Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@13:02:51 GMT

دموکرات‌ها اکثریت سنا را در اختیار گرفتند

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۱۲۸۹

دموکرات‌ها اکثریت سنا را در اختیار گرفتند

دو سناتور جدید دموکرات با ادای سوگند، به طور رسمی کار خود را آغاز کردند تا اکثریت در این دوره به این حزب برسد.

به گزارش مشرق، انتخابات برخی از کرسی‌های سنای آمریکا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ۱۳ آبان ماه برگزار شد اما ۲ کرسی ایالت جورجیا نتوانست حد نصاب را کسب کند و به مرحله دوم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ سناتور دموکرات توانستند در این مرحله برخلاف فشاری که ترامپ نسبت به تقلب انتخاباتی به ویژه در ایالت جورجیا وارد کرده بود و حمایتی که از ۲ سناتور جمهوری‌خواه داشت، به پیروزی برسند.

آنها امروز پس از آغاز به کار رسمی کامالا هریس به عنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سنا، سوگند یاد کردند و به طور رسمی اکثریت را از حزب جمهوری‌خواه ستاندند.

در حال حاضر کرسی‌های دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در سنا برابر است اما با وجود هریس، اکثریت به حزب دموکرات می‌رسد.

هریس برای نخستین بار بر کرسی ریاست این مجلس تکیه زد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی حزب دموکرات آمریکا کامالا هریس انتخابات 2020 ایالت جورجیا سنای امریکا مشرق حزب دموکرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی

مرکز وکلای قوه قضاییه اعلام کرد: رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی یکی از برنامه‌های جدی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در راستای خدمت رسانی به مردم و تحقق اصل حقوق عامه در سند تحول قضایی است.

به گزارش ایسنا، طی سال های گذشته مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با ارتباط گیری مستقیم با مردم در قالب طرح «وکلا در مساجد» و رسیدگی به مشکلات حقوقی آنها با حضور در مرکز ملاقات مردمی قوه قضائیه؛ با پرونده‌هایی در سطح کشوری و کثیرالشاکی مواجه شد که بعضاً بیش از چند هزار نفر و چندین وزارتخانه و نهاد و سازمان رسمی در آن درگیر بوده‌اند.

درهمین راستا بنابر دستور حسن عبدلیان پور ریاست مرکز، جلسات تخصصی با حضور وکلا و کارشناسان زبده و نخبه مرکز برای رسیدگی به این پرونده‌های کثیرالشاکی برگزار و روند حقوقی و آرای صادره در این پرونده‌ها مورد بازخوانی و راهکارهای قانونی و راهنمایی‌های حقوقی به نمایندگان شکات ارائه می گردد.

دریکی از این پرونده‌های کثیرالشاکی با توجه به پیچیدگی‌های حقوقی و صدور آرای متعدد، که مربوط به اعضای «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی» با بیش از ۷ هزار نفر عضو است، تاکنون چند نشست تخصصی برگزار و در هر نوبت وکلای تخصصی و کارشناسان مربوطه اوراق پرونده را بررسی و راهکارهای لازم را برای پیشبرد مسیر حقوقی و رضایت مردم در راستای قانون را در دستور کار قرار دادند.

بر اساس گزارش مرکز وکلای قوه قضاییه، رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی یکی از برنامه‌های جدی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در راستای خدمت رسانی به مردم و تحقق اصل حقوق عامه در سند تحول قضایی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد
  • رئیسی عازم تهران شد
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از حجت الاسلام رئیسی
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از رئیسی
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری عازم سریلانکا شد
  • تمجید چهره های سیاسی ترکیه از عملیات ایران علیه اسرائیل؛ سپاه ابرهه توسط ابابیل آهنین ایران مورد هدف قرار گرفتند ...