Web Analytics Made Easy - Statcounter

خیابان‌های شهر اردبیل از شامگاه اولین روز بهمن بر اثر بارش برف سنگین، کولاک و یخبندان شدید قفل شده و بسیاری از خودرو‌ها در سطح این گذرگاه‌ها زمین‌گیر شدند.

به گزارش ایرنا، بارش کم‌سابقه برف چنان شدتی دارد که در زمانی کمتر از یک ساعت لایه‌ای از برف به ارتفاع تقریبی ۱۵ سانتی‌متر سطح گذرگاه‌های درون‌شهری اردبیل را پوشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندین هزار دستگاه خودرو در گذرگاه‌های درون‌شهری اردبیل و حتی در خیابان‌های مرکزی این شهر مشاهده می‌شوند که از حرکت باز مانده‌اند و یا خیلی آرام و به شکل لاک‌پشتی در حرکتند.

تعداد زیادی پلیس و مامور راهنمایی و رانندگی در میدان‌ها و چهارراه‌های پرتردد شهر زیر بارش شدید برف و سرما در تلاش برای عبور دادن خیل عظیمی از خودرو‌ها هستند.

در این میان تعلل در نمک و محلول‌پاشی و برفروبی گذرگاه‌های درون‌شهری اردبیل مشهود است.

رانندگانی که برای رسیدن به منازل خود مجبورند از خیابان‌های منتهی به شهرک‌های مرتفع پیرامون اردبیل گذر کنند به علت لغزندگی شدید سطح این گذرگاه‌ها و نداشتن زنجیر و یا لاستیک یخ‌شکن، خودروهایشان را به زحمت در کنار خیابان متوقف کرده و پیاده راه مقصدشان را در پیش گرفته‌اند.

تردد خودرو‌ها در کوچه‌ها و خیابان‌های اردبیل در حالی مختل شده است که از طریق رسانه‌ها هشدار‌های لازم از چندین روز قبل مبنی بر بارش شدید برف، سرما و کولاک داده شده است.

دمای کنونی اردبیل منفی پنج درجه سانتی‌گراد است و باد با بیشینه سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت از جانب شمال و گاهی شمال شرق می‌وزد. به غیر از فیرزوآباد کوثر از تمام شهرستان‌های استان اردبیل بارش برف و سرما گزارش شده است.

بر اساس اعلام مرکز پایش راه‌های استان اردبیل در تمام جاده‌های مواصلاتی این استان بارش برف همراه با کولاک ادامه دارد و سطح راه‌ها در بعضی مقاطع کوهستانی یخبندان است.

این مرکز افزود: پلیس راه از ادامه سفر رانندگان فاقد زنجیرچرخ و تجهیزات کامل زمستانی در محور‌های این استان تا آرامش اوضاع جوی جلوگیری می‌کند.

برونداد تازه‌ترین نقشه‌های هواشناسی از ادامه بارش شدید برف تا ظهر فردا پنجشنبه در اردبیل حکایت دارد. از عصر همین روز با توقف تدریجی بارش برف و صاف شدن آسمان برودت و یخبندان در منطقه تشدید خواهد شد.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. امسال از ابتدای فصل سرما تاکنون چهار بار در آذرماه و یک بار در اوایل دی در منطقه برف سنگین باریده و سرمای شدید حاکم شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شاخص آلودگی هوا انتخابات 1400 کاظم صدیقی ویروس کرونا فائزه هاشمی برف و یخبندان تبریز گذرگاه ها بارش برف خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در دهلران

دریافت 9 MB کد خبر 6058476

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در دهلران
  • رئیس آنروا: برای جلوگیری از قحطی در غزه بازگشایی گذرگاه‌های زمینی ضروری است
  • دردسرساز شدن چاله‌های ایجاد شده بعد از عملیات جدول گذاری در خیابان زکریا شهر ری
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای اردبیل
  • مشکل دفع آب‌های سطحی در معابر محله کیانپارس از زبان شهروند اهوازی + فیلم
  • صدور هشدار سطح نارنجی در اردبیل/ساکنین حریم رودخانه‌هامراقب باشند
  • ۶۴۵ هکتار زمین به محدوده شهر اردبیل افزوده شد
  • استاندار اردبیل: با تغییر کاربری زمین پتروشیمی اردبیل مخالفیم
  • اسراییل محدودیت‌های گذرگاه‌های زمینی غزه را رفع کند
  • ناپایداری شدید جوی و فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل