Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@20:52:03 GMT

چین ۲۸مقام آمریکایی را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۰۷۹۹

چین ۲۸مقام آمریکایی را تحریم کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، چین هم اکنون و همزمان با مراسم تحلیف « جو بایدن»، تحریم‌هایی را علیه مقامات دولت ترامپ از جمله مایک پمپئو و جان بولتون اعمال کرد.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص آمده است: برخی سیاستمداران چین‌ستیز در آمریکا در سال های گذشته بر اساس منافع شخصی و از روی تعصب و نفرت‌ورزی علیه پکن، بدون در نظر گرفتن منافع مردم چین و آمریکا اقدام به برنامه‌ریزی، پیشبرد و اجرای برخی اقدامات دیوانه‌وار کردند که مصداق دخالت در امور داخلی چین بود و به تضعیف منافع چین، رنجش مردم این کشور و لطمه به روابط پکن و واشنگتن منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه مذکور آمده است که دلایل تحریم این ۲۸ نفر، اقدامات آن ها در نقض حاکمیت چین بود.

بر اساس تحریم امروز، ورود این افراد و خانواده‌های آنها به سرزمین اصلی چین، هنگ‌کنگ و شبه‌جزیره ماکائو ممنوع خواهد بود و شرکت‌ها و موسسات مرتبط با آنها نیز برای انجام تجارت با چین با محدودیت‌هایی مواجه می شوند.

۱۰ نفر از افرادی که در لیست مذکور آمده اند، عبارتند از: «مایک پمپئو» وزیر خارجه دولت ترامپ،  «پیتر کی ناوارو» دستیار ترامپ، «رابرت او برایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دوران ترامپ، «دیوید استیول» دستیار وزیر خارجه سابق آمریکا، «متیو پاتینگر» معاون سابق مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «الکس ام آزار» وزیر بهداشت سابق آمریکا، «کیث کراچ» معاون وزیر خارجه سابق آمریکا، «کلی کرافت» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا و «استیو بانون» استراتژیست پیشین ترامپ.

پربیننده ترین فوری/ دبیر کل حزب الله لبنان ترور شد؟ اشک‌های بایدن قبل از مراسم تحلیف! +فیلم ترامپ در سخنرانی خداحافظی خود چه گفت؟ بایدن: رویای عدالت برای همه محقق خواهد شد/ باید دوره جدیدی را آغاز کنیم واکنش ظریف به ادعای دیدار روانچی با تیم بایدن

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دولت ترامپ دولت ترامپ سابق آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن گویر: باید همه اموال تشکیلات خودگردان توقیف شود

وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل در واکنش به قصد آمریکا برای تحریم یک واحد نظامی این رژیم، گفت که باید همه اموال تشکیلات خودگردان توقیف شود.

به گزارش مشرق، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل در سخنانی، اعلامیه وزارت خارجه آمریکا برای تحریم یک یگان ارتش این رژیم طی روزهای آینده را «کمک به دشمنان اسرائیل» تلقی کرد.

او گفت: «واشنگتن یگان نیتسح یهودا را با هدف فشار بر ما و به دلایل سیاسی تحریم می‌کند و این اقدام در راستای منافع دشمنان ما در تشکیلات خودگردان است».

بن گویر سپس گفت که تل آویو باید همه اموال تشکیلات خوگردان که در اختیار اسرائیل قرار دارد را در پاسخ به این تحریم‌ها توقیف کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته گفت که واشنگتن طی روزهای پیش رو تحریمی را علیه یگان «نیتسح یهودای ارتش اسرائیل» به دلیل اقدامات این یگان در نقض حقوق فلسطینی‌ها در کرانه باختری اعمال خواهد کرد.

یگان نیتسح یهودا از داوطلبان مردی تشکیل شده که از یهودیان متعصب هستند و به شکل سیستماتیک در کرانه باختری به سرکوب فلسطینی‌ها میپردازند.

در پی انتشار این خبر بنی گانتز، وزیر دفاع سابق اسرائیل و عضو کابینه جنگ و نیز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن کشور از چنین تصمیمی انتقاد کردند.

نتانیاهو گفت که تحریم یک بخش از ارتش اسرائیل در میانه جنگ اقدامی غیراخلاقی است. هر دو نفر گفتند تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تصویب این تحریم خواهند کرد.

هرچند اقدام آمریکا ارتباطی به جنگ غزه ندارد و تحریم مذکور به اقدامات یگان نیتسح یهودا در دوره پیش از آغاز جنگ در کرانه باختری مربوط می‌شود.

با این حال به نظر می‌رسد قصد آمریکا برای تحریم این یگان با هدف ترمیم چهره خود نزد افکار عمومی جهانی باشد؛ به خصوص اینکه حمایت بی چون و چرای واشنگتن از رژیم تل آویو و وتوی قطعنامه اخیر شورای امنیت برای عضویت دائم فلسطین در شورای امنیت با انتقادات شدید کشورها مواجه شد.

در این میان کنگره آمریکا نیز شب گذشته یک بسته کمک ۲۶ میلیارد دلاری برای اسرائیل تصویب کرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش رژیم اسرائیل توسط آمریکا
  • آمریکا به دشمنان اسرائیل کمک می کند | اموال تشکیلات خودگردان باید توقیف شود!
  • بن گویر: باید همه اموال تشکیلات خودگردان توقیف شود
  • احتمال «تحریم یک گردان ارتش اسرائيل» توسط آمریکا به دلیل «نقض حقوق بشر»
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش توسط آمریکا