Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:52:12 GMT

محمود عباس خواستار صلح عادلانه در منطقه شد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۱۳۷۴

محمود عباس خواستار صلح عادلانه در منطقه شد

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، محمود عباس روز چهارشنبه ضمن تبریک به بایدن، بر آمادگی خود برای پیشبرد روند صلح فراگیر و عادلانه که آرزوهای ملت فلسطین را برای آزادی و استقلال برآورده سازد، تاکید کرد.

وی همچنین گفت: برای صلح و ثبات در منطقه و جهان، مشتاق همکاری هستیم.

ابومازن انتخاب بایدن به عنوان رییس جمهوری آمریکا و کاملا هریس معاون وی را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در «رویارویی با چالش های بزرگ» موفق باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن که در انتخابات ۱۳ آبان ماه امسال به‌عنوان نامزد حزب دموکرات بیش از ۸۱ میلیون رای مردمی را به دست آورد، توانست در انتخابات گزینشگران ایالتی هم ۳۰۶ رای را از آن خود کند و رقیب خود یعنی دونالد ترامپ رییس ‌جمهوری پیشین و نامزد حزب جمهوری‌خواه در این انتخابات را با بیش از ۷۴ میلیون رای مردمی و ۲۳۲ رأی گزینشگران ایالتی پشت سر بگذارد.

بایدن و معاونش کامالا هریس ساعاتی پیش در مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا که برخلاف رویه مرسوم بدون حضور دونالد ترامپ برگزار شد، سوگند یاد کردند. در ۱۵۰ سال اخیر برای اولین بار است که رییس جمهوری کاخ سفید و دولت را تحویل جایگزین خود نمی‌دهد.

برچسب‌ها محمود عباس کامالا هریس تشکیلات خودگردان فلسطین ایالات متحده آمریکا فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمود عباس کامالا هریس تشکیلات خودگردان فلسطین محمود عباس کامالا هریس تشکیلات خودگردان فلسطین ایالات متحده آمریکا فلسطین اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها

جنبش حماس فلسطین تصویب کمک ۲۶ میلیارددلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد که این اقدام واشنگتن دلیلی آشکار بر همدستی و مشارکت رسمی آن در جنایات اشغالگران فاشیست علیه مردم فلسطین در نوار غزه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای تصویب کمک‌های جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه حماس به این منظور آمده است که این اقدام آمریکا تاییدی بر همدستی و مشارکت رسمی واشنگتن در جنگ نسل کشی است که ارتش اشغالگر و فاشیست صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه به راه انداخته است؛ جنگی که در آن ده‌ها هزار انسان بی گناه به شهادت رسیده و شهرها و محله‌های مسکونی و همه زیرساخت‌ها در نوار غزه نابود شده است.

حماس در ادامه بیانیه خود تصریح کرد که دولت آمریکا و جو بایدن رئیس جمهور آن مسئولیت سیاسی و قانونی و اخلاقی جنایات جنگی که رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین مرتکب می‌شود را برعهده دارند.

این جنبش تاکید کرد که دولت آمریکا و بایدن از خلال این حمایت‌های خود از اشغالگران که مخالف قوانین بین‌المللی است و به کابینه افراطی صهیونیستی جهت تداوم تجاوزات وحشیانه آن علیه ملت فلسطین چراغ سبز نشان می‌دهد و همه قوانین و هنجارهای بین المللی را نقض می‌کند، مسئول جنایت صهیونیست‌ها هستند.

حماس: بیش از 72 درصد قربانیان جنگ زن و کودک هستندواکنش تند حماس به ادعاهای بلینکن درباره مذاکرات آتش‌بس

روز گذشته مجلس نمایندگان آمریکا کمک 26.38 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را با 366 رای موافقت در مقابل 58 رای مخالف به تصویب رساند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این مصوبه در صفحه ایکس خود نوشت: کنگره ایالات متحده با اکثریت قاطع، لایحه کمکی را تصویب کرد که نشان دهنده پشتیبانی دو حزبی از اسرائیل و دفاع از تمدن غربی است. ممنون دوستان، متشکرم آمریکا!

یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل هم نوشت: از آنجایی که اسرائیل از هفت جبهه از جمله ایران با تهدید مواجه است، ایالات متحده در کنار اسرائیل ایستاده است.

چند هفته قبل هم دولت بایدن با بسته جدیدی از کمک‌های نظامی به قیمت چند میلیارد دلار به اسرائیل موافقت کرد که در میان آنها 2000 بمب سنگر کوب یک تنی از نوع MK84 به چشم می‌خورد، بمب‌‌هایی که هر یک از 3.3 متر طول داشته و قادر است حفره‌ای به عرض 15 متر ایجاد کنند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که این بسته نظامی در حالی در اختیار اسرائیل قرار می‌گیرد که منابع آگاه در حزب دموکرات و نزدیک به دولت بایدن اعلام کرده‌اند اسرائیل این کمک‌ها را بدون اعطای تعهد برای عدم هدف قرار دادن غیرنظامیان و نیز عدم به کارگیری آن در عملیات پیش روی خود در رفح دریافت می‌کند و در مقابل این کمک‌ها هم هیچ نوع کاهش محدودیت‌های ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه هم صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند/ سیاست خارجی، پاشنه آشیل جو بایدن در سال انتخابات شد
  • حمله محمود عباس به آمریکا
  • خشم تل آویو از کشورهایی که خواستار عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد شدند
  • محمود عباس: در روابط خود با آمریکا بازنگری می‌کنیم
  • هجمه محمود عباس به آمریکا
  • محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است