Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@04:43:52 GMT

رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس ضروری است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۰۷۲۵

رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس ضروری است

جمالیان بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی دانش آموزان و مسئولان مدرسه تاکید کرد.

سید «محمد جمالیان» با اشاره به اهمیت حفظ سلامت دانش آموزان به ارائه  توصیه ها و توضیحاتی در مورد بازگشایی مدارس پرداخت و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: ستاد ملی کرونا به عنوان تنها مرجع همه دستگاه‌ها و سازمان‌های تأثیرگذار که در این ستاد عضو هستند، مصوبه‌ای مبنی بر بازگشایی مدارس پایه اول و دوم به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره حضور بسیار جزئی دانش ‌آموزان پایه اول و دوم در گروه‌های کمتر از ۱۰ نفر از اول بهمن‌ماه افزود: در این راستا مقرر شده شورای مدرسه درباره چگونگی تقسیم بندی، نحوه حضور و میزان نیاز به حضور دانش آموزان تصمیم گیری کند و معلم کلاس تشخیص می‌دهد که چه تعداد دانش آموز باید به صورت حضوری شرکت کند.

 

وی ضمن تاکید به مدیران مدارس بر حضور تعداد محدود دانش آموز در واحد های آموزشی، بیان کرد: توصیه می شود تعداد مناسب دانش آموزان با توجه به ابعاد و تهویه فضای فیزیکی در کلاس ها قرار گیرند.

 

این مقام مسئول با تاکید بر حفظ فاصله ایمن (یک متر) و کاهش برخوردها، استفاده از وسایل حفاظتی مانند ماسک، مواد ضدعفونی و ادامه داد: تا حد امکان والدین و اولیا و مسئولین مدارس باید رفت و آمد و رفتار دانش آموزان (رعایت دستورالعمل های بهداشتی) را کنترل کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین بر ممنوعیت فعالیت بوفه ها تاکید کرد و گفت: جلوگیری از تراکم دانش آموزان در ساعت تفریح از دیگر مواردی است که باید به آن توجه ویژه شود.

 

بدون فوتی و شناسایی ۵۵مورد مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی

 

متولی سلامت استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمار کرونا در استان افزود: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۵۵مورد جدید ابتلا در ۲۴ساعت گذشته شناسایی شده اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به  ۳۴ هزار و ۸۹۰ نفر رسیده است.

 

جمالیان ادامه داد: از تعداد ۵۵ مورد جدید در استان ۸ نفر از بیماران در بیمارستانهای استان بستری شده اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می کنند.

این مقام مسئول گفت: ۴۷مورد از بیماران جدید که شناسایی شده اند نیز به صورت سرپایی بوده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش نشده است، خاطر نشان کرد: بر این اساس تعداد فوتی ها همان  ۱ هزار و ۴۱۲نفر می باشد.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: دکتر جمالیان کرونا دانشگاه علوم پزشکی دانش آموزان شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رحیم عبدالکریمی گفت: در این کلاس‌ها  بیش از ۲۵۰ نفر ساعت کلاس آموزشی با محوریت شعار هفته زمین پاک در قالب ارائه‌ی کارگاه آشنایی با موضوع پسماند، پلاستیک و مضرات آن با حضور کارشناسان و محیطبانان این اداره برگزار شد.

وی افزود: با هدف جلب مشارکت دانش آموزان در مباحث زیست محیطی، زمینه‌های تحقیقی و پژوهشی برای دانش آموزان تعریف شده و مقرر گردید این برنامه‌ها در مدارس تداوم پیدا کند.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد