغن زیتون: یک بخش اصلی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای است و مصرف آن به طور مستقیم با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها ارتباط دارد. روغن زیتون خاصیت ضد التهابی دارد و مصرف آن برای حفظ سلامت استخوان‌ها نیز مفید است. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حدود ۱۲۰ کالری دارد، از این رو، بهتر است از آن به عنوان چاشنی سالاد و برای پخت و پز سبزیجات استفاده شود. استفاده از روغن زیتون به همراه حمص به عنوان یک میان وعده سالم که به خوبی احساس سیری را در انسان ایجاد می‌کند نیز برای کاهش وزن بسیار توصیه شده است.

سیب زمینی: شاید به دلیل وجود کربوهیدرات، سیب زمینی شهرت چندانی در بین مواد غذایی نداشته باشد، اما فراموش نکنید که این ماده غذایی سرشار از آهن، پتاسیم و فیبر است. یک سیب زمینی متوسط همراه با پوست ۱۶۱ کالری دارد. سیب زمینی را به همراه کره، خامه ترش یا بیکن مصرف نکنید. نوع پخته شدن آن همراه با کمی نمک و روغن زیتون، یکی از سالم‌ترین وعده‌های غذایی است.

کره بادام زمینی: کره بادام زمینی در هر قاشق غذا خوری تقریبا ۹۴ کالری دارد. ۴ گرم پروتئین، ۸ گرم چربی، و ۳ گرم کربوهیدرات. کره بادام زمینی را میتوانید به راحتی با غذا‌ها مخلوط کنید. این کره را میتوانید در انواع مختلف تهیه کنید مثلا نوعی که در تکه‌های بادام زمینی هم هست و یا نوعی که کامل مخلوط شده است. کره بادام زمینی که طبیعی باشد نشانه اش این است: وقتی در قوطی آن را باز میکنید روغن باید بالایش جمع شده باشد و برای استفاده مجبورید ابتدا آن را هم بزنید. همچنین کره بادام زمینی طبیعی را باید در یخچال نگهداری کنید.

تخم مرغ: یک تخم مرغ معمولی دارای ۷۰ کالری است و گرم چربی، ۶ گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات دارد. پروتئین موجود در تخم مرغ برای ساخت عضله به بدن کمک می‌کند، چربی موجود در تخم مرغ منبع قابل توجهی از انرژی را برای بدن محیا می‌کند و همچنین میزان تستوسترون را افزایش می‌دهد. تخم مرغ حاوی سطوح بالایی از اسید‌های چرب امگا ۳ است که به انعطاف مفاصل و سلامت سلول‌های بدن کمک می‌کند. یک عنصر به نام کولین نیز هست که در زرده تخم مرغ پیدا می‌شود. کولین باعث کاهش ساخت چربی در قلب می‌شود و به بازسازی سلول‌ها کمک می‌کند. همچنین مشخص شده روی خلق و خو هم تاثیر دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کاهش وزن رژیم غذایی کاهش وزن رژیم غذایی سبک زندگی پارسی خبر کره بادام زمینی روغن زیتون سیب زمینی کاهش وزن تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس امروز ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با بیان اینکه جشنواره شکوفه‌های بادام دژ کرد ششم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره به همت شورای شهر، شهرداری و مردم شهر دژ کرد و با حضور سرکار خانم دکتر جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری همچنین تنی چند از مسئولان استانی و شهرستان اقلید برگزار می‌شود.

او گفت: اجرای برنامه‌های شاد و متنوع شامل مسابقات بازی‌های بومی و محلی، موسیقی محلی برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، نمایش آداب‌ورسوم، پخت نان و غذا‌های محلی، نمایش محصولات کشاورزی ازجمله برنا‌هایی است که در اجرای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

ثابت اقلیدی اضافه کرد: در این جشنواره نیز لوح ثبت ملی مراسم شاهنامه‌خوانی و کیسه بافی در شهر دژ کرد به شهردار اهدا خواهد شد.

او افزود: جشنواره شکوفه‌ها با هدف برند سازی بادام دژ کرد، معرفی جاذبه‌های گردشگری توریستی، معرفی صنایع‌دستی، تولیدات محصولات کشاورزی و جذب سرمایه‌گذار در زمینهٔ‌های صنایع‌دستی و تبدیلی و گردشگری برگزار می‌شود.

در شهر دژکرد رشته‌های صنایع‌دستی کیسه بافی، قالی‌بافی، گلیم، جاجیم، گبه، چنته، نمکدان، رودوزی سنتی، قلاب‌بافی و سه کارگاه در رشته‌های گلیم‌بافی و رودوزی سنتی زیر نظر معاونت صنایع‌دستی استان فعال است.

شهر دژکرد از توابع شهرستان اقلید با جمعیت حدود ۱۰ هزار نفر با وجود امامزاده شمس‌الدین محمد (ع)، باغ‌های تماشایی و چشمه‌سار‌های دیدنی چهل شهیدان، پارک ساحلی، چشمه‌سار انگفته، رودخانه سفید، دره باغ گل و محصولات باغی بادام، گردو، سیب، هلو، آلو زعفران و گیاهان دارویی و مجاورت آزادراه شیراز - اصفهان از مقاصد نوظهور و پرجاذبه استان فارس برای گردشگران است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کشف یک و نیم تن بادام قاچاق در امیدیه
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید