Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مجید تخت روانچی روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد تحولات سیاسی و امور بشردوستانه سوریه گفت تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی آمریکا و برخی کشورهای دیگر علیه مردم سوریه در حالی اعمال می‌شود که سوری‌ها به طور جدی از اقدامات تروریستی و همچنین گسترش کرونا رنج می‌برند.

وی افزود: تحت این شرایط، چنین تحریم‌های غیر انسانی که آسیب‌پذیرترین افراد را بیشتر از دیگران هدف قرار می‌دهند، همچون پاشیدن نمک بر زخم مردم سوریه است و افزون بر آن از بازگشت پناهندگان و آوارگان داخلی به خانه‌های خود نیز جلوگیری می‌کند و مانع روند بازسازی این کشور جنگ‌زده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخت‌روانچی اضافه کرد: ما اعمال تحریم‌های غیرقانونی و نامشروع یکجانبه را به طور کامل رد می‌کنیم و خواستار برچیده شدن فوری آنها هستیم.

وی با بیان اینکه «موضع قاطع ما حل بحران سوریه از طریق مسالمت‌آمیز» است، ادامه داد: در این راستا ما اهمیت روند آستانه در کمک به ایجاد روند سیاسی سوریه را مورد تاکید قرار می‌دهیم و از فعالیت‌های کنونی سازمان ملل در سوریه نیز حمایت می‌کنیم.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به نشست‌های کمیته قانون اساسی سوریه نیز گفت: فعالیت این کمیته باید بدون هرگونه دخالت و فشار خارجی یا تعیین هرگونه مهلت ساختگی برای پایان کار آن ادامه یابد.

تخت‌روانچی همچنین بر لزوم ادامه مبارزه با تمام گروه‌های تروریستی تاکید کرد و افزود حضور و فعالیت‌های مجرمانه این گروه‌ها نه تنها امنیت و تمامیت ارضی سوریه را تهدید می‌کند، بلکه تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای است.

وی تصریح کرد: ضمن حفاظت از غیرنظامیان به هنگام مبارزه با گروه‌های تروریستی، نباید اجازه داد تروریست‌ها حضور خود را تحکیم کنند و به فعالیت‌ بی‌وقفه خویش ادامه دهند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد همچنین تاکید کرد مبارزه با تروریسم نباید به عنوان بهانه‌ای برای حمایت از هرگونه گرایش‌های جدایی‌طلبانه و ابتکارهای نامشروع خودگردانی یا نقض حاکمیت سوریه مورد استفاده قرار گیرد.

تخت‌ روانچی عنوان کرد: از طریق اشغال بخش‌هایی از سوریه، آمریکا همچنان تمامیت ارضی سوریه را نقض می‌کند و در واقع، منافع نامشروع ژئوپلیتیک خود را از جمله با حمایت از برخی گروه‌های تروریستی دنبال می‌کند.

وی تاکید کرد: همه این اقدامات مصادیق نقض ماهوی حقوق بین الملل است و باید بلافاصله پایان یابند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد به تداوم تجاوزهای رژیم صهیونیستی به سوریه هم اشاره کرد و با محکوم کردن شدید آن، خواستار توقف فوری چنین اقدامات تحریک‌آمیز و ماجراجویانه نظامی شد.

تخت‌روانچی خاطرنشان کرد: ایران به حمایت از مردم و دولت سوریه برای غلبه بر تهدیدهای تروریسم و اشغال خارجی، بازسازی، تضمین وحدت و تمامیت ارضی آن کشور ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل سوریه مجید تخت روانچی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل سوریه سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل سوریه مجید تخت روانچی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی اخبار کنکور سازمان ملل متحد تخت روانچی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به اصول مندرج در منشور سازمان ملل متعهد است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ژنو در صفحه رسمی این دفتر در فضای مجازی در واکنش به پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، اعلام کرد: در استفاده از حق ذاتی برای دفاع از خود بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل به ویژه حمله مسلحانه این رژیم در اول آوریل ۲۰۲۴ علیه اماکن دیپلماتیک ایران که برخلاف ماده ۲ منشور ملل متحد و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و به دنبال شکست شورای امنیت در اتخاذ تدابیر لازم برای محکومیت و پاسخگویی به متجاوز، ایران یکسری حملات نظامی به اهداف نظامی اسرائیل انجام داد.

همچنین در ادامه این اطلاعیه آمده است: ایران به عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد، به اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی متعهد است و موضع ثابت خود را مبنی بر اینکه به دنبال تشدید تنش یا درگیری در منطقه نیست، تکرار می‌کند.

دفتر نمایندگی ایران در ژنو می افزاید: ایران ضمن هشدار نسبت به هرگونه تحریک نظامی بیشتر، بر عزم تزلزل ناپذیر خود برای دفاع از مردم، امنیت ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی خود در برابر هرگونه تهدید یا اقدام تجاوزکارانه تاکید می‌کند. ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی که طبق قوانین بین المللی الزامی باشد، دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصرار آلمان بر تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم علیه ایران
  • تحریم‌ناپذیری در فروش نفت‌خام و تجارت انرژی کشور با اجرای سیاست پالایشگاه‌داری فراسرزمینی
  • بازارهای صادراتی زعفران را دو دستی تقدیم افغانستان کردیم/ موانع صادراتی برداشته شود
  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم
  • اگر غذایی ۵ ثانیه پس از برخورد به زمین برداشته شود، خوردن آن بی‌خطر است؟
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد
  • نمایندگی ایران در ژنو: واکنش ایران، اقدام مشروع و دفاع از خود است
  • ایران به اصول مندرج در منشور سازمان ملل متعهد است
  • رشد اقتصادی حاصل از گسترش تجارت نفتی ایران در شرایط تحریمی
  • اگر اسرائیل اشتباه دیگری مرتکب شود، پاسخ ایران بسیار شدیدتر خواهد بود