Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@02:34:36 GMT

عفونت بیمارستانی در ICU چگونه کنترل می شود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۰۷۴۲

عفونت بیمارستانی در ICU چگونه کنترل می شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، شیرین افهمی، گفت: ارائه شماره تماس پزشک به بیمار برای اطلاع در صورت وجود مشکل، پیگیری و تماس با بیماران جراحی شده بعد از ترخیص از بیمارستان و استفاده از فضای مجازی برای پیگیری وضعیت بیماران بعد از عمل جراحی از جمله اقداماتی است که در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر ثبت آمار عفونت‌های بیمارستانی، تحلیل و استفاده از این آمارها حائز اهمیت است. اطلاعات باید تحلیل‌شده و در صورت نیاز مداخلاتی برای کاهش میزان عفونت بیمارستانی، طراحی و اجرا شود.

بخش‌های ICU پرخطرترین مکان برای عفونت‌های بیمارستانی است

افهمی اظهار داشت: ارزیابی عفونت بیمارستانی بهتر است بر اساس ریسک بیماران و واحدهای بیمارستان‌ها صورت گیرد. واحدهایی که کمتر با این موضوع درگیر هستند را می‌توان در فواصل زمانی طولانی‌تر مورد ارزیابی قرار داد و واحدها و بیمارانی که ریسک بالایی دارند به صورت مداوم و در بازه زمانی کوتاه مورد بررسی قرار گیرند.

وی در خصوص حضور همراه و ملاقات در بخش مراقبت‌های ویژه به ارائه گزارشی از مطالعات انجام شده پرداخت و گفت: در اغلب مطالعات صورت گرفته ملاقات و حضور همراه در بخش ویژه اثر مثبت دارد و بر آن تأکید شده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: دو مدل محدود و غیر محدود وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارد و در نهایت میزان افزایش عفونت بیمارستانی در این ملاقات بسیار ناچیز است.

وی افزود: ملاحظات اخلاقی، آموزش‌های لازم که همراه آن باید ببینند، حفظ حریم خصوصی بیماران، فراهم آوردن شرایط ملاقات حضوری همراهان بیمار، غربالگری ملاقات کنندگان، پیچیده بودن کار بخش مراقبت ویژه و نظارت جدی، از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 580188 برچسب‌ها بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری بیمارستان عفونت بیمارستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر چهارشنبه در ملاقات عمومی و دیدار چهره به چهره با مردم جم اظهار داشت: مردم ولی نعمت ما هستند و باید تمام انرژی و توان خود را مصروف خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات جامعه کنیم.

استاندار بوشهر افزود: دیدارهای چهره به چهره، فرصت مناسبی برای شناخت بهتر و نزدیک‌تر مشکلات مردم است که معاونان استاندار و مدیران استان بوشهر و فرمانداران نیز به طور مکرر این دیدارها را باید برگزار کنند.

در این برنامه ۲۷ نفر از مردم شهرستان جم، بی واسطه و مستقیم، مشکلات و دغدغه‌های خود را با استاندار مطرح کردند.

در این ملاقات عمومی، مشکلاتی در حوزه اشتغال، مسکن، تسهیلات بانکی، درمان، آموزش، کشاورزی و صنعتی و … مطرح و استاندار نیز خطاب به مدیران مرتبط دستورات لازم را برای پیگیری و رفع مشکلات صادر کرد.

کد خبر 6087926

دیگر خبرها

  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود
  • اتوکلاو پسماندهای پزشکی به صورت مرتب در حال انجام است/ بالاترین استاندارهای جهانی را داریم
  • روایت ملاقات یک چهره ضد محور مقاومت با سیدحسن نصرالله + فیلم
  • ملاقات مردمی رییس کل دادگستری مازندران
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • پس از طلاق ملاقات با فرزند چه شرایطی دارد؟
  • انواع گل مژه و درمان آن
  • (عکس) ملاقات هادی چوپان با فرد محبوب شیرازی‌ها