Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@00:54:33 GMT

قصد اسائه ادب به مردم و علمای قم را نداشتم

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۰۵۰۵

قصد اسائه ادب به مردم و علمای قم را نداشتم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: قصد اسائه ادب به مردم و علمای قم را نداشتم. یکی از جاهایی که پروتکل‌ها را به خوبی رعایت کرد و جزو اولین استان‌هایی بود که رنگش از زرد به آبی تبدیل شد، استان قم بود.

به گزارش مشرق، علیرضا رئیسی با بیان این‌که یکی از بحث‌های مهمی که در کنترل بیماری وجود دارد رعایت پروتکل‌هاست، اظهار کرد: اگر وضعیت کشور ما نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی مطلوب‌تر است به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ نقش هماهنگی دستگاه‌ها و مشاغل و کسب‌وکارها در این دستاورد بزرگ قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراموش نکنیم که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حتی درصد کمی از آن‌ها، منجر به خیز جدید بیماری و نهایتاً بستری و مرگ و میر خواهد شد.

وی افزود: الگوی رعایت پروتکل‌ها، مقام معظم رهبری بوده و هستند؛ همه مراجع و علما همکاری کردند و ستاد شورای سیاستگذاری برگزاری نماز جمعه و ائمه جمعه فوق‌العاده همکاری کردند و ما مدیون تلاش‌های این افراد بوده‌ایم.

رئیسی ادامه داد: شهر قم و مشهد بعد ملی و بین‌المللی دارند و همه نگاه‌ها به این شهرهاست بنابراین پروتکل‌ها باید در همه کشور و به خصوص در این نقاط رعایت شود. یکی از جاهایی که پروتکل‌ها را به خوبی رعایت کرد و باعث شد جزو اولین استان‌هایی شود که رنگش از زرد به آبی تبدیل شد، استان قم بود که همواره از مسئولین و علمای قم تقدیر و تشکر کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: تذکر و هشدار دادن چیز بدی نیست و بسیاری از نقاط کشور مشکلاتی در حوزه رعایت پروتکل‌ها دارند و الزاماً هم مردم همان شهرها نیستند؛ بسیاری از این افراد از نقاط دیگر به این شهر مسافرت می‌کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به هیچ وجه قصد اسائه ادب به مردم و علمای شهر قم نداشته‌ام و گزارش‌هایی که ما ارائه می‌کنیم گزارش‌های علمی است و هر هفته در ستاد ملی مقابله با کرونا گزارش‌هایی که از سراسر کشور جمع می‌کنیم را گزارش می‌دهیم. جاهایی مانند مشهد و قم که برای ما از بعد ملی و بین‌المللی مهم است و با توجه به این‌که این مناطق به رنگ آبی درآمده‌اند و منع تردد در آن‌ها برداشته شده است ما باید خیلی شدیدتر هشدار می‌دادیم تا حواسمان باشد کوچکترین غفلت موجب از دست دادن جان هموطنان نشود.

رئیسی خاطرنشان کرد: بر اساس مسئولیتی که ما داریم در این زمین باید هشدار می‌دادیم و نه قصد اسائه ادب داشته‌ام و نه به مردم این شهر قصد توهین داشته‌ام و همواره از علما و مردم و برگزارکندگان نماز جمعه تشکر کرده‌ایم زیرا در این مدت همواره با ما همکاری کرده‌اند. همه ما مسلمان و عاشق اهل بیتیم و با این وجود اگر مردم قم و علما و مسئولین این شهر ناراحت شده‌اند بدانند که قصد و غرضی نداشته‌ام و این هشدار، یک مسئله پزشکی بوده و توهین و بی‌احترامی نبوده است.

گفتنی است پیش از این سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در یکی از جلسات ستاد کرونا، نسبت به عدم رعایت پروتکل‌ها در شهر قم انتقاد و بیان کرده بود: کسانی که با بی‌مبالاتی این برنامه‌ها را برگزار می‌کنند، بدون تعارف مسئول مرگ مردم در پیک بعدی کرونا هستند و باید مجازات شوند.

این سخنان وی با واکنش تند برخی مسئولین و علمای شهر قم همراه شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی وزارت بهداشت ویروس کرونا شهر قم استان قم ستاد کرونا مشرق علیرضا رئیسی ستاد ملی مقابله با کرونا رعایت پروتکل ها قصد اسائه ادب شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده سپاه تهران: «سفیران مهر» تذکر رعایت حجاب در اماکن عمومی را جدی‌تر پیگیری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به اهتمام مضاعف در اجرای قانون رعایت حجاب اظهار داشت: مردم نجیب ایران همواره در رعایت عفت و حیا و حفظ محیط خانواده از گزند بیگانه زبان‌زد و الگو بوده‌اند و همیشه برای مردان و زنان ایرانی حفظ حریم خانواده و حجاب مساله جدی و حتمی بوده است.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی با اشاره به درخواست و مطالبه عمومی هموطنان و به خصوص شهروندان تهرانی در رعایت حجاب اسلامی و اجرای قوانین و ضوابط پوشش مناسب در محیط‌های عمومی افزود: این خواست عمومی در قوانین کشور هم مورد تاکید جدی قرار گرفته و از همگان در سطوح مختلف و بنا به وظایف آنها خواسته است که بسترهای انجام این مهم را فراهم کرده و مانع از تلاش دشمنان برای گسترش فساد و انحطاط جامعه بشوند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ اظهار کرد: امروز دشمن سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده تا شاید با نمایش فساد و بی‌عفتی، بسترهای انحطاط خانواده‌ها و به خصوص جوانان را فراهم‌کند تا از این طریق راهی برای ضربه زدن به سرمایه دینی و اجتماعی بویژه در میان جوانان به دست آورد. به همین دلیل طی سال‌های اخیر با صرف هزینه هنگفت، راه‌اندازی رسانه‌ها، تقویت شبکه‌های اجتماعی بدون کنترل و استفاده از مزدوران خود کوشیده با تحمیل چالش حجاب و بی‌حجابی اباحه‌گری را افزایش دهد.

حسن‌زاده با تاکید بر تلاش دشمنان در وانمود کردن فراگیری بی‌حجابی در جامعه گفت: متأسفانه قلیلی از مردم نیز فریب جنجال‌ها و لفاظی‌های دروغین رسانه‌های غربی را خورده و به نام آزادی یا امثال آن در دام گسترده آنها گرفتار شده‌اند اما ما معتقدیم می‌توان با افزایش سرمایه‌گذاری فرهنگی، تقویت نهادهای دینی، افزایش ارتباط با جوانان و آگاه کردن آنها از اهداف پشت پرده سرویس‌های امنیتی غربی تا حد زیادی بر مشکلات مطرح در این حوزه فائق آمد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ تصریح کرد: در این راستا متولیان امر و گروه‌های آموزش دیده با عنوان "سفیران مهر"، موضوع رعایت قانون و ضوابط مربوط به حجاب در اماکن عمومی و تذکر و روشنگری قاعده‌مند را به صورت جدی‌تر در میان اصناف، ادارات، بازار، معابر، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و حمل و نقل عمومی تهران پی‌گیری خواهند کرد.

وی با اشاره به آموزش‌های انجام شده برای گروه‌های مردمی بر آمادگی بسیج در همکاری با تمام دستگاه‌های متولی و مجری بیان کرد: فعالیت‌های مرتبط با این حوزه را تقویت شده است و همه می‌دانیم که قاطبه مردم عزیزمان بر رعایت پوشش مناسب ملی و اسلامی تاکید جدی دارند و مطالبه آنها بر کاهش معضلات مربوط به این حوزه نیز یک‌خواست عمومی است، لذا بر این باوریم که اهتمام به اجرا و نظارت بر قوانین و ضوابط پوشش در محیط‌های عمومی ضمن شکست‌پروژه دشمنان در ایجاد چالش حجاب، سلامت و صیانت از خانواده‌ها و جامعه را تضمین خواهد کرد. البته در این خصوص باید گروه‌های وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی غرب که در ازای دریافت پول یا وعده‌های دیگر تظاهر به بی‌حجابی و بی‌بندوباری می‌کنند را از مردم عادی یا ناآگاه جدا کرد و با اقدامات اطلاعاتی و رصد ارتباطات آنان نسبت به شناسایی و برخورد با ایشان اقدام کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897828

دیگر خبرها

  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است
  • حمایت علمای اهل سنت خاش از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • مطالبه مردم برای کاهش معضلات مربوط به حوزه حجاب یک خواست عمومی است
  • تاسیس شهرک صنفی لباس در هرمزگان/همکاری مردم با طرح نور مطلوب است
  • فرمانده سپاه تهران: گروه‌های «سفیران مهر»، تذکر رعایت حجاب را جدی‌تر پیگیری می‌کنند
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • فرمانده سپاه تهران: «سفیران مهر» تذکر رعایت حجاب در اماکن عمومی را جدی‌تر پیگیری می‌کنند
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان