Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در تلاشیم بتوانیم راهکار عملیاتی برای فعال سازی دستگاه دیپلماسی در حوزه اقتصادی ارائه دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، روح الله ایزدخواه با اشاره به برگزاری سومین نشست فراکسیون دیپلماسی اقتصادی گفت: بحث دیپلماسی فناوری با همسایگان و کشورهای جبهه مقاومت، محور اصلی فراکسیون است در این راستا بر روی حوزه ایران- عراق- سوریه تمرکز کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد در حال حاضر این بازار می‌تواند مهمترین محور تجاری کشور باشد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: چرا که هم حجم صادرات به عراق قابل توجه است، هم اینکه سوریه می‌تواند پایگاه تجاری ایران باشد و نیز کشورهای مذکور دوره بازسازی را می‌گذرانند از این رو نقش ایران در بازار آنها می‌تواند مهم و استراتژیک باشد اما متاسفانه ایران چنین نقشی را ایفا نمی کند و در بازار آنها حضور فعال و چشمگیری ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: سهم ایران در بازار کالاهای سوریه کمتر از 3 درصد است اما با وجود اینکه واردات کالا از ترکیه به سوریه ممنوع است در حال حاضر 24 درصد کالای سوریه را از مبادی غیررسمی ترکیه تامین می شود.

وی اظهار داشت: از این جهت به نظر می رسد دستگاه دیپلماسی بسیار ضعیف عمل کرده و لازم است در قالب دیپلماسی پارلمانی کریدور ایران- عراق - سوریه را فعال کرد چرا که این محور می تواند برای فعال سازی هر چه بیشتر دیپلماسی اقتصاد نقش آفرینی کند.

این نماینده مجلس با اشاره به همکاری با نهادهای دیگر در این حوزه اظهارداشت: از چند اندیشکده فعال در حوزه اقتصادی، دیپلماسی اقتصادی، حوزه بین الملل کمک گرفته ایم، همچنین از خبرگان و متخصصیان این حوزه کمک می گیریم. این ها در کنار فراکسیون قرار گرفته اند تا در تصمیم گیری کمک کنند.

سخنگوی فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بنا داریم هر هفته و به صورت منظم جلسات مشورتی فراکسیون را داشته باشیم تا بتوانیم راهکار عملیاتی برای فعال سازی دستگاه دیپلماسی در حوزه اقتصادی ارائه دهیم.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس دیپلماسی اقتصادی برای فعال سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه مدیران،ارائه خدمات بهینه به جامعه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سیدمحمود حسینی پور درنخستین جلسه شورای اداری شهرستان بابل در حوزه علمیه خاتم الانبیا با اشاره به اینکه مدیران دستگاه اجرایی امانت‌دار شهدا هستند گفت: مدیران حق ندارند برای پیگیری امورات مردم هوای نفسانی شخصیت حقیقی را با شخصیت حقوقی خود تداخل دهند.

استاندار مازندران بااشاره به اینکه درگذشته بابل ثقل تجارت استان بود، گفت: باید جایگاه و سهم تجارت بابل در کریدور شمال-جنوب مشخص شود.

وی با بیان اینکه شهرستان بابل ظرفیت عظیمی دارد؛ باید از آن در اداره امور استفاده کرد افزود: حرکت ارزشمند حجت الاسلام روحانی هرساله با برگزاری جلسه شورای اداری در مدرسه خاتم الانبیاء که امسال با عید نوروز تقارن پیدا کرده است جای قدردانی دارد.

حسینی پور بر ضرورت تمرکز بر مزیت و ظرفیت‌های بابل اشاره کردو افزود: باید ظرفیت‌های بابل در همه حوزه‌ها از جمله انسانی، علمی، فرهنگی و به خصوص سهم تجاری آن مشخص شود.

وی گفت باید سهم تجاری بابل آسیب شناسی و علت رکود آن نسبت به گذشته مورد بررسی قرار گیرد تا موانع رفع شود.

استاندارمازندران به ضرورت توجه به وضعیت برنج کاران و ایجاد انگیزه بین کشاوران تاکید کرد و گفت: نباید کشاورزان ما دغدغه فروش استراتژیکی‌ترین محصول را داشته باشند، همچنین کشاورزی باید از روش سنتی به مکانیزه تغییر کند.

وی افزود: در شهرستان بابل باید به حوزه عمرانی بیش از پیش توجه شود هرچند طی دو سال گذشته فعالیت عمرانی رشد ۱۰۰ درصدی داشته؛ اما کافی نیست و نیاز به تقویت این حوزه است.

حسینی پور به همدلی بین مدیران ودستگاه‌های اجرایی به محوریت فرماندار تاکید و خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران خوبی در بابل داریم که باید بستر لازم برای مشارکت آنها فراهم شود.

استاندار مازندران با اشاره به شعار سال گفت: با توجه به رشد اقتصادی مازندران طی دو سال گذشته به ستاد عالی رشد اقتصادی استان ماموریت دادیم در فرایند جهش تولید در موضوعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جهش داشته باشد.

استاندار مازندران گفت: وقتی اقتصاد دریا مازندران احیا شود جهش تولید استان نیز جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند.

دیگر خبرها

  • متکی: نباید در کمیسیون‌ها سرگرم رسیدن به ریاست باشیم
  • مالکیت دولت و مدیریت مردم، بهترین الگو برای مردمی‌سازی اقتصاد است
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست /۲۰ برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست/ 20برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • متکی: نباید در کمیسیون‌های مجلس دنبال رسیدن به ریاست باشیم
  • امیرعبداللهیان: عازم ترکمنستان هستم
  • دیپلماسی ارزی فرزین بی سابقه بود
  • وظیفه مدیران، ارائه خدمات بهینه به جامعه
  • وظیفه مدیران،ارائه خدمات بهینه به جامعه
  • حضور فعال حوزویان و استقبال مردم در نمایشگاه قرآن