Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@21:57:50 GMT

وضعیت مسکن در پایتخت چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۰۷۵۰

بازار مسکن پایتخت در ماه گذشته پس از مدت‌ها و حتی چند سال، تورم منفی ماهانه را تجربه کرد. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران قیمت مسکن در آذر ماه به‌طور میانگین در مناطق ۲۲ گانه تهران نسبت به آبان منفی ۵/ ۸ درصد بود.

 در همین زمینه بازار مسکن در دو منطقه پرمعامله پایتخت مورد بررسی قرار گرفت. به گفته برخی واسطه‌های ملکی فعال در این دو منطقه از حدود دو ماه گذشته بازار مسکن با رکود مواجه شده و با یک تغییر رفتار در بین فروشندگان و خریداران مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن طور که برخی از مشاوران بنگاه‌های معاملات ملکی عنوان می‌کنند و نقطه اشتراک غالب آنها نیز همین است، همزمان با کاهش ریسک‌های اقتصادی از جمله بازار طلا و ارز و همچنین بعد از تحولات سیاسی رخ داده در آمریکا بازار مسکن نیز به‌صورت روانی تحت تاثیر قرار گرفت.

در این دو منطقه که به‌طور سنتی مناطق مصرفی و پرمعامله پایتخت محسوب می‌شوند، قیمت مسکن به واسطه کاهش تقاضای خرید از سوی بخش قابل توجهی از خریداران با افت نسبی در برخی از فایل‌های عرضه شده از سوی فروشندگان مواجه بوده است. در سوی مقابل، تعدادی از مالکان با ارائه تخفیف تمایل بیشتری برای فروش ملک خود دارند. این در حالی است که تا پیش از دو ماه پیش که بازار مسکن جهش قیمتی را تجربه می‌کرد خلاف این جریان در بازار مسکن به‌طور کلی حاکم بود، به این ترتیب که خریدار در بازار غالبا زیاد و فروشنده نسبتا کمتر بود. اما در حال حاضر تعداد عرضه فایل‌های فروش به‌طور نسبی افزایش و در مقابل تعداد خریداران کاهش پیدا کرده است.

دنیای اقتصاد

برچسب ها: قیمت مسکن تهران ، بازار مسکن ، قیمت مسکن لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Lyc

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قیمت مسکن تهران بازار مسکن قیمت مسکن بازار مسکن قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد

با انتشار خبر آزاد شدن خرید و فروش جت شخصی در ایران این خبر تیتر رسانه‌ها و فضای مجازی شد تا جایی که سازمان هواپیمایی با ارائه توضیحاتی گفت که این رخداد اتفاق جدیدی نیست و در گذشته هم سابقه داشته است. بنابر این توضیحات از سال ۱۳۸۲ آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری هواپیمای شخصی به تصویب رسیده است و مانعی برای خرید و فروش واستفاده از جت‌های شخصی در کشور نیست.

اما با انتشار این خبر بحث راجع به این موضوع داغ شد. بر اساس آمار حدود ۲۵۰ هواپیمای سبک در کشور وجود دارد که برخی در جهت اجاره برای تفریح یا مسافرت استفاده می‌شود. 

قیمت خرید و اجاره هواپیمای شخصی

برخی از هواپیمای سبک و دو نفره که کاربرد تفریحی دارد بر اساس نرخ جهانی حدود ۷ میلیارد قیمت دارند. در یک آگهی برای فروش جت شخصی نیز مبلغ ۳۶ میلیارد تومان به چشم می‌خورد. 

قیمت اجاره این هواپیما‌های سبک و جت‌های شخصی نیز متفاوت است. در یکی از سایت‌های پرواز با هواپیما تفریحی نرخ ساعتی ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده و در جای دیگر برای اجاره یک جت شخصی با ظرفیت ۶ مسافر برای سفر تا جنوب کشور مبلغی در حدود ۳۵۰ میلیون تومان درخواست شده است.

قیمت خودرو‌های خارجی

با توجه به قیمت خودرو‌های وارداتی و خارجی در کشور که بسیاری از آنها با هدف تعدیل بازار داخلی صورت گرفت بسیاری از افراد به جای خرید این خودرو‌ها می‌توانند اقدام به خرید هواپیمای سبک و تفریحی کنند. در ادامه به قیمت برخی خودرو‌های خارجی در بازار ایران اشاره می‌کنیم:

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو لوکس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • کشنده فاو نور چشمی بازار شد
  • بررسی تحولات قیمتی فاو 460 نشان می‌دهد: کشنده فاو نور چشمی بازار شد
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۷ تهران +جدول
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)
  • نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد
  • تورم‏‏‌سنجی در فایل‏‏‌های آپارتمانی
  • بازار مهریز زیر ذره بین بازرسان