Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مانیتورینگ گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید در دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» بامداد پنجشنبه اولین نشست خبری این دولت را برگزار کرد.

ساکی با اشاره به دستورات اجرایی که بایدن ساعتی پیش امضا کرد، گفت: «رئیس‌جمهور بایدن به منع مهاجرتی مسلمانان و تبعیض دینی پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او لایحه تغییر قوانین مهاجرتی را به کنگره ارسال کرد».

وی ادامه داد: «بایدن، آمریکا را به توافق اقلیمی پاریس بازگرداند... با دستور رئیس‌جمهور، از امروز همه کسانی که قصد ورود به وسایل حمل‌ونقل عمومی، ساختمان‌های فدرال و مکان‌های عمومی را دارند باید ماسک تنفسی استفاده کنند».

سخنگوی کاخ سفید گفت که بایدن، دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مبنی بر «وضعیت اضطراری» در مرز با مکزیک که با هدف تأمین بودجه برای ساخت دیوار مرزی بود، لغو کرده است.

ساکی همچنین خبر داد که اولین تماس بایدن با سران کشورهای خارجی، روز جمعه با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا خواهد بود و قرار است درباره تصمیم بایدن برای لغو طرح ساخت خط لوله انتقال گاز «کی‌اِستون» صحبت کنند.

وی در پاسخ به خبرنگاران درباره اینکه آیا اقدامات دولت بایدن برای مقابله با ویروس کرونا در ایالت‌های جمهوری‌خواه هم خواهد بود، تصریح کرد: «این همه‌گیری، هم بر دموکرات‌ها اثر گذاشته هم جمهوری‌خواهان، هم در ایالت‌های قرمز و هم در ایالت‌های آبی آسیب زده است... از جمهوری‌خواهان انتظار داریم که برای بسته کمکی درخصوص کرونا با ما همکاری کنند».

سخنگوی کاخ سفید ضمن اجتناب از ارائه پاسخ مستقیم به سوالی درباره اینکه آیا بایدن قصد دارد به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد، گفت: «رئیس‌جمهور از ابتدا به تشدید محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران معتقد بوده است».

ساکی با بیان اینکه بایدن قصد دارد درباره موضوع ایران با شرکای آمریکا صحبت کند، افزود: « ایران باید به تبعیت از محدودیت‌های هسته‌ای قابل توجه ذیل توافق بازگردد تا بتوانیم در این زمینه پیشرفتی داشته باشیم».

 

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا سخنگوی کاخ سفید ایران توافق هسته ای برجام سخنگوی کاخ سفید رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است

نشریه آمریکایی هیل در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آبان امسال برگزار می‌شود، نوشت که این انتخابات مانند سال ۲۰۲۰ مجددا جو بایدن و دونالد ترامپ را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد، با این تفاوت که این بار شرایط متفاوت است و این انتخابات برای مردم آمریکا نتیجه باخت-باخت خواهد داشت.

به گزارش این نشریه که به قلم دنیس ام. پاول، مشاور مدیریت استراتژیک نوشته شده، در سال ۲۰۰۴ به دلیل اینکه جورج بوش ادعا می‌کرد جنگی علیه تروریسم به راه انداخته، آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند مجددا به او رای بدهند؛ اما در سال ۲۰۰۸، چون رای‌دهندگان خواستار تغییر مسیر بودند، به باراک اوباما که در آن زمان سناتور بود رای دادند.

در سال ۲۰۱۶، ترامپ به صدای خشم طبقه متوسط تبدیل شد و به پیروزی شگفت‌انگیزی دست یافت که حزب جمهوری‌خواه را متحول کرد. با این حال، در سال ۲۰۲۰، مردم که می‌خواستند این صدای خشمگین را آرام‌تر کرده و دیگران را التیام بخشند، ورق را برگردانده و جو بایدن را انتخاب کردند. 

اکنون ما یک مسابقه مجدد بین بایدن و ترامپ داریم، اما در محیطی با روند‌های بسیار متفاوت که مسائل بسیار متفاوتی را پیش می‌برد. بایدن در سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفت یک رئیس جمهور تحول‌خواه باشد و التیام دادن مردم [در مسائل اقتصادی] را نادیده گرفت. این امر برای او هزینه داشته و نتیجه آن را می‌توان در نظرسنجی‌ها دید. زیرا مسائل دیگر [که او آن را نماد تحول‌خواهی نمی‌بیند] اکنون به یک بحران تبدیل شده و این طور به نظر می‌رسد که بایدن این موضوعات را نادیده گرفته یا از آن سوء استفاده می‌کند. در نتیجه بخشی از آرای او در حال ریزش است. 

از طرف دیگر، ترامپ تلاش می‌کند تا کارنامه خود را به عنوان رئیس جمهور با بایدن مقایسه کند، اما او هم درگیر پرونده‌های قضایی است. ترامپ یک پایگاه حمایتی بسیار وفادار دارد، اما شهرت او به عنوان فردی خودکامه که دموکراسی را به خطر می‌اندازد، ممکن است سبب مشکلاتی شود و برخی رای‌دهندگان خاکستری را دچار تردید کند.

پیروزی ترامپ هراس و نفرت را میان دشمنان دموکرات او تشدید خواهد کرد. آنها هر اقدام اجرایی دادگاه را به چالش خواهند کشید و هر کلمه‌ای که ترامپ بیان می‌کند را طوری تحلیل خواهند کرد که به نژادپرستی و تعصب و بدخواهی مرتبط شود؛ و بعد اگر دموکرات‌ها دوباره اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورند، احتمالا برای سومین بار ترامپ را استیضاح خواهند کرد. اعتراضات مجددا مثل سال ۲۰۲۰ بالا خواهد گرفت و فرمانداران ایالاتی که اکثریت دموکرات دارند، قوانین فدرال مورد علاقه جمهوری‌خواه‌ها را نادیده خواهند گرفت یا از اجرای آن امتناع خواهند کرد؛ که این نیز به اتحاد لطمه خواهد زد.

انتخابات سال ۲۰۲۴ برای آمریکا یک بازی باخت-باخت است. اگر بایدن رئیس جمهور شود، به تصمیمات تحول‌خواهانه محیط زیستی و دگرگون کردن اقتصاد ادامه می‌دهد، بدون آنکه مسائل ابتدایی‌تر رای‌دهندگان را در نظر بگیرد. در مقابل اگر ترامپ رئیس جمهور شود، تلاش او برای حکمرانی در هر مرحله مسدود خواهد شد. تمدن آمریکایی که مسلما در حال حاضر هم رو به زوال است، به فرسایش و تحلیل رفتن ادامه خواهد داد.

در سال ۱۹۴۵، هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا مجبور شد بین دو گزینه تصمیم بگیرد: انداختن بمب اتمی روی جمعیت غیرنظامی یا حمله به سرزمین اصلی ژاپن. اکنون در سال ۲۰۲۴ از مردم آمریکا خواسته می‌شود که بین دو گزینه تصمیم بگیرند: کسی که با سیاست‌های خود سبب تفرقه بین مردم می‌شود و کسی که خود مظهر تفرقه است. سوال این است که آیا ما به عنوان یک ملت می‌توانیم ۴ سال دیگر تفرقه را تحمل کنیم؟

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بخش زنده| نشست خبری علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزرات خارجه
  • نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه آغاز شد
  • آغاز نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • جنجال تمسخر خاطره‌گویی بایدن؛ دایی جو توسط آدم‌خواران خورده شده؟
  • عملیات وعده صادق چگونه کاخ سفید را آچمز کرده است؟
  • کاخ سفید: داستان خورده شدن دایی جو بایدن را مسخره نکنید!
  • کاخ سفید: خورده شدن دایی جو بایدن را مسخره نکنید!