Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@15:00:53 GMT

نخستین نشست خبری سخنگوی کاخ سفید در دولت بایدن

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۱۵۰۲

نخستین نشست خبری سخنگوی کاخ سفید در دولت بایدن

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی کاخ سفید در دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا نخستین نشست خبری خود را برگزار کرد.

بر اساس این گزارش، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید در دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» بامداد پنج شنبه اولین نشست خبری این دولت را برگزار نمود.

ساکی در این نشست خبری درباره نخستین دستورات اجرایی رئیس‌جمهور جدید آمریکا و برنامه‌های او برای روزهای آینده صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: رئیس‌جمهور بایدن به ممنوعیت مهاجرتی مسلمانان پایان داد و لایحه تغییر قوانین مهاجرتی را به کنگره ارسال کرد.

سخنگوی کاخ سفید دستور دیگر رئیس جمهور آمریکا را بازگشت به سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد و افزود که دکتر آنتونی فائوچی فردا به عنوان سرپرست هیات آمریکایی به صورت مجازی با سازمان بهداشت جهانی دیدار خواهد کرد.

ساکی همچنین گفت از امروز تمام کسانی که قصد ورود به وسایل حمل‌ونقل عمومی، ساختمان‌های فدرال و مکان‌های عمومی را داشته باشند باید از ماسک تنفسی استفاده کنند.

وی افزود که بایدن، آمریکا را به توافقنامه آب و هوایی پاریس بازگرداند و دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مبنی بر «وضعیت اضطراری» در مرز با مکزیک که با هدف تأمین بودجه برای ساخت دیوار مرزی بود، لغو کرد.

سخنگوی کاخ سفید نخستین تماس خارجی بایدن را با «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا اعلام کرد که قرار است طی آن درباره تصمیم بایدن برای لغو طرح ساخت خط لوله انتقال گاز «کی‌اِستون» صحبت شود.

ساکی در پاسخ به سوالی درباره نامه دونالد ترامپ روی میز بایدن هم با بیان اینکه هنگام خواندن نامه آنجا بوده است، افزود: من زمانی که نامه را خواند در آنجا بودم، نامه دوستانه بود و رئیس جمهور قصد انتشار یکجانبه آن را ندارد.

سخنگوی کاخ سفید از ارائه پاسخ مستقیم به سوالی درباره احتمال بازگشت بایدن به توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام هم اجتناب کرد و گفت: رئیس‌جمهور از ابتدا معتقد به تشدید محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران بوده است.

کد خبر 5127155

منبع: مهر

کلیدواژه: سخنگوی کاخ سفید ایالات متحده امریکا جو بایدن ایالات متحده امریکا عراق جو بایدن رژیم صهیونیستی فلسطین دونالد ترامپ سوریه روسیه افغانستان ایران عربستان سعودی ویروس کرونا لبنان تونس سخنگوی کاخ سفید رئیس جمهور نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف جدید و خنده‌دار بایدن درباره اسرائیل | تمسخر رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش همشهری آنلاین، جزف بایدن رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا امروز (پنجشنبه) در مصاحبه با رسانه آمریکایی نکست‌استار با اشتباه گرفتن «رفح» در نوار غزه، جایی که آوارگان فلسطینی به آنجا پناه برده‌اند، با «حیفا»، شهری در فلسطین اشغالی، عنوان کرد «من به اسرائیلی‌ها گفته‌ام که به حیفا حمله نکنید.»

این جمله در ادامه صحبت‌های بایدن در خصوص طرحش برای بازگرداندن رای طرفداران فلسطین در انتخابات آینده آمریکا بود.

او گفته بود «اولا من با آنها ملاقات کردم. دوما این مسئله را روشن کردم که باید مقدار غذا، آب و کمک‌های بهداشتی را که وارد غزه می‌شود، افزایش دهیم. و من صراحتا به اسرائیلی‌ها گفتم که به [حیفا]! حمله نکنید.»

کاربران شبکه‌های اجتماعی با بازنشر این فیلم در حال تمسخر بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هستند.‌

ویدئوی این گاف را در ادامه ببینید:

کد خبر 845370 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه اسرائیل ایالات متحده آمریکا جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند
  • گاف جدید و خنده‌دار بایدن درباره اسرائیل | تمسخر رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • بایدن: تهران می‌خواهد اسرائیل را برای همیشه نابود کند
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن: اسرائیل قدرتمندترین شریک ما در منطقه است
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست