Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی نیا شامگاه چهارشنبه در نشست گروه‌های اعزام مبلغ و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی لرستان با حضور معاون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در سخنانی با اشاره به اینکه همانطور که پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید «إنَّ المُؤمنَ مُجاهِدٌ بِسَیفِهِ و لِسانِهِ»؛ مجاهدت با سیف نیاز به آموزش دارد و قطعاً مجاهدت با لسان نیز نیاز به آموزش دارد، اظهار داشت: موسساتی هستند که در این عرصه فعالیت می‌کنند اما ارائه آموزش‌هایی که دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دارد نیازمند به طرح ریزی یک اقدام اساسی در استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم و آموزش را ضرورت و نیاز می‌دانیم، بایستی یک گام اساسی برداشته شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌آباد با بیان اینکه نیاز است یک مجتمع تبلیغی برای آموزش در لرستان ایجاد شود، تصریح کرد: زیرساخت ایجاد این مجتمع فراهم است و می‌توانیم در این راستا قول بدهیم.

حجت الاسلام علی نیا یادآور شد: با ایجاد این مجتمع مبلغین استان و نیروهای بومی می‌توانند تعلیمات لازم را ببینند.

وی با تاکید بر اینکه بایستی تبلیغ هفتگی در لرستان برپا شود، افزود: در حال حاضر تبلیغ فصلی و مناسبتی در استان در جریان است اما نیاز جامعه به تبلیغ و معرفت افزایی روزانه و لحظه‌ای است؛ لذا بایستی اعزام مبلغ به صورت هفتگی انجام گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌آباد گفت: مبلغین باید دائماً در سطح محلات حضور داشته باشند و اقدامات فرهنگی و تبلیغی انجام دهند.

کد خبر 5127116

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد علی نیا اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان خرم آباد ویروس کرونا شیراز کرمانشاه آمار کرونا شهرکرد گرگان شیوع کرونا بوشهر بارش برف شهرستان کرج ایام فاطمیه عکس استانها عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س شهادت حضرت زهرا س تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برخلاف دهه‌های گذشته در یک دهه اخیر شاهد ریزش تعداد دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته ریاضی در دبیرستان‌های کشور هستیم آن طور که آمارها نشان می دهد فقط بین 15 تا 18 درصد دانش آموزان رشته ریاضی را برای ادامه تحصیل خود در مقطع دبیرستان انتخاب می‌کنند، محمدرضا نیک نژاد با اشاره به اینکه در یک روند تقریبا یک دهه اخیر تعداد افراد علاقه‌مند به ریاضی کمتر شده است، اظهار کرد: در این مدت زمان شاهد علاقه‌مندی و حضور بیشتر دانش آموزان به رشته تجربی و در نهایت پزشکی و زیرشاخه این رشته هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ آموزشی غالب بر روی دانش آموزان تاثیرگذار است، یادآور شد: قبل از این دهه دانش آموزان و حتی والدین آنها به رشته های فنی و مهندسی علاقه‌مند بودند و در برهه ای از زمان شاهد بودیم که حتی کشور و جهان علاقه‌مند به جذب نیروهای فنی و مهندسی بودند. 

این کارشناس آموزش و پرورش تاکید کرد: در سال‌های اخیر عواملی مانند افزایش بیکاری فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی و دیگر زیرشاخه‌های رشته ریاضی همچنین تغییر رویکرد از تولید و کارهای خدماتی به فعالیت‌هایی مانند دلالی که عمدتا نیاز به مدرک تحصیلی خاصی ندارد متاسفانه باعث شد تا نگرش جامعه نسبت به تحصیل در رشته ریاضی تغییر کند. 

به گفته نیک نژاد، در حال حاضر رشته پزشکی به دلیل درآمد بالا، نیاز جامعه و جذب در کشورهای خارجی بیشتر از سایر رشته‌ها به ویژه ریاضی مد نظر انتخاب دانش آموزان پس از انتخاب و تحصیل در رشته تجربی است.  

وی با بیان اینکه مردم ارزیابی خود را از شرایط جامعه دارند، اضافه کرد: در حال حاضر شاهد افزایش تعداد و ظرفیت دانشگاه‌ها در رشته ‌های مختلف پزشکی هستیم و شاید جامعه نیاز به رشته های فنی و مهندسی به دلیل نداشتن بازار کار مناسب ندارد، در حالی که والدین باید بدانند همان اندازه که جامعه نیاز به رشته هایی همچون پزشکی دارد به رشته های فنی و مهندسی نیز نیاز دارد. 

این کارشناس آموزش و پرورش متذکر شد: متاسفانه اقتصاد کشور براساس اقتصاد دلالی می چرخد که نیاز به مدرک تحصیلی فنی و مهندسی ندارد، این در حالی است که بسیاری از داشن آموزان می خواهند پس از دریافت مدرک تحصیلی مناسب برای ادامه تحصیل یا کسب شغل مناسب به کشورهای خارجی بروند. 

وی پیشنهاد کرد: برای رفع مشکل کاهش تعداد دانش آموزان در رشته ریاضی لازم است دولت بازار کار و اقتصاد کشور را ساماندهی کند و از طریق فراهم کردن شرایط مناسب برای بازار کار، رویکرد جامعه را نسبت به تحصیل در رشته ریاضی تغییر دهد، البته در این عرصه نیاز به یک آموزش فراسازمانی نیز است تا هم تعادل در تحصیل در رشته‌های نظری ایجاد شود و هم والدین بدانند که جامعه نیاز به همه رشته‌های تحصیلی دارد.  

گفت‌وگو از مهدیه قمری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است
  • آموزش رایگان ارزهای دیجیتال برای مبتدی ها: از باز کردن حساب تا معامله و سود ( اطلاع رسانی تبلیغی)
  • تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان
  • هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • سپاه از بدو تأسیس تاکنون در حال مجاهدت در راه حق است
  • سپاه پاسداران از درون و برون کشور در حال مجاهدت در راه حق است
  • تلاش برای دور کردن آموزش‌وپرورش لرستان از حاشیه و سیاست‌زدگی