Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید نخستین نشست خبری دولت بایدن را برگزار و در پاسخ به سوالی درباره توافق هسته‌ای ایران گفت: بایدن از روز نخست بر اعمال محدودیت‌های شدید بر برنامه هسته‌ای ایران تاکید دارد و معتقد است می‌توان این موضوع را از طریق دیپلماسی حل کرد. ناطقان: در این نشست ساکی گفت: با توجه به شعار‌های انتخاباتی بایدن برای مهار همه گیری کرونا در ۱۰۰ روز نخست، براساس فرمان اجرایی رئیس جمهور تمامی کسانی که خواهان استفاده از خدمات دولت فدرال هستند باید از ماسک استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






وی افزود: بایدن چند فرمان اجرایی برای بازگشت آمریکا به معاهده تغییرات اقلیمی پاریس، لغو ممنوعیت سفر از برخی کشور‌های غالباً مسلمان و لغو برخی قوانین مربوط به مهاجرت دولت ترامپ را به امضا رساند. همچنین وضعیت اضطراری که دولت پیشین در مرز با مکزیک و با هدف ساخت دیوار مرزی وضع کرده بود، از سوی بایدن لغو شد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره توافق هسته‌ای ایران گفت: بایدن از روز نخست بر اعمال محدودیت‌های شدید بر برنامه هسته‌ای ایران تاکید دارد و معتقد است می‌توان این موضوع را از طریق دیپلماسی حل کرد.

وی تاکید کرد: بایدن درباره موضوع ایران با شرکای اروپایی رایزنی خواهد کرد. آن‌ها باید به طور کامل مفاد برجام را اجرایی کنند تا بتوانیم در این زمینه به پیشرفتی دست یابیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: بایدن ، ترامپ ، ناطقان ، هسته ای ، ایران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بایدن ترامپ ناطقان هسته ای ایران هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی را موفق ارزیابی کرد و گفت: دولت با این رویکرد موفق شد خریداران جدیدی را به فهرست مشتریان نفت ایران اضافه و قراردادهایی برای توسعه میدان‌های نفتی امضا کند.

به گزارش شانا به‌نقل از ایرنا، فریدون حسنوند درباره اهمیت سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان گفت: پیش از این تهران و اسلام‌آباد در توسعه خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان (آی‌پی) به توافق رسیده بودند و بخش ایرانی این خط لوله در خاک کشور تکمیل شده است؛ اکنون انجام تعهدهای طرف پاکستانی دراین‌باره از مسائل مهمی است که در سفر رئیس‌جمهوری به اسلام‌آباد درباره به نتیجه رساندن آن گفت‌وگو خواهد شد.

وی با اشاره به علاقه‌مندی بسیاری از مسئولان پاکستانی برای اتمام پروژه خط لوله صلح افزود: این پروژه برای هر دو کشور منفعت اقتصادی خواهد داشت؛ البته سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور، به‌ویژه در بنادر جنوبی ایران، فصلی تازه‌ را در همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی باز خواهد کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر گسترش ارتباطات عمیق با همسایگان تصریح کرد: طبق آمار و ارقام، دولت سیزدهم توجه بیشتری به گسترش روابط با همسایگان داشته، تا آنجا که تولید و فروش نفت از ۵۰۰ هزار بشکه در روز چند برابر شده و این موضوع نشان می‌دهد دولت در دیپلماسی انرژی با دیگر کشور در حوزه صنعت نفت و گاز موفق عمل کرده است.

حسنوند گفت: دولت سیزدهم موفق شد خریدارانی تازه را به فهرست مشتریان نفت ایران اضافه کند و قراردادهای امضاشده در زمینه توسعه میدان‌های نفتی برای کشور حائز اهمیت است.

وی در پایان گفت: در طرح ملی فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی به‌عنوان مهم‌ترین و راهبردی‌ترین طرح صنعت نفت، اقدام‌های مهمی در دولت سیزدهم انجام شد و این پیشرفت‌ها حکایت از این دارد که دولت در توسعه دیپلماسی نفت و گاز بسیار موفق عمل کرده است.

دیگر خبرها

  • پیوند میدان و دیپلماسی‌
  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
  • ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | تقویت همکاری‌های امنیتی ایران و پاکستان از اهداف سفر رئیسی
  • یادداشت| پاکستان و دیپلماسی همسایگانی دولت سیزدهم
  • نقش پررنگ علم و فناوری در دیپلماسی ایران
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد