Web Analytics Made Easy - Statcounter

دقایقی بعد از تحلیف رییس جمهور جدید آمریکا، دولت چین اعلام کرد که ۲۸ مقام پیشین دولت ترامپ را به فهرست تحریم‌های خود افزوده‌است.

به گزارش برنا، مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین، رابرت او برایان، مشاور امنیت ملی رییس جمهور پیشین، کلی کرفت، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد، جان بولتون، مشاور اسبق امنیت ملی رییس جمهور پیشین و پیتر ناوارا، مشاور تجاری رییس جمهور پیشین آمریکا در میان مقام‌های تحریم شده توسط چین قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام دولت چین این افراد و خانواده‌های‌شان از حق هرگونه معامله با اتباع چین و سفر به چین، هنگ‌کنگ و ماکائو محروم می‌شوند و اموال آنها در خاک چین ضبط خواهد شد.

بر اساس این بیانیه، دلیل تحریم این افراد «برنامه‌ریزی و اجرای مجموعه‌ای از اقدامات دیوانه‌وار است که عمیقا در مسائل داخلی چین مداخله کردند، منافع چین را تحت تاثیر قرار دادند، باعث تعدی به خلق چین شدند و به شدت روابط چین و آمریکا را متاثر کردند.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات آمریکا رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم

دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی ادعا کرد که اگر رییس جمهور این کشور بودم, بدون شک ایران را وارد توافق ابراهیمی (سازش کشورهای عرب با رژیم اسرائیل) می کردم.   به گزارش ایرنا از "الجزیره انگلیسی", ترامپ در مصاحبه با شبکه "فاکس نیوز" با اشاره به چاک شومر رهبر یهودی اقلیت سنا گفت که وی ، "اسرائیل را رها " و "به صورت واضح اعلام کرد که از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل حمایت نخواهد شد."   ترامپ افزود که اسرائیل به دلیل "پیروی از" دموکرات ها و وفادار ماندن بیش از حد به آنها دچار خطا شده است.   رئیس جمهور سابق آمریکا در پیامی به نتانیاهو گفت: "من فکر می کنم باید این کار (پیروی از دموکرات ها)را به سرعت به پایان برسانید و به دنیای صلح بازگردید."   امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ با دلالی دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا توافق نامه موسوم به «ابراهیم» را برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل امضا کردند. توافقنامه یاد شده امضا شده توسط امارات موجب برقراری روابط رسمی دیپلماتیک بین ابوظبی و تل آویو شد و پایه و اساس روابط تجاری، امنیتی و فرهنگی گسترده امارات با رژیم صهیونیستی را ایجاد کرد.   همچنین توافقنامه عادی سازی روابط رژیم جنایتکار اسرائیل با بحرین در همان روز امضا شد. سودان نیز که تحت فشار آمریکا قرار گرفته بود در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ چنین توافقی با رژیم صهیونیستی امضا کرد و وامی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار از واشنگتن دریافت کرد و از لیست کشورهای تروریستی خارج شد.   مغرب نیز عادی سازی روابط خود با رژیم اشغالگر اسرائیل را در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ بصورت رسمی اعلام کرد و پس از آن آمریکا حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت شناخت. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ادعای عجیب ترامپ برای ایجاد صلح میان ایران و اسرائیل
  • دولت حوزه‌های علمیه را اتاق‌های اندیشه‌ورزی و پشتیبان خود می‌داند
  • ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم
  • بایدن: ترامپ خیلی پیر است و برای ریاست جمهوری صلاحیت ندارد
  • ترامپ: در انتخابات برنده نشوم، حمام خون به‌ راه خواهد افتاد
  • ترامپ: زلنسکی بهترین فروشنده تاریخ است
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران چیست؟
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران
  • خاطرات بولتون: نامه مهمی که روحانی به پوتین نوشته بود
  • ترامپ به «سیا» برای بی‌اعتبار کردن چین مجوز داد