Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حامد حسینی مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱ داوطلب در فاز اول تست بالينی، واکسن کوو ایران برکت را دریافت کردند.

او با بیان اینکه ۷ داوطلب از این تعداد دوز دوم واکسن را نیز دریافت کردند، گفت: روز شنبه جلسه کمیته پایش تشکیل می‌شود و نتایج برآورد شده تا این مرحله به کمیته ارائه می‌شود و اگر اجازه دهند، آن وقت اجازه داریم تزریق واکسن را برای ۱۴ نفر دیگر انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: فرآیند کارآزمایی بالینی به این شکل است که داوطلبان دریافت کننده واکسن کرونا باید ابتدا مصاحبه روانشناسی شوند و بعد از انجام آزمایش‌‌های خون و بالینی واکسن را دریافت کنند، هر شخصی که آزمایش‌هایش زود‌تر به نتیجه برسد، واکسن را زودتر دریافت می‌کند.

حسینی افزود: تمامی داوطلبان زمانی که از هتل بیرون می‌آیند به هر کدامشان دماسنج و دفترچه‌ای مرسوم به دفترچه خاطرات داده می‌شود که این دفترچه دارای لیستی از همه عوارض احتمالی است.

او با بیان اینکه لیستی که به داوطلبان ارائه می‌شود در قالب جدولی است که تمامی عوارض مربوط به واکسن با شدت آن‌ها به صورت روزانه و با توضیحات در آن ذکر کرده است، ادامه داد: این دفترچه همیشه باید همراه این افراد باشد و روزانه آن را پر کنند.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: روزانه با این افراد تماس گرفته می‌شود و آن‌ها وضعیت خود را به ما به صورت تلفنی می‌گویند.

حسینی با بیان اینکه اگر اتفاقی افتاده باشد باید پیش ما بیایند تا ما علائم را بررسی و معاینه کنیم، گفت: در همین راستا خط کش‌هایی در اختیار آن‌ها قرار گرفته است تا اگر زائده‌ پوستی داشتند، خط کش را کنارش بگذارند و عکس آن را برای ما ارسال کنند.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کنترل روزانه شرایط بالینی دریافت کنندگان واکسن ایرانی کرونا تا ۲۸ روز پس از اولین تزریق ادامه خواهد داشت و بعد از آن کنترل شرایط روزانه نخواهیم داشت و اعلام می‌کنیم اگر موردی بود، آن‌ها به ما اعلام کنند.

او افزود: هر سه ماه یکبار به مدت یک سال فراخوانی زده می‌شود تا آن‌ها برای خون گیری پیش ما بیایند.

حسینی با بیان اینکه ما با شروع فاز سوم تزریق واکسن کرونا مجوز اثربخشی آن را دریافت می‌کنیم، ادامه داد: در حال حاضر ما به داوطلبان اعلام نمی‌کنیم نتایج تست به چه شکل است، چرا که هر کسی به صورت رندوم دوز‌های مختلفی را دریافت کرده است.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: بر این اساس ما به همه داوطلبان اعلام کردیم که «فکر کنید ایمن نیستید» و تا انتهای مطالعه نتیجه‌ای در این خصوص مشاهده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید

تزریق واکسن کرونای ایرانی به چهارمین داوطلب جمشیدی: تزریق واکسن کرونا به سومین داوطلب هم امروز انجام می‌شود/ محرز: آمادگی ساخت واکسن و کیت‌های تشخیص را داریم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا بنیاد برکت واکسن کرونا تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۱۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور

آفتاب‌‌نیوز :

کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌ همراه راهنمای شرکت در آزمون برروی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد قرار دارد داوطلبان تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع رسانی این سازمان برای مشاهده و پرینت کارت خود اقدام کنند.

داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی/ شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند دارای ۲ کارت هستند.

برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو- معلم اعلام علاقه مندی کرده‌اند نیز در گروه آزمایشی مربوطه منحصراً یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است. این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سؤالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سوالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو- معلم نیز پاسخ دهند.

داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند، برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو ـ معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

 آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • استقلال از شکایت ۴۲میلیاردی یک ایجنت تبرئه شد
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد