Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا غلامحسین رحیمی‌شعرباف چهارشنبه در بازدید از دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر بودجه آموزش عالی کشور در سال آینده را حدود ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار میلیارد ریال بیان کرد و گفت: از این میزان اعتبار به صورت خاص بیش از ۱۰ درصد به تحقیقات اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند ۴۰ درصد اعتبارات تحقیقاتی خود را باید از طریق دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها هزینه کنند افزود:به منظور استفاده از این اعتبار  پیوند بین دستگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها را خوب برقرار کنیم  هر چند امسال قدم‌های خوبی برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی شعرباف افزود: پژوهش در کشور خوشبختانه به ویژه در دهه اخیر توسعه خوبی پیدا کرده و دانشگاه‌های به صورت گسترده‌ای وارد بحث پژوهش‌ شدند و نتایج پژوهشی خود را در بهترین ژورنال‌های بین الملل به چاپ رسیده است.

وی در ادامه گفت: در چند سال اخیر رشد کیفی مقالات چاپ شده در مجلات بین المللی وضعیت بسیار خوبی داشته و هم اکنون رتبه‌های کیفی مقالات ما در سطح دنیا ۱۵ است و به زودی  به رتبه ۱۴ تبدیل خواهد شد.

رحیمی شعرباف بیان داشت: باید در جهتی پیش رویم که موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور که دوره‌های رسمی برگزار و مجوز رسمی گرفتند در این توسعه علمی و تحقیقاتی مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: نسبت جمعیت دانشجو و استاد در خوزستان وضعیت خوبی ندارد و در مقایسه با استان‌های دیگر پایین تر است به همین دلیل باید اهتمام بسیار جدی برای ارتقای آموزش عالی و تحقیقاتی آن انجام شود.

رحیمی شعرباف افزود: به رغم وجود پتانسیل فراوان در استان خوزستان موسسات و نهادهایی که میزبان هسته‌ها و شرکت‌های فناوری و دانش بنیان هستند توسعه پیدا نکرده اند و  استان از یک پارک جامع علمی برخوردار نیست.

وی ادامه داد: قطعا یکی از برنامه های وزارت علوم این است که  با کمک مسئولان استان، فرمانداران و نماینده‌های مردم در مجلس شورای اسلامی توسعه مراکز و واحدهای فناور را انجام دهد. 

رحیمی شعرباف با بیان اینکه مراکز رشد از یک طرف به مراکز علمی و از طرف دیگر به بازار مرتبط هستند گفت: مراکز رشد و فناوری و بعضا پارکهای علم و فناوری مهمترین واحدهایی می باشند که اشتغال دانش بنیان دانش آموختگان دانشگاهی  را رقم می زنند و یکی از محل‌های مناسب برای اشتغال فارغ التحصیلان هستند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری خرمشهر دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری خرمشهر دانشگاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری خرمشهر دانشگاه اخبار کنکور رحیمی شعرباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان نیر، علی نیکزاد روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری نیر گفت: یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کمربندی جنوبی شهر نیر اختصاص یافته و این پروژه عمرانی امسال تکمیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ساختمان دولت شهر نیر اختصاص یافته است، ادامه داد: ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای رفع مشکلات آب شرب نیر اختصاص یافته و ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین نیز در بالادست شهر برای احداث زیرساخت‌های آبرسانی از جمله منبع آب تامین شده است.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه و پوشش اینترنت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار شهرستان نیر با جدیت در حال پیگیری بوده و تا هفته دولت امسال برطرف خواهد شد.
نیکزاد به مشکل سه‌راهی میراشرف نیز اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل سه‌راهی میراشرف به سمت شهرستان مشگین‌شهر اختصاص یافته و راه ۲ روستای شهرستان نیر هم در سال جاری آسفالت خواهد شد.
وی همچنین از تکمیل طرح آبیاری مکانیزه اراضی پایاب سد سرخاب نیز خبر داد و افزود: امسال باید با پیگیری‌های لازم شهرک دامپروری نیر تکمیل خواهد شد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل انشعاب گاز متقاضیان در منطقه گردشگری بولاغلار نیز برطرف شده است، افزود: از محل سفر سابق وزیر ورزش و جوانان به استان اردبیل ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه ورزش شهرستان نیر اختصاص یافته بود که به زودی ابلاغ خواهد شد.
علیرضا حسینی، فرماندار نیر هم در این جلسه گزارشی از روند اجرا و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی این شهرستان ارائه داد.

دیگر خبرها

  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای حل مسائل
  • ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه در خدمت حل مسائل کشور
  • تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور یک ضرورت است