Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری چابهار، سردار حسین دهقان در نشست هم‌اندیشی توسعه پایدار سواحل مکران اظهار داشت: سرمایه گذاران ۲ مورد رعایت الزامات محیط زیست و طرح جامع را مدنظر قرار دهند تا بعدها با مشکلات مواجه نشوند.

وی با قدردانی از تلاش‌های مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، استاندار سیستان و بلوچستان و مسؤولان محلی برای توسعه این استان، بیان کرد: این همدلی و همراهی می‌تواند موجب توسعه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور رهبر معظم انقلاب در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: کم آبی، بی برقی و نبود امکانات دولتی در روستاها و شهرهای سیستان و بلوچستان بویژه در سواحل مکران درد آور است و نباید بعد از چندین دهه مردم آب و برق نداشته باشند.

وی بیان کرد: خداوند زمین و آسمان را خلق کرده تا فقری نباشد و مردم در سایه رفاه زندگی کنند و قطعاً نگاه دولت اسلامی ایران نیز بر ایجاد رفاه برای مردم است و باید مسؤولان این موارد و پیگیری مسائل و مشکلات را مدنظر قرار دهند.

سردار دهقان گفت: ۲ هزار و۵۰۰ شناور صیادی با حدود ۴۰ هزار نفر در سواحل سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند و بندر ۲۰ میلیون تنی شهید بهشتی نیز می‌تواند در توسعه این منطقه نقش مهم داشته باشد.

وی ادامه داد: چابهار باید شرق کشور و آسیای میانه را تغذیه کند و این نقش بزرگ می‌تواند برای منطقه امنیت آفرین باشد و بخش‌های سرمایه گذاری و تجارت آن نیازمند توجه است.

مشاور رهبر معظم انقلاب در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: باید نیروی انسانی سواحل مکران مرتبط با نیازمندی‌های منطقه آموزش ببینند و از آنان پشتیبانی و حمایت شود.

وی ادامه داد: فنی حرفه‌ای باید نیروهای مورد نیاز پتروشیمی و فولاد و دیگر صنایع مختلف را آموزش دهد و نباید نیروی انسانی از سایر جاه‌ها به این منطقه وارد شود و به مردم القا شود که حاکمیت می‌خواهد ترکیب جمعیتی را به هم بزند و به توسعه نمی‌پردازد.

سواحل مکران توانایی و ظرفیت سکونت ۵ میلیون نفر را دارد

سردار دهقان افزود: امنیت وارداتی نیست و همین مردم می‌توانند ضامن امنیت باشند و مرز آبی و خاکی به اقتصاد ملی، کشاورزی، گردشگری کمک می‌کند و نباید سرزمین خالی از سکنه داشته باشیم و باید در تمام طول سواحل براساس اقتصاد دریا محور برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: سواحل مکران توانایی ظرفیت سکونت پنج میلیون نفر را دارد و هم‌اینک این جمعیت ساکن در حد ۴۰۰ هزار نفر بوده که خیلی کم است.

مشاور رهبر معظم انقلاب در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: چابهار می‌تواند نقش ملی و منطقه‌ای و بین المللی بازی کند و برای توسعه زیرساخت‌ها از هیچ کوششی دریغ نشود چون در این منطقه نیروی انسانی کارامد برای آبادانی وجود دارد.

وی تصریح کرد: طوایف در سیستان وبلوچستان نقش بسزایی در توسعه دارند و گذشته تاریخی این منطقه نشان دهنده انسجام و همدلی مردم برای توسعه است لذا باید در سایه حاکمیت و تصمیمات درست این منطقه از محرومیت بیرون آورد.

سردار دهقان با اشاره به اقدامات انجام شده در این منطقه اظهارداشت: شایسته است خدمات بی نظیری برای رفاه مردم انجام شود تا مشکلات یکی پس از دیگری مرتفع شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شیلاتی، کشاورزی و گردشگری در سواحل مکران، گفت: توسعه باید براساس توجه به نیروی انسانی باشد و براساس تصمیمات درست بدنبال پیشرفت این منطقه باشیم.

مشاور رهبر معظم انقلاب در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: نخستین عامل توسعه احساس امنیت برای سرمایه گذاری است و بازرگانان و تولیدکنندگان در فضای امن نسبت به سرمایه گذاری اقدام و مسؤولان محلی نیز شرایط را برای حضور سرمایه گذاران فراهم کنند.

کد خبر 5127101

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سردار حسین دهقان سواحل مکران بندر چابهار سرمایه گذاری ویروس کرونا شیراز کرمانشاه آمار کرونا شهرکرد گرگان شیوع کرونا بوشهر شهرستان کرج ایام فاطمیه عکس استانها بارش برف عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س شهادت حضرت زهرا س نیروی انسانی سرمایه گذاری سواحل مکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی برای لرستان/ مردم به رودخانه‌ها نزدیک نشوند

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: پیرو صدور هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی کشور و پیش‌بینی تشدید قابل‌توجه فعالیت سامانه بارشی با مخاطرات، بالا آمدن ناگهانی سطح آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آب‌گرفتگی معابر به‌صورت گسترده و احتمال سرریز سدها، انسداد راه‌ها و تخریب پل‌ها همچنین تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی از زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و…، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه‌ها و اثرات این سامانه برای روز سه‌شنبه مورخ ۲۹ اسفند در استان، جلسه کمیته مدیریت بحران برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه مصوب شد همه مدیران منابع آب شهرستان‌ها در حالت آماده‌باش کامل باشند و مرخصی تمام افراد مرتبط با کارگروه سیل شرکت تا پایان بارندگی‌ها لغو شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، افزود: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با سازمان هواشناسی استان، مقرر شد پایش مستمر جبهه‌های بارشی و پیش‌بینی وضعیت بارش در سطح استان انجام شود، همچنین برای مدیریت مخازن سدهای در دست اجرا و در حال بهره‌برداری به‌منظور مهار حداکثری سیلاب به‌نحوی‌که کاهش خسارت سیل در استان در محدوده پایین‌دست اتفاق افتد، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

حسن‌نژاد، تصریح کرد: تدابیر لازم برای تعیین حداکثری آبگذری رودخانه‌های پایین‌دست سدها و مدیریت کاربری‌ها به‌نحوی‌که افزایش ظرفیت آبگذری رودخانه‌ها و مدیریت بهتر مخازن سدها تأمین شود، اتخاذ شده است.

وی بیان کرد: به‌تمامی پیمانکاران شرکت هشدار داده شد ماشین‌آلات و تجهیزات خود را از داخل رودخانه‌ها خارج کرده و با تمام ادوات خود برای هرگونه کمک احتمالی به حالت آماده‌باش قرار بگیرند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، تأکید کرد: به‌تمامی هم‌وطنان و هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود از نزدیک‌شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌ها جدا خودداری کنند و همچنین کشاورزان و باغداران گرامی برای جمع‌آوری همه تجهیزات و موتور تلمبه‌های خود اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

کد خبر 6058107

دیگر خبرها

  • مخبر: تمام امکانات برای تسهیل سفر مردم فراهم شود
  • دستور مخبر به همه دستگاه‌ها: تمام امکانات برای تسهیل سفر مردم فراهم شود
  • تمام امکانات برای تسهیل سفر مردم فراهم شود
  • دستور معاون اول رئیس‌جمهور به همه دستگاه‌ها: تمام امکانات برای تسهیل سفر مردم فراهم شود
  • هشدار قرمز هواشناسی برای لرستان/ مردم به رودخانه‌ها نزدیک نشوند
  • اخبار سیاسی ۲۷ اسفند؛ تعیین میانگین خدمت سربازی/سرمایه لازم برای تأسیس بانک
  • ثبت شرکت در کشورهای عربی
  • آمادگی کردستان برای توسعه روابط اقتصادی و صنعتی با چین
  • ◄ ایجاد عمدی ترافیک توسط مسئولان شهری واقعیت دارد؟
  • نظارت بر فعالیت‌های نوروزی در بخش ریگ تقویت شود