Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس از پیگیری حقوق خانواده شهدای آتش‌نشان و سبه آسیب‌دیده به عنوان مهمترین اولویتهایی که باید مورد توجه قرار گیرد یاد کرد و تاکیدکرد که از وزیر کشور برای حضور در مجلس جهت تعیین متولی واحد برای ایمن‌سازی دعوت شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ اقبال شاکری ضمن برگزاری نشست با شهردار منطقه 12، مهندسان و نماینده کسبه ساختمان پلاسکو از روند اجرای پروژه ساخت بنای جدید آن بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکری در ابتدا یاد 16 شهید آتش نشان حادثه پلاسکو  را گرامی داشت سپس به تشریح جزئیات اقدامات خود در کنار دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در زمان بروز این حادثه پرداخت که تلاش شبانه روزی برای امدادرسانی در محل وقوع حادثه داشت، همچنین از 3 عامل قابل پیشگیری که به این حادثه منجر شده بود به عنوان سئوالات مهمی که در آن زمان برایشان ایجاد شده بود، یاد کرد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سه کاری که باید در شرایط کنونی به موازات یکدیگر در خصوص حادثه ساختمان پلاسکو انجام شود پیگیری امور خانواده شهدای آتش نشان، پیگیری امور کسبه و ورود شهرداری به ایمن سازی ساختمان هایی در تهران است که آتش نشانی در رابطه با وضعیت آن ها اخطار داده است.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل تاثیرگذار در بروز حادثه پلاسکو عدم ایمنی این ساختمان بود که هنوز هم جای سوال دارد و تمام دستگاه های مربوطه در این زمینه مقصر بودند و نگرانی کنونی ما این است که هنوز تعداد هزار ساختمان شبیه ساختمان پلاسکو در پایتخت وجود دارد که برای ایمن سازی آن ها اقدامی صورت نگرفته است و این در حالی است که علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

شاکری با اشاره به دستگاه های مقصر که باید به موضوع ایمن سازی ساختمان های ناایمن ورود پیدا کنند، خاطرنشان کرد: اولین نکته ای که باید به آن اشاره کنم توقف بررسی لایحه ایمنی یکپارچه کشور است که از سال 92 تاکنون در هیات دولت خاک می خورد. همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می تواند به عنوان مجری قضایی برای پلمپ کارگاه هایی که ناایمن هستند حکم بدهد اما به وظیفه نظارتی خود در این بخش عمل نمی کند.  

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس ایمن سازی آتش نشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امداد رسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل در جنوب استان خبر داد و گفت: ۷۷ نفر از این حادثه دیدگان اسکان اضطراری یافتند.

سید محمد مهدی سجادی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با جاری شدن سیل در شهرهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان ۱۳۵ نفر در قالب ۳۵ خانوار دچار حادثه شدند.
وی افزود: به منظور پشتیبانی هر چه بهتر و خدمات رسانی مناسب ۱۲۱ نیرو در قالب ۲۴ تیم از هلال احمر استان عازم شهرهای سیل زده جنوب استان شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تا پیش از ظهر امروز منازل ۱۲ روستا درگیر سیلاب و آبگرفتگی با بکارگیری موتور پمپ از آب تخلیه شد.

سجادی افزود: ۸۰ تخته پتو، ۴۵ تخته موکت، ۲۱ دستگاه چادر امدادی و ۲۸۰ قوطی کنسرو میان حادثه دیدگان سیلاب توزیع شد.

وی ادامه داد: تیم های امدادی جمعیت هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته در ۱۸ شعبه هلال احمر آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور بالاترین سطح هشدار هواشناسی در استان در بحث تشدیدفعالیت سامانه بارشی اظهار کرد: از عصر سه شنبه تا عصر چهارشنبه (۲۸ تا ۲۹ فروردین) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان رگبار فوق سنگین باران و تگرگ، وزش تند باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت و توفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲ تا ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود.

محسن حیدری بیان کرد: برای شهرستان‌های زرآباد، فنوج، کنارک، لاشار، قصرقند، چابهار، دشتیاری، نیکشهر، دلگان، جنوب ایرانشهر، بمپور، راسک، سرباز، سیب سوران، مهرستان، سراوان، گلشن و جنوب خاش رگبار سنگین باران و تگرگ در مدت زمان کوتاه، رعد برق شدید، وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کمک ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان
  • مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش
  • سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده
  • سازمان ملل : یک سوم زمین های کشاورزی غزه نابود شده است
  • انحراف اتوبوس از جاده در کرمان ۳۵ حادثه‌دیده برجای گذاشت
  • ۲۵ کشته در پی بارش‌های سیل‌آسا در پاکستان
  • ۲۵ کشته در پی بارش‌های سیل‌آسا و رعد و برق در پاکستان
  • ۱۴ نقطه حادثه خیز در استان البرز وجود دارد
  • شناسایی ۲۵۰ ساختمان ناایمن در استان همدان
  • شناسایی ۲۵۰ ساختمان ناایمن در همدان