Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@16:42:46 GMT

خرسندی رهبران فلسطینی از پایان زمامداری ترامپ

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۰۵۲۶

خرسندی رهبران فلسطینی از پایان زمامداری ترامپ

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، جبریل الرجوب دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح گفت: رفتن ترامپ، نجات جهان و دمکراسی آمریکایی است.
 
وی افزود: ما به عنوان فلسطینی ها امیدواریم رفتن ترامپ فرصتی برای تحقق عدالت با تشکیل کشور فلسطین باشد و به حقوق خود برای تعیین سرنوشت بر اساس منشور سازمان ملل دست یابیم که ترامپ چهره دیگر فاشیسم و نازیسم کوشید با زور و باج خواهی آن را دفن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
ریاض المالکی وزیرخارجه فلسطین نیز گفت: ترامپ به عنوان حامل خبرهای بد برای فلسطینی ها کاخ سفید را ترک کرد و به همراه او مشاوران صهیونیست وی نیز که به نفع اسرائیل کار می کردند، کاخ سفید را ترک کردند. حداقل هر روز صبح که از خواب بیدار می شویم انتظار بدترین حالت را نداریم.
 
حسام بدران عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) نیز گفت: دولت های پیاپی در آمریکا به طور کلی حامی رژیم اشغالگر و علیه ملت فلسطین هستند. از این رو معتقد نیستم کسی روی تغییرات اساسی در ارتباط با موضوع فلسطین شرط بندی و حساب باز کند.
 
وی افزود: با این حال تردیدی نیست که دولت ترامپ در دشمنی مطلق با حقوق فلسطین و حمایت از رژیم اشغالگر و اقدامات جنایتکارانه آن علیه ملت ما، بدترین بود.
 
بدران افزود: رفتن ترامپ هیچ تاسفی ندارد و شاید نبود او فرصتی برای ساماندهی اوضاع فلسطین باشد.
 
خالد البطش یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز گفت: پایبندی به اصول و کوتاه نیامدن، چیزی است که جو بایدن رییس جمهوری جدید آمریکا نیز آن را از ملت فلسطین و رهبران مقاومت و تشکیلات خودگردان خواهد شنید.
 
بسام الصالحی دبیر کل حزب الشعب  نیز گفت: رفتن ترامپ از کاخ سفید و شکست وی، دستاورد بزرگی برای کل جهان، مردم آمریکا و مردم فلسطین به شمار می رود.
 
وی افزود: درحال حاضر اقدام مطلوب پایان دادن به فجایعی است که ترامپ عامل آن را به وجود آورد.خواسته ما لغو کردن معامله قرن و متوقف شدن دشمنی دولت آمریکا با ملت فلسطین و حمایت آن از رژیم اشغالگر و نیز لغو الحاق قدس و جولان به این رژیم و تصمیم مربوط به انتقال سفارت آمریکا است.
 
 خالد تیسیر عضو دفتر سیاسی جبهه دمکراتیک نیز گفت: شکست دونالد ترامپ در انتخابات و رفتن وی از کاخ سفید خطر گسترش فاشیسم را نه تنها در آمریکا  بلکه مناطق دیگری از جهان به ویژه اروپا و کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب برطرف ساخت.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: رفتن ترامپ کاخ سفید نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه

به گزارش قدس آنلاین، دفتر رسانه‌ای دولتی فلسطین در غزه اعلام کرد که در طول ۲۰۰ روز از نسل‌کشی مردم غزه،۳۰ کودک فلسطینی به دلیل گرسنگی در این منطقه به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین ساعاتی پیش اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی در ۳ مورد جنایت جدید، ۳۲ شهروند فلسطینی را در نوار غزه شهید و ۵۹ نفر دیگر را زخمی کرد.

براساس این بیانیه، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۴ هزار و ۱۸۳ فلسطینی در غزه شهید و ۷۷ هزار و ۱۴۳ نفر دیگر مجروح شده اند.

گفتنی است؛ گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از همان آغاز هدف اصلی خود از جنگ علیه نوار غزه را بازگرداندن اسیران صهیونیستِ در نزد مقاومت و نابودی جنبش حماس اعلام کرد اما در نهایت، بعد از ۴۸ روز مجبور شد که به آتش بس موقت تن داده و از راه مذاکره با همین جنبش حماس تعدادی از اسرای خود را در مقابل اسرای فلسطینی آزاد کند.

رژیم صهیونیستی سپس با آغاز مجدد جنگ علیه غزه اعلام کرد که هدف از این اقدام فشار بر جنبش حماس برای آزادی سایر اسیران صهیونیست و نابودی کردن این جنبش است اما جنبش حماس نیز در مقابل اعلام کرد که تا زمانی که یک آتش بس دائمی و پایدار برقرار نشود، اسیران صهیونیست آزاد نخواهند شد و آزادی آنها نیز از طریق تبادل با اسیران فلسطینی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • مراسم انجمن قلم آمریکا لغو شد/ ایستادگی نویسندگان برای فلسطین