Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، نماینده دائم ایران در سازمان ملل تحریم‌های اقتصادی یکجانبه علیه سوریه را غیرقانونی و غیرانسانی می‌داند و برچیده شدن فوری آنها را خواستار است.

مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در نشست چهارشنبه شورای امنیت در مورد تحولات سیاسی و بشردوستانه سوریه گفت اعمال تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی آمریکا و برخی کشورهای دیگر علیه مردم سوریه در حالی صورت می‌گیرد که سوری‌ها به طور جدی از اقدامات تروریستی و همچنین گسترش کرونا رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تحت این شرایط، چنین تحریم‌های غیرانسانی که آسیب‌پذیرترین افراد را بیشتر از دیگران هدف قرار می‌دهند، مثل پاشیدن نمک بر زخم مردم سوریه است و افزون بر آن از بازگشت پناهندگان و آوارگان داخلی به خانه‌های خود نیز جلوگیری کرده و همچنین مانع روند بازسازی این کشور جنگ زده می‌گردد.

تخت روانچی اضافه کرد: ما اعمال تحریم‌های غیرقانونی و نامشروع یک جانبه را کاملاً رد می‌کنیم و برچیده شدن فوری آنها را خواستار هستیم.

تخت روانچی همچنین تأکید کرد موضع قاطع ما این است که بحران سوریه باید به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود و در این راستا ما اهمیت روند آستانه در کمک به ایجاد روند سیاسی سوریه را مورد تأکید قرار داده و از فعالیت‌های کنونی سازمان ملل در سوریه نیز حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به نشست‌های کمیته قانون اساسی سوریه نیز گفت فعالیت این کمیته باید بدون هیچ گونه دخالت و فشار خارجی یا تعیین هرگونه مهلت ساختگی برای پایان کار آن ادامه یابد.

نماینده کشورمان همچنین بر لزوم ادامه مبارزه با تمام گروههای تروریستی تأکید کرد و افزود حضور و فعالیت‌های مجرمانه این گروه‌ها نه تنها امنیت و تمامیت ارضی سوریه را تهدید می‌کند، بلکه تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای است.

وی در عین حال تأکید کرد ضمن حفاظت از غیرنظامیان به هنگام مبارزه با گروه‌های تروریستی، نباید اجازه داد تروریست‌ها حضور خود را تحکیم کرده و به فعالیت بی وقفه خویش ادامه دهند.

تخت روانچی همچنین تأکید کرد مبارزه با تروریسم نباید به عنوان بهانه‌ای برای حمایت از هرگونه گرایشات جدایی طلبانه و ابتکارات نامشروع خودگردانی یا نقض حاکمیت سوریه مورد استفاده قرار گیرد.

در این زمینه وی گفت از طریق اشغال بخش‌هایی از سوریه، آمریکا همچنان تمامیت ارضی سوریه را نقض می‌کند و در واقع، منافع نامشروع ژئوپلیتیک خود را از جمله با حمایت از برخی گروه‌های تروریستی دنبال می‌کند. همه این اقدامات مصادیق نقض ماهوی حقوق بین الملل بوده و باید بلافاصله پایان یابند.

تخت روانچی در ادامه به تداوم تجاوزات اسرائیل به سوریه اشاره و ضمن محکومیت شدید آن، توقف فوری چنین اقدامات تحریک آمیز و ماجراجویانه نظامی را خواستار شد.

نماینده دائم کشورمان در پایان تأکید کرد ایران به حمایت از مردم و دولت سوریه برای غلبه بر تهدیدات تروریسم و اشغال خارجی، بازسازی و تضمین وحدت و تمامیت ارضی کشورشان ادامه خواهد داد.

کد خبر 5127141

منبع: مهر

کلیدواژه: مجید تخت روانچی سوریه تحریم اقتصادی صحن مجلس مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا رزمایش اقتدار ۹۹ محمد باقر قالیباف شورای حل اختلاف سعید خطیب زاده حسن روحانی محمد جواد ظریف کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ هیئت دولت نیروی زمینی ارتش محمدجواد ظریف تخت روانچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۱۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه حماس

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وزارت خزانه داری آمریکا افزود: «در پی حمله تروریستی ۷ اکتبر ۲۰۲۳ که توسط حماس علیه اسرائیل انجام شد، نهاد موسوم به «غزه حالا » برای حمایت از حماس، تلاش‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی انجام داد. این نهاد و بنیانگذار آن به نام «مصطفی عیاش»، همچنین شرکت های القریشی اکزکیوتیو و اخیرا القریشی و مدیر این دو شرکت، آئوزما سلطانه برای جمع‌آوری کمک مالی برای حماس تلاش کردند.»

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: « وزارت خزانه داری همچنان متعهد به محدود کردن توانایی حماس برای تأمین مالی فعالیت های تروریستی خود، از جمله از طریق کارزارهای مجازی جمع آوری کمک های مالی است. آمریکا در هماهنگی نزدیک با شرکای انگلیسی خود، به استفاده از ابزارهای لازم برای مختل کردن توانایی حماس جهت کمک به حملات بیشتر ادامه خواهد داد.»

وزارت دارایی انگلیس روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از اقدام هماهنگ این کشور و آمریکا برای تحریم‌ دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خبر داد.

ایالات متحده آمریکا از زمان عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حماس می گوید که هیچ نقشی برای این گروه در آینده قائل نیست.

 
«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن نقشی برای حماس در آینده فلسطین و راهکار سیاسی مدنظر قائل است، گفت: «به هیچ وجه».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره حماس ادعا کرد: « حماس یک گروه تروریستی بی رحم است که حتی پیش از حمله فجیع ۷ اکتبر ۲۰۲۳ دست به حملات تروریستی زده بود. حماس هیچ حقی در مشارکت سیاسی ندارد زیرا دستانش به خون آلوده است.»

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • هدایت الهی نیازمند آماده‌سازی نفس است
  • روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه حماس
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه حماس
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین