Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، پیمان سلاجقه، مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران شهرداری کرمان و کارگروه تخصصی پشتیبانی و خدمات شهری شورای پدافند غیرعامل استان که با حضور شهردار و جمعی از مدیران شهری و شهرداران مناطق کرمان برگزار شد، گفت: در حال حاضر، ۴۰ شهر در حال تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل هستند که شهرداری کرمان با ۸۰ درصد پیشرفت از بقیه شهر‌ها جلوتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تأکید بر ضرورت تعامل و ارتباط این کارگروه با واحد اتفاقات سازمان‌های خدمت‌رسان، بیان کرد: باید تدبیری اندیشیده شود که خدمت‌رسانی به مردم در شرایط بحرانی قطع نشود.

سلاجقه افزود: لازم است دستورالعملی برای مشارکت و هماهنگی ارگان‌های خدمت‌رسان تدوین و به شهرداری‌های سراسر استان ارسال شود و تیم‌های ویژه‌ای تشکیل شود و رزمایش برگزار کنند.

او تصریح کرد: وظیفۀ شهرداری در مدیریت بحران‌ها، بیشتر در زمینه اطفای حریق در حوادث مختلف و شرایط بحرانی و نیز در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای دفن فوتی‌ها و تلفات انسانی ناشی از بحران‌هاست.

او بیان داشت: مدیریت بحران شامل سه مرحله است؛ مرحلۀ قبل از بحران با هدف پیشگیری و آماده‌سازی، مرحلۀ حین بحران که به نحوه مواجهه با شرایط بحرانی و جلوگیری از قطع خدمت‌رسانی اشاره دارد و مرحله پس از بحران که باید به برنامه‌ریزی برای بازسازی اقدام شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان گفت: اعضای کارگروه لازم است برنامه‌های خود را برای سال آینده اعلام کنند تا پروژه تعریف و تأمین اعتبار شود.

سلاجقه افزود: برای ایجاد سپر امنیتی، باید حفاظت فیزیکی، امنیت سایبری و امنیت زیستی تأمین شود و سایر دستگاه‌های اجرایی و خدماتی به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

او اظهار کرد: شهرداری کرمان رزمایشی را در هفته پدافند غیرعامل برگزار کرد که اقدام خوبی بود، اما بهتر است رزمایش‌های مشترکی با مشارکت سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان نیز برگزار شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان، با اشاره به اینکه وظیفه این کارگروه، هماهنگی بین دستگاه‌های خدمت‌رسان شهری است، بر لزوم برگزاری مانور‌های دورمیزی و میدانی مدیریت بحران تأکید کرد.

سلاجقه بیان داشت: الزامات پدافند غیرعامل لازم است در ساخت‌وساز‌های بخش خصوصی نیز لحاظ شود.

زاده‌کافی، نماینده دادگستری در کارگروه تخصصی پشتیبانی و خدمات شهری شورای پدافند غیرعامل استان نیز در این جلسه گفت: طبق دستورالعملی که سال ۹۴ تدوین شده، محوریت کارگروه تخصصی پشتیبانی و خدمات شهری شورای پدافند غیرعامل استان با شهرداری است و سایر دستگاه‌ها باید در مدیریت بحران و برطرف کردن مشکلات و محدودیت‌های شهرداری کمک کنند.

وی با تأکید بر ضرورت عمل کردن سایر دستگاه‌های همکار در کارگروه به وظایف خود، افزود: در بحران‌های مختلف به‌ویژه جمع‌آوری سیلاب و حوادثی ازجمله آتش‌سوزی، همه، از شهرداری انتظار حل بحران را دارند؛ درحالی‌که سایر دستگاه‌ها نیز وظایفی دارند که در شرایط عادی و بحرانی باید به آن عمل کنند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پدافند غیرعامل شهرداری کرمان پدافند غیرعامل استان سایر دستگاه ها شهرداری کرمان خدمت رسان مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۱۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه هوای پاک را واقعی کنیم؟

ایسنا/خراسان رضوی در سراسر جهان، آلودگی هوا در هر دقیقه ۱۳ نفر را از بین می‌برد که بسیاری از آنها در شهرها زندگی می‌کنند. این مشکل می‌تواند با شتاب شهرنشینی افزایش یابد.

به نقل از ویفروم، در حال حاضر، شهرها در حال آگاه شدن از این واقعیت و ارائه ابتکارات در حال پیشرفت برای کاهش آلودگی هوا هستند.

شواهد همچنان نشان می‌دهد که ارتباط جدید بین هوای آلوده و اثرات نامطلوب سلامتی وجود دارد. با افزایش شهرنشینی و بدتر شدن کیفیت هوا، رسیدگی به انتشار گازهای گلخانه‌ای برای محافظت از سلامت عمومی بسیار مهم است.

در پنج سال گذشته، شاهد رشد ابتکارات جدید برای کاهش آلودگی هوا، از محدودیت‌های دسترسی وسایل نقلیه گرفته تا برقی‌سازی ناوگان اتوبوس‌های عمومی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در محل از ساختمان‌ها بودیم.

حمل‌ونقل عامل مهمی در آلودگی هوای شهری است و بسیاری از شهرداران را بر آن داشته تا اقدامات سختگیرانه‌تری مانند محدود کردن وسایل نقلیه آلاینده برای ورود به مناطق خاص یا کل شهرها را اجرا کنند. این اقدامات، جدایی‌ناپذیر از ابتکارات گسترده‌تر با هدف دستیابی به اهداف اقلیمی و افزایش تحرک شهری، شهرها را به جوامع سالم‌تر و قابل زندگی‌تر تبدیل می‌کند.

شهرها نه تنها به انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از حمل‌ونقل بلکه از ساختمان‌ها و تولید انرژی نیز توجه می‌کنند. آنها در حال اجرای ابتکاراتی برای افزایش کارایی ساختمان، اجرای استانداردهای عملکرد و دور شدن از سوخت‌های فسیلی برای گرمایش و پخت‌وپز هستند. علاوه بر این، آنها در حال گسترش دسترسی به منابع انرژی پاک و ارائه خدمات ضروری به سکونتگاه‌های غیررسمی، مانند برق رسانی خانگی هستند.

مدیریت زباله، مداخله مهم در بسیاری از شهرهای جنوبی جهان، به ویژه آفریقاست. کشورهای جنوب صحرای آفریقا ۴۳ درصد زباله‌های شهری (۹ درصد روستایی) را جمع‌آوری و نزدیک به ۷۰ درصد آن را در دفن‌های باز دفع می‌کنند. مداخلات شامل کمپوست‌سازی، بازیافت و بهینه‌سازی جمع‌آوری زباله است.

شهرهای جهانی در خط مقدم نبرد با آلودگی هوا قرار دارند و ابتکارات جسورانه‌ای را برای محافظت از سلامت شهروندان اجرا می‌کنند. مراکز شهری با استفاده از مقررات و فناوری نوآورانه، استراتژی‌های متنوعی را برای دستیابی به هوای پاک به کار می‌گیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لایحه جامع منابع انسانی تهیه و مشخص شود
  • چگونه هوای پاک را واقعی کنیم؟
  • آسفالت معابر فرعی پر‌تردد در دستور کار شهرداری کرمان
  • تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی
  • ۱۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در شهربازی کرمان
  • مخالفت پلیس راهور با ساخت شتابزده تقاطع مدرس همدان
  • کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک تشکیل می‌شود
  • کارگروه ملی احیای دریاچه نمک با مسوولیت استانداری قم تشکیل می شود
  • کارگروه ملی احیاء دریاچه نمک با مسوولیت استانداری قم تشکیل می شود
  • تشکیل کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک