Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@16:00:31 GMT

خودداری ترامپ از شرکت در مراسم‌ها

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۱۹۷۹

خودداری ترامپ از شرکت در مراسم‌ها

حذف مجوز امنیتی اقدامی کاملاً نمادین بود، زیرا داشتن چنین مجوزی به این معنا نبود که برنان یا هر فرد دیگری می‌تواند براحتی وارد سیا شود و از هر موضوع مورد علاقه‌اش سردرآورد. چنین فردی لازم بود اولاً «ضرورت آگاهی» از یک موضوع خاص را اثبات کند و ثانیاً هر سند واقعاً مهمی فقط باید در بخش ویژه‌ای که در داخل سازمان سیا برای این کار در نظر گرفته شده بود، خوانده می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلی گفت به خاطر موضوع مجوزهای امنیتی با ترامپ وارد بحث شده است، این اولین رویارویی او با ترامپ نبود اما ظاهراً این بار از موارد قبلی شدیدتر بوده است. کلی به ترامپ گفته بود: این کار «زیبنده رئیس جمهوری نیست» که البته حق هم داشت. کلی به من گفت که از نظر او «چنین تصمیمی یک کار نیکسونی است» که باز هم حق با او بود و کاملاً درست می‌گفت (ریچارد نیکسون رئیس جمهوری اسبق امریکا بود که به خاطر رسوایی واترگیت در دهه 1970 مجبور شد از سمت خود کناره‌گیری و کاخ سفید را ترک کند).

کلی از من پرسید: «آیا تا به حال چنین رئیس جمهوری داشته‌ایم؟» با اطمینان پاسخ منفی دادم. من فکر می‌کردم اشکال برنان این بوده که سازمان سیا را سیاسی کرده بود اما ترامپ با رویکرد سیاسی آشکاری که با دست گذاشتن روی مجوزهای امنیتی، علیه او اتخاذ کرد بر این خطای او سرپوش گذاشت. اگر مجوزهای امنیتی بیشتری لغو می‌شدند، اوضاع بدتر می‌شد. کلی با این نظر من موافق بود.
کلی در طول آنچه تا بدین جا هم یک بحث احساسی برای هر دو نفر ما بود، عکس پسرش را به من نشان داد که در سال 2010 در جنگ افغانستان کشته شده بود و فضا را احساسی‌تر کرد. ترامپ صبح همان روز به‌ کلی گفته بود: «تو بیشتر از همه زجر کشیده‌ای.» از آنجایی که ترامپ در آن دوران سعی می‌کرد جنگ‌های افغانستان و عراق را کم اهمیت نشان دهد به نظر می‌رسید قصد او از گفتن این حرف این بوده که پسر کلی بی‌هدف کشته شده است. کلی گفت «ترامپ اهمیتی نمی‌دهد که چه اتفاقی برای این بچه‌ها می‌افتد. او می‌گوید برای حمله به ونزوئلا نیز سخت نمی‌گیرد.»
در این مکالمه دونفره، من تقریباً سکوت کرده بودم و کلی عمدتاً با لحنی ناامیدانه از اتفاقات دولت ترامپ می‌گفت و در میان صحبت‌هایش شاید موارد اندکی بود که با او موافق نبودم. نمی‌دانستم با این وضعیت ترامپ چطور ممکن است در انتخابات 2020 شرکت کند؛ اگرچه او همین چند هفته قبل تأکید کرده بود در این انتخابات شرکت می‌کند. وقتی دفتر کلی را ترک کردم درباره صحبت هایم با او به کسی چیزی نگفتم.
شاید این اتفاق در طول تاریخ ریاست جمهوری در امریکا منحصربه فرد باشد، اما حضور یا نبود ترامپ در مراسم‌ تدفین و ترحیم شخصیت‌های سرشناس نیز جنجال برانگیز شده بود. خودداری ترامپ از شرکت در چنین برنامه هایی، از مراسم تدفین باربارا بوش (همسر بوش پدر و مادر بوش پسر) در آوریل 2018 شروع شد و ترامپ مهم‌ترین مقام غایب در این مراسم بود (هر چند که چهار رئیس جمهوری قبلی امریکا و بانوی اول حضور داشتند).
ترامپ همین شیوه را اواخر ماه اوت و در برخورد با مراسم تدفین سناتور جان مک کین نیز تکرار کرد. کلی جلسه هفتگی کارکنان کاخ سفید را در روز 27 اوت با این جمله آغاز کرد که «امروز در موقعیت بدی قرار گرفته ام. زیرا همچنان با ترامپ درباره نیمه افراشته کردن پرچم امریکا هنگام فوت شخصیت‌های مهم و اینکه چه کسی در چه مراسمی شرکت کند، اختلاف نظر داریم.» البته خانواده مک کین هم نمی‌خواستند ترامپ را در هیچ یک از مراسم‌ خود ببینند، بنابراین، این احساس دو طرفه بود./ ایران

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید

نظرسنجی جدید شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» نشان می‌دهد که علاقه مردم آمریکا به انتخابات ریاست‌جمهوری آتی به کمترین میزان خود در نزدیک به دو دهه گذشته رسیده است، به طوری که تنها ۶۴ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده علاقه خود را به رای دادن در انتخابات نوامبر آینده اعلام کرده‌اند.

براساس گزارش الیوم السابع، این شبکه در وب سایت خود توضیح داد که نتایج نظرسنجی در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی انجام شده توسط این شبکه در همان دوره قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال‌های ۲۰۰۸ (۷۴%)، ۲۰۱۲ (۶۷%)، ۲۰۱۶ (۶۹%) و ۲۰۲۰ (۷۷%) بوده است.

با توجه به روند رای دهندگان بین انتخاب مجدد جو بایدن، رئیس جمهور فعلی یا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، نتایج نظرسنجی حاکی از برتری ترامپ با اختلاف اندک، ۴۶ درصد در مقایسه با ۴۴ درصد است که نسبت به برتری ۵ امتیازی ترامپ در ژانویه گذشته کاهش یافته است. 

در همین راستا نشریه آمریکایی هیل در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آبان امسال برگزار می‌شود، نوشت که این انتخابات مانند سال ۲۰۲۰ مجددا جو بایدن و دونالد ترامپ را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد، با این تفاوت که این بار شرایط متفاوت است و این انتخابات برای مردم آمریکا نتیجه باخت-باخت خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا تولد لنین
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد