Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@03:18:27 GMT

اعضای بدن فرد ۵۰ ساله قمی اهدا شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۰۳۷۶

اعضای بدن فرد ۵۰ ساله قمی اهدا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی الله صمدی بعد از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه چهاردهمین مورد اهدای عضو بدن در سال جاری در استان قم، مربوط به آقای ٥٠ ساله است، گفت: متأسفانه این فرد به علت تصادف، در بخش ICU بیمارستان فرقانی بستری بود.

کارشناس مسئول واحد پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه این فرد در اثر شدت حادثه دچار مرگ مغزی شده بود، افزود: اعضای بدن فرد با رضایت خانواده ایثارگر و نوع دوست به اهدای اعضا و نسوج، به چندین بیمار بدحال در لیست انتظار وزارت بهداشت و درمان، زندگی و حیات دوباره بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 5127075

منبع: مهر

کلیدواژه: قم دانشگاه علوم پزشکی قم اهدای عضو مرگ مغزی ویروس کرونا شیراز کرمانشاه آمار کرونا شهرکرد گرگان شیوع کرونا بوشهر شهرستان کرج ایام فاطمیه بارش برف عکس استانها عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س شهادت حضرت زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای اعضای ۲۱ مورد مرگ مغزی در استان اردبیل طی سال‌جاری

معصومه نجفی زارع از اهدای عضو ۲۱ مورد مرگ مغزی در استان از ابتدای سال‌جاری خبر داد و گفت: از سال ۱۳۸۷ که موضوع اهدای عضو در استان مورد توجه قرار گرفت، ۲۱۴ مورد اهدای عضو در اردبیل انجام شده است؛ این در حالی است که تعداد بیماران مرگ مغزی نسبت به این رقم بالا بوده و با عدم رضایت برخی خانواده‌ها برای اهدای عضو مواجه بودیم.

مسئول واحد شناسایی موارد مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به شناسایی ۳۱ مورد مغزی در امسال که ۲۱ خانواده راضی به اهدای عضو شدند، افزود: پارسال نیز از ۳۶ مورد مرگ مغزی، ۲۰ خانواده در جهت اهدای عضو رضایت داشتند و این در حالی است که دنیا به سمت و سوی نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو حرکت می‌کند و در برخی از کشورها از جمله اسپانیا، اهدای عضو جزو قوانین کشور قرار گرفته است.

او تصریح کرد: در کشور ما ۲۷ هزار نفر در انتظار پیوند اعضا از جمله پیوند قلب، ريه‌ها، کبد، روده‌ کوچک، لوزالمعده و کليه‌ها هستند و تعداد بسیار زیادی نیز در انتظار پیوند نسوجی چون قرنیه چشم، دریچه قلب، استخوان و تاندون هستند؛ این در شرایطی است که هر مورد مرگ مغزی می‌تواند به ۶۱ نفر حیات و زندگی دوباره اهدا کند که از این‌رو فرهنگ‌سازی در این خصوص جز ضروریات است.

نجفی زارع گفت: طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه اردبیل فعالیت می‌کرد که به‌واسطه نبود حامی مالی و خیرین به‌صورت غیرفعال درآمده و شناسایی، اهدای عضو و سایر فعالیت‌های این حوزه را در دانشگاه علوم پزشکی پیگیر هستیم، در صورتی‌که اهدای عضو مسئله‌ای کلان است و همکاری و حمایت نهادهای مهمی چون شهرداری و شورای شهر می‌تواند نتایج موثری در این خصوص رقم بزند.

او با اشاره به ضرورت اقدامات میدانی در سطح شهر افزود: تلاش برای ارتقای آگاهی جامعه از اهمیت اهدای عضو با تبلیغات بصری در سطح شهر می‌تواند ترسیم‌گر زاویه و نگاهی نو به این موضوع باشد، از سویی دیگر تکمیل المان میدان نفس در کنار تابلو بوستان اهدای عضو می‌تواند اهمیت این موضوع را یادآور شود.حدود ۱۲ هزار نفر کارت اهدای عضو دریافت کرده‌اند

مسئول واحد شناسایی موارد مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با ابراز خرسندی از ارتقای فرهنگ اهدای عضو نسبت به سال‌های قبل، گفت: نزدیک به ۱۲ هزار نفر در سطح استان با دریافت کارت اهدای عضو رضایت خود را نسبت این اقدام اعلام کرده‌اند و در پویش اهدای عضو کارکنان علوم پزشکی که اخیرا برگزار شد بیش از ۳۵۰ نفر در این طرح مشارکت کردند.

نجفی زارع بیان کرد: قبل از شیوع بیماری کرونا مرکز پیوند کلیه در بیمارستان امام خمینی(ره) راه‌اندازی شده و ۱۱ مورد پیوند کلیه در این مرکز انجام گرفته بود که با شیوع کرونا و اختصاص این مرکز به بیماران کرونایی، بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو به تهران منتقل می‌شوند که امیدواریم با راه‌اندازی مجدد این بخش شاهد فعالیت دوباره مرکز پیوند کلیه در استان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اهدای ۴۵سری جهیزیه به نوعروسان سلماسی
  • اهدای ۴۲ فقره جهیزیه به نوعروسان کامیارانی
  • اهدای مبلغ ۳۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • اعضای جوان مرگ مغزی از تربت حیدریه به ۳ بیمار اهدا شد
  • اهدای ۶۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند نهاوندی
  • اهدای ۲ دستگاه بیمارستانی پیشرفته به بیمارستان گراش
  • نجات ۱۰۰ نفر با اهدای عضو در یزد
  • اهدای ۸۳ سری جهیزیه به نوعروسان در خوی
  • اهدای ۸۳ سری جهیزیه به نوعروسان خوی
  • اهدای اعضای ۲۱ مورد مرگ مغزی در استان اردبیل طی سال‌جاری