Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@23:28:33 GMT

تصمیم دوبلین برای بازگشایی مجدد سفارت در تهران

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۰۵۹۶

تصمیم دوبلین برای بازگشایی مجدد سفارت در تهران

وزیر خارجه ایرلند در گفت و گوی ویدئویی با همتای ایرانی خود از تصمیم کشورش برای بازگشایی مجدد سفارت این کشور در تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، وزرای امور خارجه ایران و ایرلند امروز (چهارشنبه) به صورت مجازی گفت و گو کردند.

در گفت و گوی ویدئو کنفرانسی امروز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و «سایمون کاوونی» وزیر امور خارجه ایرلند موضوعات مربوط به روابط دو کشور، مسائل مرتبط با برجام و دیدگاه های ایران و ایرلند در موضوعات مهم  منطقه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه ایرلند در خلال اظهارات خود از تصمیم کشورش برای بازگشایی مجدد سفارت این کشور در تهران خبر داد.

ظریف نیز با تشکر از ابتکار عمل طرف ایرلندی برای برقراری این تماس از همتای ایرلندی خود برای سفر به کشورمان دعوت کرد.

لازم به ذکر است  ایرلند از اول ژانویه (۱۲ دی) در کنار نروژ کرسی خود در شورای امنیت به عنوان عضو غیردائم را تحویل گرفت و تا دو سال عهده دار این سمت است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خرداد ماه سال جاری در توئیتی از انتخاب اعضای جدید غیردائم شورای امنیت استقبال کرد. در این توئیت آمده بود: «جمهوری اسلامی ایران از انتخاب هند، ایرلند، مکزیک، و نروژ به عنوان اعضای جدید غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال می‌کند. همزمان با آنکه دستورکار کلیدی شورای امنیت برای دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۲ باید حمایت کارآمد از چند جانبه گرایی و حقوق بین‌الملل در برابر ایدئولوژی‌ها و حکومت‌های بد طینت باشد، ایران آماده همکاری با اعضای جدید است.»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایرلند ظریف برجام مشرق دوبلین شورای امنیت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

بنا به دعوت رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در جلسه این کمیسیون حضور یافت و ضمن تشریح اقدامات به عمل آمده توسط وزارت امور خارجه پس از حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، گزارشی از پاسخ مقتدرانه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر قدس و هماهنگی‌های انجام شده در این زمینه ارائه نمود و به سؤالات تعدادی از نمایندگان پاسخ داد. 

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تمجید از عملیات‌نظامی مقتدرانه و ظفرمندانه نیرو‌های مسلح کشورمان علیه اهداف رژیم متجاوز و تروریست صهیونیستی، از تلاش‌ها و اقدامات دستگاه دیپلماسی در تبیین اقدامات تجاوز کارانه رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن مستشاران نظامی کشورمان در سوریه و حمله به اماکن دیپلماتیک برای مقامات سیاسی کشور‌ها و مجامع بین المللی و همچنین هماهنگی دیپلماسی با میدان در عملیات اخیر علیه رژیم صهیونیستی تشکر و قدردانی کردند.

امیرعبداللهیان از نقطه نظرات رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تشکر و بر تداوم رایزنی و همفکری بین وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
  • وزیر خارجه چین: حمله به سفارت ایران در دمشق ناقض قواعد بین‌المللی است
  • سفارت این کشور در تهران بازگشایی می‌شود
  • سفارت هلند در تهران بازگشایی می‌شود
  • شورای امنیت تجاوز به کنسولگری ایران را محکوم کند
  • انتظار داشتیم شورای امنیت اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران را محکوم کند
  • امیرعبداللهیان: ایران در مقابل هرگونه شرارت مجدد رژیم صهیونیستی قاطعانه عمل خواهد کرد
  • تشریح پاسخ ایران در گفتگوی امیرعبداللهیان با همتای مالتی
  • قدردانی امیرعبداللهیان از نقش سازنده مالت به‌عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت
  • امیرعبداللهیان: تهران در مقابل شرارت مجدد اسرائیل قاطعانه عمل می‌کند