Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، منصور غلامی پیامی را به مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی خوشنویسی راه ابریشم با عنوان "رقص قلم" که امشب در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، ارسال کرد.

دبیر کمیسیون ملی یونسکو ایران در این پیام نوشت: 

کشور عزیز ما ایران در طول قرن‌ها همواره با استفاده از هنر، دستاوردهای شادی بخشی را برای مردم به ارمغان آورده است و امروز نیز که همه ملت‌ها تحت تاثیر فشارهای گروهی این بیماری قرار گرفته‌اند، بار دیگر با یادآوری عظمت و رسالت فرهنگ و هنر با بیرق دروش هنر جاودان خوشنویسی پا به عرصه نهاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از دیگر شایستگی‌های این جشن پرآوازه هنری این است که بیش از پیش به ذات و ماهیت اصلی راه ابریشم توجه شده، جاده ابریشم تنها یک مسیر تبادل تجاری نبوده، بلکه گذرگاه فرهنگ، هنر و دانش، صلح و دوستی های پایدار بوده که از مهمترین اهداف سازمان جهانی یونسکو است.

بسیار جای خوشبختی و خرسندی است که برای اولین بار خوشنویسان 30 کشور از حوزه‌های تمدنی جهان در شهر باستانی مقدس مشهد گرد هم آمده تا پس از قرن‌ها دوباره پیونددهنده صلح، دوستی و برادری باشند.

پس از اجلاس موفقیت آمیز سال گذشته در شهر کهن همدان و استقبال سازمان جهانی یونسکو از این اقدام شایسته ایران با محوریت جاده ابریشم، خوشبختانه با اقدام متعهدانه کمیسون ملی یونسکو- ایران به کار برگزاری اولین کنفرانس جهانی رقص قلم در مسیر جاده ابریشم طراحی و به مرحله اجرا درآمده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱

منبع: فارس

کلیدواژه: منصور غلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش در حوزه‌های مختلف همواره در کنار مردم بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی ایمانیه پیش از ظهر چهارشنبه در رژه نیروهای مسلح مستقر در استان فارس در مراسم گرامیداشت ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیتی که در استان فارس و کشور می‌بینیم در سایه همدلی میان مردم از یک سو و برادری میان نیروهای مسلح ارتش و سپاه و انتظامی از سوی دیگر محقق شده است به نحوی که امروز جهان از نیروهای نظامی ما حساب می‌برد.

محمدهادی ایمانیه فعالیت‌های ارتش را محدود به حوزه نظامی ندانست و گفت: ارتش علاوه بر فعالیت‌های نظامی در حوزه کمک به مردم در بروز حوادث مختلف، برگزاری انتخابات و فعالیت‌های خیرخواهانه نیز همواره نقش‌آفرین بوده است.

وی در پایان از ارتش و دیگر نیروهای نظامی خواست امسال در برپایی رویداد مهم دومین کنگره سرداران، امیران و ۱۵ هزار شهید استان فارس نهایت تلاش خود را کنند.

کد خبر 6080937

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق در معادلات جهانی تغییر ایجاد کرد
  • ارتش برای حفظ تمامیت ارضی کشور همواره پا به رکاب است
  • عملیات وعده صادق موجی از شادی را به ارمغان آورد
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد
  • اختصاص بخشی از اراضی خارج از حریم رفسنجان به نهضت ملی مسکن
  • ارتش در حوزه‌های مختلف همواره در کنار مردم بوده است
  • واکاوی بازتاب‌های جهانی عملیات «وعده صادق» از رادیو فرهنگ
  • پیشرفت ۶۴ درصدی طرح صنعتی تولید نخ ابریشم