Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-24@06:42:43 GMT

دستگیری ۱۰۳ نفر اراذل و اوباش غرب تهران

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۰۶۶۶

صراط:

سردار کیوان ظهیری فرمانده انتظامی غرب استان تهران بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بنا به درخواست مکرر مردم برای برخورد با اراذل و اوباش و براساس وظیفه ذاتی پلیس، طرح مقابله با این افراد از سه روز گذشته توسط پلیس در ۶ شهرستان غرب استان تهران به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش فارس وی گفت: در اجرای این طرح ۳۱۹ نفر دستگیر شدند که ۱۰۳ نفر از این دستگیر شده‌ها از مخلان نظم و امنیت بوده و به‌رغم اینکه دفعاتی به جرم شرارت بازداشت شده بودند مجدداً به اقدامات مجرمانه خود ادامه داده و به علت شرارت، نزاع و تخریب بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به اینکه در جریان اجرای این طرح ۱۱۲ حکم قضائی اجرا شد، بیان کرد: ۲۳۹ مخفی‌گاه و پاتوق اراذل و اوباش در شهرستان‌های غرب استان تهران مورد بازرسی و کنترل قرار گرفت.

سردار ظهیری با اشاره به کشف ۱۸ قبضه سلاح جنگی، ۴۰ قبضه سلاح سرد از اوباش بازداشت شده، ابراز کرد: در عملیات‌های پلیس، ۱۳ هزار و ۵۰۰ نخ سیگار قاچاق و ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر روغن خوراکی غیرمجاز و تقلبی نیز کشف شد.

وی با اشاره به کشف ۴۷۲ دستگاه ماینر، اعلام کرد: ۲۱ هزار و ۷۰۰ عدد قرص غیرمجاز و روان‌گردان نیز از متهمان کشف شد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به پخش کلیپی از تخریب خودروهای شهروندان در شهرستان بهارستان در فضای مجازی، تصریح کرد: در این خصوص، مأموران پلیس امنیت عمومی با انجام اقدامات اطلاعاتی ۳ نفر را شناسایی و دستگیر کردند.

سردار ظهیری افزود: فردی که سه نفر از شهروندان بهارستان را به طور نیمه‌عریان و با تهدید سلاح سرد در سطح شهر گردانده بود در عملیاتی ویژه توسط پلیس دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح عملیاتی «اقتدار ۲» در غرب استان تهران به طور مستمر و جدی در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با مقام قضائی، تمامی متهمان پس از تکمیل پرونده به دادسرا معرفی شدند تا به جرائم آن‌ها رسیدگی شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اراذل و اوباش فرمانده انتظامی طرح اقتدار صراط کیوان ظهیری غرب استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعقیب قضایی۶ هزار متهم قاچاق کالا و ارز /دستگیری ۵١٢ نفر مجرم خطرناک و اراذل

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان گفت: طی یکسال اخیر در رابطه با قاچاق کالا و ارز ۵ هزار و ٣٠٧ فقره پرونده دردادسرا‌های سراسر استان تشکیل شده است و در این رابطه ۵ هزار ٩٣۶ متهم دستگیر و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو مهدی بخشی در جلسه شورای معاونین دادگستری استان کرمان برخورد با اراذل و اوباش و عواملی که باعث ایجاد ناامنی در جامعه می‌شوند را از اولویت‌های کاری دادستانی اعلام کرد و بیان داشت: طی یک سال اخیر علاوه بر تشکیل بانک اطلاعات اراذل و اوباش، با اقدامات نهاد‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی تعداد ۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه دار در سطح استان شناسایی و دستگیر شده اند. 

دادستان کرمان اعلام کرد: طبق اعلام رسمی دادستانی کل کشور، کرمان جزء استان‌های برتر در خصوص نحوه تعیین اموال توقیفی از قاچاقچیان و رسیدگی به پرونده‌های قضائی مرتکبین جرایم موضوع قانون مبارزه با مواد مخدر است. 

 او خاطرنشان ساخت:طی یکسال گذشته بیش از ٢۶٨ هزار و ٨۶ فقره پرونده در دادسرا‌های سراسر استان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر آن قضات و کارکنان دادسرا‌ها ١٢ درصد بیشتر پرونده مختومه کرده اند.

 

*صدور بیش از ١٠۵ هزار گواهی سوء پیشینه در کرمان

بخشی افزود: طی یکسال گذشته ١٠۵ هزار و ٨١١ فقره گواهی سوء پیشینه در دادسرا‌های سراسر استان صادر شده است که شاهد افزایش ٢٣ درصدی صدور گواهی سوء پیشینه در ١٢ ماه سال ١۴٠٢ نسبت به زمان مشابه در سال ١۴٠١ هستیم.

وی اعلام کرد: در راستای حرکت به سمت قوه قضاییه هوشمند و تمام الکترونیک در سال گذشته بیش از ۵٧٠ هزار و ۴١٨ فقره اوراق قضایی در دادسرا‌های استان به صورت الکترونیک ابلاغ شده است که شاهد افزایش ابلاغ‌های الکترونیک از ٩۴ درصد به ٩۵ درصد بوده ایم. 

او در رابطه با ارتباط الکترونیک مجموعه دادستانی با زندان گفت: بیش از ٩٠ درصد دادرسی‌ها در دادسرای عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان با زندان بصورت ارتباط الکترونیک می‌باشد و این امر از اعزام حضوری مددجویان به زندان‌ها جلوگیری کرده است.

 

*افزایش قابل توجه مصادیق کیفرخواست شفاهی در دادسرای کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از افزایش قابل توجه مصادیق کیفرخواست شفاهی در دادسرای کرمان نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد. 

وی با ابراز خرسندی از رشد چشمگیر موارد کیفرخواست شفاهی در این حوزه قضایی بیان کرد: در مواردی که قانون اجازه داده و شرایط ایجاب می‌کند، از کیفرخواست شفاهی استفاده می‌کنند که افزایش ۵١ درصدی دادسرا‌های کل استان و ٢١٨ درصدی دادسرای شهرستان کرمان نسبت به زمان مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است که این آمار در مقایسه با کل سال گذشته روند افزایش قابل ملاحظه‌ای را نمایش می‌دهد و قطعا به این نیز اکتفا نخواهیم کرد و منتظر اقدامات بهتر و بیشتری در این ابعاد خواهیم بود.

مهدی بخشی کیفرخواست شفاهی را در راستای کاهش اطاله دادرسی در رسیدگی‌های کیفری دانست و عنوان داشت: مهمترین مصداق دادرسی بدون کیفرخواست را باید در کیفرخواست شفاهی جست‌وجو کرد و استفاده از این ظرفیت می‌تواند در رفع اطاله دادرسی و تعیین تکلیف وضعیت پرونده‌های قضایی در کمترین زمان ممکن مؤثر باشد.

دیگر خبرها

  • تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد/ دستگیری ۹۶نفر
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان
  • تعقیب قضایی۶ هزار متهم قاچاق کالا و ارز /دستگیری ۵١٢ نفر مجرم خطرناک و اراذل
  • تعقیب قضایی حدود۶ هزارقاچاقچی کالا وارز در کرمان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • جزئیات دستگیری اراذل مواد فروش محله خاک سفید تهران 
  • دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو در بزرگراه بعثت
  • دستگیری یکی از اراذل مواد فروش محله خاک سفید تهران
  • دستگیری سارق کالا در باشت