Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@01:14:12 GMT

عملکرد خیره‌کنندۀ مرغ «آرین» در روزهای اول

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۱۲۶۸

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، سید عزیز حسینی با بیان اینکه حدود یک درصد گوشت مرغ کشور از زنجیرۀ تولید گوشت مرغ اروم گهر دانه، با برند «مرغ دهکده»، تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: ما صفر تا صد زنجیرۀ تأمین را در اختیار داریم، از تولید خوراک دام و سیلوی مختص این خوراک تا مزارع مادری ما که ظرفیت تأمین 200هزار قطعه مادر را دارد، تا ظرفیت جوجه‌کشی 30میلیون عدد تخم‌مرغ و تولید 20هزار تن گوشت در سال، و همچنین کشتارگاه صادراتی با درجۀ A+ و نهایتاً سیستم حمل و نقل، همگی در مجموعۀ ما وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما به‌عنوان تولیدکننده و سربازان حوزۀ امنیت غذایی، از خردادماه امسال که متوجه شدیم ممکن است کشور در حوزۀ مرغ در آینده با مشکل مواجه شود، تلاش کردیم در حد مقدورات در حل این مشکلات سهیم باشیم.

حسینی «عِرق ملی» اش را عامل محرّک مشارکت در پروژۀ آرین عنوان کرد و افزود: سال‌ها به‌دروغ شایع شده بود که آرین در عملکرد بسیار ضعیفتر از نژادهای خارجی است و برای تولیدکننده صرفۀ اقتصادی ندارد، ما با توجه به توان تولیدیمان این ریسک را پذیرفتیم که ببینیم آیا عملاً تولید آرین بصرفه است یا خیر. لذا از دو نژاد یکی خارجی و یکی داخلی در یک روز جوجه‌ریزی کردیم تا عملکردها مقایسه شود.

وی تأکید کرد: تا اینجا باید به استحضارتان برسانم که آرین به میزان خیره‌کنندۀ 8 درصد در روز اول، اصطلاحاً «هچ» یا جوجه‌دهی بیشتری داشته است، به این ترتیب که رقم هچ در روز اول برای جوجه‌های خارجی 67 و برای آرین 75 بوده که برای ما بسیار شگفتی‌ساز بود. البته باید صبر کنیم و ببینیم در میانه‌های تولید که در نهایت نمونه‌های خارجی به رقم‌های 85 تا 90 می‌رسد، آرین چه عملکردی خواهد داشت. ما شاخصه‌های دیگر را نیز کنترل و متعاقباً اعلام خواهیم کرد.

مدیرعامل زنجیرۀ اروم گهر دانه در خاتمه افزود: خوشبختانه از سوی وزارت جهادکشاورزی حمایت‌های خوبی برای تولیدکنندگان آرین درنظر گرفته شده است. به نظر من اگر این حمایت‌ها بصورت پایدار ادامه داشته باشد، آرین شانس بسیار بالایی برای موفقیت خواهد داشت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۱۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، مدیرمبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشورگفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

معین با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتارزیر سطح کشت گندم آبی و دیم است گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

مدیرمبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور اظهارداشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پورهاید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه واصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

دراستان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزارهکتار گندم علیه سن سمپاشی و مبارزه شده است و قراراست ۱۵۰ هزارهکتار دیگرصورت گیرد.

دیگر خبرها

  • تمجید فیفا از تیم ملی فوتسال ایران؛ عملکرد حسن زاده و کریمی خیره‌کننده است
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • رونمایی از نماهنگ جدید خواننده سلام فرمانده
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟
  • روزنامه شرق : گول قفسه این روزهای فروشگاه ها را نخورید؛ برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران