Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد انور هاشمزهی گفت: زیستگاه‌های پرندگان مهاجر ایرانشهر به دقت از سوی محیط بانان اداره محیط زیست رصد و پایش می‌شود که در حال حاضر عاری از هر گونه بیماری آنفلوانزا پرندگان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد انور هاشمزهی، رئیس اداره محیط زیست ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، بیان کرد: کارشناسان و محیط بانان این ارگان با همکاری مرکز بهداشت و دامپزشکی به پایش رود خانه های دائمی، آبگیرها و سدهای این شهرستات که هر ساله در فصول پاییز و زمستان مامن و میزبان پرندگان مهاجر است، اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به این که سلامت مردم و محیط زیست در اولویت بوده، افزود: انجام اقدامات پیشگیرانه، پایش و نظارت این زیستگاه ها ضروری است.

هاشمزهی تصریح کرد: در همین راستا نیز گشت مشترک شبکه دامپزشکی با اداره محیط زیست و مرکز بهداشت ایرانشهر از رودخانه دامن و سد سرایدان به منظور پایش و بررسی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام شد.

رئیس اداره محیط زیست ایرانشهر خاطرنشان کرد: تا پایان فصل مهاجرت و زمان حضور پرندگان مهاجر در این مناطق پایش‌ها طبق برنامه ریزی وهماهنگی همچنان ادامه دارد.

وی عنوان کرد: در بازدید و پایش های صورت گرفته در رودخانه ها و سدهای ایرانشهر علایم مشکوک و یا تلفات پرندگان وحشی  مشاهده نشد.

این مقام مسیول ضمن تاکید بر اهمیت مراقبت و پایش از  رودخانه ها و سدها برای کنترل این بیماری، گفت:  به منظور جلوگیری از انتقال آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان هیچ گونه پروانه شکاری در این فصل صادر نشده و به مردم توصیه اکید می شود از شکار و صید پرنده های مهاجر پرهیز کنند.  

وی گفت: شهروندان عزیز ایرانشهری در صورت مشاهده هر گونه تلفات طیور اهلی و پرندگان وحشی را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اداره محیط زیست پرندگان مهاجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان، با اعلام خبرثبت تصاویری بزرگترین گونه گوزن جنگل‌های هیرکانی افزود: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود پس از هفته‌ها تلاش شبانه روزی موفق به ثبت تصاویر زیبا از ۴ راس گوزن قرمز (مرال) درارتفاعات جنگلی این شهرستان شدند.
 حمزه عشوری افزود: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه با ارزش در استان است. 
وی تصریح کرد: مرال یا گوزن قرمز یکی از نماد‌های تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی، و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع زیستگاه‌های گیلان است. 
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه مرال به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند گفت: امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه‌ی بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط بانان با حضور و تلاش شبانه روزی در جنگل‌ها زیستگاه‌ها را برای حیات وحش امن می‌کنند.
حمزه عشوری افزود: زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی جمعیت مرال‌ها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ تصاویر
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ عکس
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد