Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن افتخاری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: براساس مصوبه هیات دولت در حوزه ادارات و نهادهای دولتی با افزایش مصرف گاز برخورد می‌شود و طبق بخشنامه درجه حرارت در هیچ اداره نباید بیشتر از ۲۱ درجه باشد.

وی ادامه داد: امسال مصرف گاز در حوزه‌های مختلف از میزان تعهد این شرکت بیشتر بوده و شرکت گاز ۷.۴ درصد در حوزه نیروگاهی، ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد در حوزه صنعت، ۱۵.۶ درصد در حوزه خانگی گاز بیشتری تحویل داده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: تعهد شرکت گاز برای تامین بخش خانگی سقف ندارد و باید در ۱۲ ماه سال گاز این بخش تامین شود اما تعهد این شرکت در حوزه صنعت و نیروگاه هشت ماه در سال است و در چهار ماه پایانی سال اگر گاز مازاد بر تعهد شرکت بود، به صنایع و نیروگاه‌ها تحویل می‌شود.

وی افزود: گاهی مصرف گاز بخش خانگی در زمستان به بیش از ۷۸ درصد گاز موجود می‌رسد که با اتخاذ راهکارهای ساده می‌توان مصرف در این بخش را مدیریت کرد.

افتخاری ادامه داد: امسال برای نخستین بار شرکت ملی گاز ایران طرحهای تشویقی برای مدیریت مصرف گاز ارایه داده است که یک طرح آن "قبض رایگان گاز بها" نام دارد و در اجرای آن اگر مصرف گاز مشترک از ابتدای دی ماه امسال تا ۱۵ فروردین سال آینده تا سقف ۲۰۰ مترمکعب در ماه و در تابستان تا سقف ۴۵ مترمکعب در ماه باشد، ۱۰۰ درصد گازبهای آنها بخشیده شده و قبض صفر ریال برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد بین ۳۰ تا ۳۵ درصد از قبوض گاز مشمول این طرح شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: مصرف گاز برخی مشترکان به دلیل وسعت خانه و وسایل گرمایشی متعدد به کمتر از ۲۰۰ مترمکعب در ماه نمی‌رسد لذا اگر مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سالهای ۹۶ و ۹۷،  ۱۰ درصد کاهش دهند، مشمول ۱۵ درصد جایزه مصرف بهینه و تخفیف در قبض گاز خود خواهند شد.

وی افزود: طبق مصوبه دولت اگر خانواری مصرف گاز خود را نسبت به مدت مشابه سالهای ۹۶ و ۹۷، ۱۵ درصد افزایش دهد، به بهای گاز آن ۱۵ درصد افزوده می‌شود.

افتخاری طرح تشویقی دیگر را که این استان در اجرای آن پیشگام بوده است "طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها" دانست و ادامه داد: یکی از مکانهای پر حرارت و هدررفت گرما، موتورخانه ها است که طبق قانون هوای پاک باید موتورخانه های اداری از امسال و موتورخانه های مسکونی از ابتدای سال ۱۴۰۱ گواهینامه استاندارد دریافت کنند.

وی گفت: مالکینی که امسال و سال آینده طبق این طرح موتورخانه‌های خود را به روزرسانی نکنند، از سال ۱۴۰۱ باید با هزینه شخصی این کار را انجام دهند لذا دارندگان موتورخانه باید به سایت شرکت ملی گاز ایران مراجعه و در آن ثبت نام کنند و طبق آن ادامه فرآیند را طی نمایند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی افزود: طبق بررسی انجام شده با اجرای طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها دستکم ۱۰ درصد از مصرف گاز طبیعی آنها کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه بخشی از اتلاف انرژی ناشی از به روز نبودن فناوریها در بخشهای خانگی، فرسودگی و پایین بودن راندمان نیروگاه ها و استاندارد نبودن صنایع است، ادامه داد: شورای اقتصاد در این زمینه طرحی تدوین کرده که بخاریهای فرسوده خانه‌ها جمع آوری و بخاریهای گازسوز با راندمان زیاد جایگزین آنها شود.

افتخاری گفت: طبق ابلاغ مراجع ذیصلاح باید وسایل گرمایشی ویلاهای شخصی افراد در زمانی که آنان در این مکانها حضور ندارند، خاموش باشد در غیر این صورت در ابتدا به صاحب ملک اخطار و در صورت تکرار تخلف، گاز آن قطع خواهد شد.

افزایش ۲۸ درصدی ذخیره سازی گاز

مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز کشور نیز در این نشست گفت: ۱۰ منطقه عملیات انتقال گاز در کشور وجود دارد که منطقه چهار استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان و بخشی از گلستان را شامل می شود.

محمد کامل افزود: کل دریافتی این منطقه از پالایشگاه خانگیران حدود ۴۴ میلیون مترمکعب در روز و ۱۴ تا ۱۵ میلیون مترمکعب در روز از محل ذخیره سازی است.

وی ادامه داد: در هفت ماه سال گذشته منطقه چهار توانست یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز را ذخیره سازی کند که ذخیره سازی امسال در این مدت ۲۸ درصد افزایش یافت و به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب رسید.

مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز کشور گفت: روزانه ۴۸ میلیون مترمکعب گاز از خط سراسری گاز توسط منطقه چهار عملیاتی تحویل می شود که از این میزان ۱۴ میلیون مترمکعب به استانهای زیرپوشش این منطقه و ۳۴ میلیون مترمکعب به نقاطی از شمال کشور انتقال می‌یابد.

برچسب‌ها شرکت ملی گاز ایران مشهد بهینه سازی مصرف انرژی حسن روحانی گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی گاز ایران مشهد بهینه سازی مصرف انرژی شرکت ملی گاز ایران مشهد بهینه سازی مصرف انرژی حسن روحانی گاز اخبار کنکور میلیون مترمکعب موتورخانه ها خراسان رضوی منطقه چهار ذخیره سازی شرکت گاز مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از فاز نخست نیروگاه خورشیدی شرکت نفت منطقه تربت حیدریه

با بهره برداری از این نیروگاه سالانه در مصرف۱۳۰۰۰ متر مکعب گاز صرفه جوئی می‌شود.

مشارموحد مجری طرح در آئین بهره برداری از این نیروگاه گفت: افق اجرای این طرح نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی است که در مدت ۳ سال به حداکثر تولید خواهد رسید.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح سالانه از مصرف ۱۳۰۰۰ متر مکعب گاز، ۱۰۰۰۰لیتر آب و از انتشار ۴۰ تن گاز دی اکسید کربن جلوگیری می‌کند.

او گفت: در ساخت این نیروگاه از صفحه‌های خورشیدی ۵۵۰ واتی تکنولوژی روز استفاده شده است.

جوادبلندی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت حیدریه هم گفت: این منطقه به عنوان اولین منطقه بخش فرآورده‌های نفتی کشور موفق به کسب گواهی نامه ایزو ۵۰۰۰۱ درراستای بهینه سازی مصرف انرژی شده است. وی افزود این نیروگاه که در مرحله نخست ۲۶کیلووات ظرفیت تولید دارد بخشی از برق مورد استفاده در تاسیسات ذخیره سازی وبارگیری سوخت جنوب استان را در این منطقه تامین می‌کند.

برای اجرای این طرح ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • گسترش شبکه ارتباطی همراه اول برای رفاه زائران حرم رضوی
  • نرخ بیکاری در خراسان رضوی به ۶.۲ درصد رسید
  • بهره برداری از فاز نخست نیروگاه خورشیدی شرکت نفت منطقه تربت حیدریه
  • ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار زائر نوروزی وارد مشهد شدند
  • کمبود دارو برای مصرف روزانه در خراسان رضوی نداریم
  • ۲۷ سایت نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی برق‌رسانی شد
  • افزایش ۲ درصدی مصرف گاز در استان کرمانشاه طی سال جاری
  • آمادگی پخش خراسان رضوی برای استقبال از مسافران نوروزی/ استقرار جایگاه‌ و خودروهای سوخت‌رسان سیار
  • شستشوی ۹۲ هزار مترمکعب مخازن ذخیره آب شرب در خراسان شمالی 
  • چالش جدی در قرارداد کارگران مخابرات