Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:02:31 GMT

شناسایی گونه‌های جدید کووید-۱۹ با آنالیز فاضلاب

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۱۸۵۸

شناسایی گونه‌های جدید کووید-۱۹ با آنالیز فاضلاب

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری یونایتدپرس، محققان در انگلیس به طور منظم DNA صدها نمونه کووید-۱۹ را به صورت هفتگی توالی یابی می کنند. از زمان تشکیل «کنسرسیوم ژنومیک کووید-۱۹ انگلیس» در هفته های ابتدایی این همه گیری، سابقه ژنتیکی بیش از ۱۵۰ هزار نمونه ویروسی در این پروژه ردیابی شده است.

این درحالی است که در کشورهای دیگر جهان، تلاش برای نظارت بر ژنوم محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال در آمریکا، بیمارستان ها، بخش های بهداشتی و آزمایشگاه‌ها در حال آزمایش و معالجه بیماران هستند و در عین حال یک تلاش بی سابقه را برای واکسیناسیون تسهیل می کنند.

ظهور گونه ای از ویروس کرونا که به اعتقاد محققان از گونه های دیگر این ویروس مسری‌تر است، مقامات بهداشتی را به سمت کشف روش های جدید برای ردیابی گسترش جهش های مهم ویروسی سوق داده است.

اکنون محققان دانشگاه «کالیفرنیا-برکلی» روشی جدید برای جداسازی گونه های منحصر به فرد ویروسی در میان میلیون ها میکروب دیگر ابداع کرده اند. «کارا نلسون» استاد مسائل مدنی و زیست محیطی در برکلی و محقق ارشد این مطالعه، در یک خبرنامه نوشت: روشی که برای پردازش اطلاعات توالی یابی نیاز داریم پیچیده است. یکی از نکات برجسته این مقاله، توانایی تهیه نمونه برای توالی یابی از فاضلاب است.

وی افزود: در این روش به جای توالی یابی مستقیم همه چیزهای موجود، از یک روش غنی سازی استفاده می کنیم که ابتدا RNA مورد نظر را غنی می کند. سپس یک رویکرد جدید آنالیز بیوانفورماتیک را ابداع کردیم که به اندازه کافی برای تشخیص یک اختلاف منفرد نوکلئوتیدی حساس است.

محققان در این مطالعه ژنوم های جهش های مختلف کووید-۱۹ را در فاضلاب شهر سن فرانسیسکو توالی یابی کردند. نتایج این تجزیه و تحلیل ها سطوحی از رایج ترین گونه های کووید-۱۹ را نشان داد که مشابه گونه‌هایی بود که توسط تلاش های توالی یابی بالینی شناسایی می شوند.

علاوه بر این، محققان توانستند وجود انواع خاصی از کووید-۱۹ را شناسایی کنند که در سایر مناطق آمریکا یافت شده اما هنوز به صورت محلی کشف نشده است. اکنون محققان امیدوارند که این روش جدید توالی یابی بتواند توسط مقامات بهداشتی این کشور برای ردیابی گسترش گونه هایی مانند B.۱.۱.۷ - گونه مسری تری که در ماه های اخیر به سرعت در سراسر انگلیس گسترش یافته است، مورد استفاده قرار گیرد.

مشروح این مطالعه در مقاله ای در مجله mBio منتشر شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 بهداشت و سلامت ویروس کرونا کووید 19 بهداشت و سلامت اخبار کنکور توالی یابی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«لولوی» حسن یزدانی پیدا شد!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، منصور برزگر در حاشیه مراسم انتخاب برترین‌های ورزش ایران در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت کشتی آزاد ایران در المپیک پاریس بیان کرد: من در تمرینات کشتی نیستم اما بر اساس آنچه که از طریق تلویزیون مشاهده می‌کنم باید مقداری روی نفس‌ها و استقامتشان کار کنند. امیدواریم که در المپیک انتظارات مردم را برآورده کنند چون ملت ایران از کشتی توقع مدال دارند. اینکه بگویند پایم درد می‌کند، دستم درد می‌کند، آماده نیستم، مردم کاری ندارند و آنها مدال می‌خواهند.

برزگر در مورد حذف تیلور از حضور در المپیک پاریس گفت: به هر حال تیلور سن به هر حال سن تیلور بالا رفته بود این فردی هم که توانسته او را شکست داده ما هیچ اطلاعاتی از او نداریم. خوشحالیم که تیلور در آمریکا حذف شد البته نباید فکر کنیم که در این وضع خالی شده است چون فردی که اکنون به جای تیلور به المپیک می‌آید همه را شکست داده و حتی تیلور را هم شکست داده است. باید فیلم‌های کشتی این کشتی‌گیر جدید را آنالیز کنند. نمی‌دانم تصمیم کمیته فنی چگونه است و قرار است چه کسی در این وضع به المپیک برود اما اگر قرار است حسن یزدانی به المپیک برود امیدوارم که مدال طلا بگیرد و کشتی ایران صاحب دو طلا شود.

او در پاسخ به این پرسش که حذف تیلور به حسن یزدانی کمکی هم می‌کند؟ تصریح کرد: صد در صد از لحاظ روحی تاثیر زیادی دارد چون تیلور برای حسن یزدانی تبدیل به لولو شده بود. و با توجه به مسائل مطرح شده در رسانه‌ها نیز از لحاظ روحی روی او تاثیر می‌گذاشت.

برزگر در مورد اینکه به نظر می‌رسید کادر فنی ایران خیلی خوب تیلور را آنالیز نکرده بودند چون الان یک کشتی گیر آمریکایی اومد او را به راحتی شکست داد، تاکید کرد: من باید یه انتقاد کلی داشته باشم کشورهایی مانند ژاپن، روسیه و آمریکا بسیار خوب کار می‌کنند زمانی که کشتی ها برگزار می‌شود یک تیم از آنها در بالای سالن حضور دارند و فقط فیلم می‌گیرند. من هم موافقم که ما می‌توانستیم تیلور را راحت شکست دهیم به شرطی که روی آن کار می‌کردیم و آنالیز انجام می‌دادیم. الان آنالیزور ما چه کسی است و چه زمانی دیدید که کشتی به مسابقات برود و یک تیم آنالیزور نیز همراه آنها حضور داشته باشد. آیا افرادی که اثرگذار هستند همراه تیم کشتی به مسابقات می‌روند؟

کد خبر 847109 برچسب‌ها ویژه ورزشی دیوید تیلور- کشتی گیر آمریکا حسن یزدانی -کشتی

دیگر خبرها

  • «لولوی» حسن یزدانی پیدا شد!
  • برزگر: به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد 
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • شناسایی ۲هزار و ۵۰۰ واحد صنفی با فاضلاب غیراستاندارد/همه بیمارستان‌های مشهد سیستم پیش‌تصفیه ندارند
  • هدر رفت ۴۸۸ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری شد
  • هدررفت ۴۸۸ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری شد