Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در کنفرانس ویدیویی با سایمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در صورت رفع تحریم‌ها و انجام تعهدات از سوی آمریکا، به طور متقابل اجرای کامل برجام را همچون گذشته در دستور کار قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  ادامه داد: اقدامات آمریکا با ایجاد مزاحمت و وضع تحریم‌های غیر قانونی به ویژه در چند سال اخیر که با اهداف و مفاد منشور مغایرت داشته و ناقض معاهدات بین المللی بوده به چند جانبه گرایی ضربه وارد کرده است.

وزیر خارجه در پایان یادآور شد: انتظار این است همه کشور‌ها به ویژه اعضای شورای امنیت در راستای صلح و امنیت بین المللی تلاش سازنده داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق برجام محمد جواد ظریف تعهدات برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا در غزه

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان شفا در نوار غزه و اشغال آن و جنایات مرتکب شده توسط نظامیان این رژیم علیه کادر درمان و بیماران و مجروحان این بیمارستان را شدیدا محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، کنعانی گفت؛ متاسفانه این اولین بار نیست که دنیا شاهد این واقعیت تلخ است که رژیم صهیونیستی با نقض فاحش همه قوانین و مقررات بین‌المللی، مرتکب حمله به بیمارستان، کشتار، ضرب و جرح و یا اسارت کادر درمان، بیماران و مجروحان شده و بدیهی‌ترین اصول انسانی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی را نقض کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد؛ در طول هفتاد و چند سال گذشته، اشغالگری، ترور، خشونت، اسارت و جنایت شاکله اصلی ساختار قدرت و سیاست رژیم صهیونیستی بوده و در طول قریب به ۶ ماه گذشته همه این‌ موارد بعلاوه اقدام به نسل‌کُشی در برنامه عملیاتی این رژیم در نوار غزه قرار گرفته است.

وی ادامه داد؛ آنچه در سالهای نه چندان دور در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا و در قانا و ضاحیه لبنان گذشت و آنچه اکنون در نوار غزه می‌گذرد، تنها بخش کوچکی از کارنامه سیاه صهیونیست‌هاست که نه تنها با واکنش درخوری از سوی جامعه جهانی روبرو نگردید، بلکه حمایت برخی کشورهای شناخته شده غربی، زمینه افزایش خشونت و جنایت صهیونیستها علیه ملت مظلوم و تحت اشغال فلسطین را فراهم ساخته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد؛ در ماه‌های اخیر که ماشین نسل‌کُشی صهیونیستها از هیچ اقدام سبوعانه ای علیه مردم بیگناه فلسطین در بزرگترین زندان بدون سقف جهان فروگذار نکرده است، بیمارستانها، مراکز درمانی و کادر درمان به عنوان اهداف نظامی مورد حمله وحشیانه قرار گرفته اند.
وی افزود تراژدی دردناک ماههای اخیر در غزه در حالی در مقابل چشم همه جهانیان در حال رقم خوردن است که در همه جنگها و منازعات، بیمارستانها و بیماران مورد حمایت قوانین و مقررات بین‌المللی بوده و غیر قابل مجازات و تعرض تعریف و اعلام شده‌اند. با این حال در میان بهت جهانیان، بیمارستان شفا در غزه برای چندمین بار مورد حمله ارتش تروریستی رژیم اسرائیل و کادر درمان و بیماران و مجروحان آن مورد قتل و ربایش قرار گرفتند.

کنعانی با یادآوری مجدد مسئولیت جامعه جهانی در قبال وضعیت دردناک فلسطین خاصه نوار غزه، یک بار دیگر از سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان خواست به وظیفه و مسئولیت بین‌المللی خود در پیشگیری از تداوم جنایات جنگی رژیم اسرائیل جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا در غزه
  • ذوق‌زدگی روزنامه دولت از افشای فایل صوتی وزیر خارجه روحانی
  • تاکید سفیر پاکستان بر گسترش روابط با ایران
  • تاکید سفیر پاکستان بر تعهد این کشور در گسترش روابط با ایران
  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام
  • طعنه ربیعی به مخالفان برجام: از خدا و دین برای زمین زدن آن استفاده کردید
  • رایزنی سفیر جدید ایران در نیجر با وزیر امور خارجه
  • گفت‌وگوی اردن و آمریکا برای آتش‌بس فوری در غزه
  • امروز آمریکا از پس یمنی‌ها برنمی‌آید
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...