Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که با سوگند یاد کردن سه عضو دموکرات به عنوان سناتورهای جدید و همچنین حضور معاون رئیس‌جمهور این کشور در جایگاه ریاست، دموکرات‌ها در مجلس سنای این کشور به قدرت رسیدند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مجلس سنای آمریکا بامداد پنجشنبه به ریاست «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور این کشور، تشکیل جلسه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، در این جلسه سه عضو جدید و دموکرات این مجلس به عنوان سناتور در برابر هریس سوگند یاد کردند.

لازم به‌ذکر است که علی‌رغم برابری تعداد سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه در ۵۰ کرسی، اما رسانه‌های آمریکایی دموکرات‌ها را حائز اکثریت برتری و کنترل بر مجلس سنای ایالات متحده معرفی کردند.

در همین راستا، هریس طی سخنرانی در جایگاه رئیس سنا، از «چاک شومر» سناتور ارشد دموکرات، به عنوان «رهبر اکثریت» سنا یاد کرد. همچنین «میچ مک‌کانل» سناتور ارشد جمهوری‌خواه، به عنوان «رهبر اقلیت» سنا لقب گرفت.

خبرنگار شبکه صدای آمریکا در این باره گزارش داد: «با تغییر قدرتی که امروز در سنا رخ داد، چاک شومر رهبر اکثریت [دموکرات] سنا شد».

شومر نیز طی سخنرانی در صحن سنا گفت: «من رهبر اکثریت دموکرات سنا خواهم بود و این یک مسئولیت بزرگ خواهد بود».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: چاک شومر کاملا هریس مجلس سنا رسانه های آمریکایی مجلس سنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، چاد هم به جمع کشورهای آفریقایی پیوست که خواهان خروج نظامیان آمریکا از این کشور است.

برخی رسانه ها روز یکشنبه با استناد به نامه‌های ارسالی وزیر نیروهای مسلح چاد گزارش دادند که چاد از نیروهای آمریکایی خواسته است تا فعالیت‌های خود را در پایگاه هوایی نزدیک پایتخت این کشور متوقف کنند. این پایگاه تنها محل حضور نظامی آمریکا در چاد است.

بر اساس گزارش های رسانه ای، این نامه ها خطاب به وابسته دفاعی آمریکا در چاد نوشته شده است.

گزارش خبرگزاری بلومبرگ مدعی شده که چاد فقط به آمریکا هشدار داده است که فعالیت خود را در این پایگاه متوقف کند.

با این حال، اوایل هفته سی‌ان‌ان به نقل از منابع اطلاعاتی خود گزارش داد که چاد در نامه‌ای جداگانه به ارتش آمریکا دستور داده تا پایگاه هوایی مذکور را به طور کامل پاکسازی کند.

چاد همچنین تهدید کرده است که توافقنامه دو کشور در مورد نیروهای نظامی را لغو خواهد کرد، سندی که نحوه عملیات ارتش آمریکا در این کشور را کنترل می کند.

با این حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به بلومبرگ گفته که چاد از نیروهای آمریکایی نخواسته است که این کشور را ترک کنند.

کد خبر 6084728

دیگر خبرها

  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • خروش آبشار شیرلان از دل کوه‌های هریس + فیلم
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»
  • گزارش رسانه آمریکایی از ویژگی مشترک جنگ‌های اوکراین و ایران و اسرائیل
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند
  • بشار اسد : آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند/ سیاست این کشور بر اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استوار است
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا با ۱۸ کشته و زخمی + فیلم