Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از برقراری سیستمی جدید برای اخذ عوارض آزادراهی خبر داد و گفت: در این روش برای خودروهایی که از آزادراه‌ها استفاده می‌کنند برچسب هوشمندی تهیه شده تا هنگام عبور از دوربین‌های پلاک خوان، عوارض مورد نظر از کیف پول آن‌ها کسر شود، این مدل در آزادراه غدیر تست شده و اگر جواب بدهد در دیگر آزادراه‌ها نیز آن را اجرا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، آزادراه کنار گذر جنوبی تهران به نام آزادراه غدیر از آبیک در آزادراه فعلی کرج- قزوین آغاز شده و با عبور از جنوب استان البرز و تهران پس از ۱۵۸ کیلومتر به چرمشهر در آزادراه حرم تا حرم در جنوب شرقی تهران می‌رسد البته اگر تقاطع‌های غیر همسطح و دیگر مسیرهای آن را محاسبه کنیم طول این آزادراه به ۲۲۰ کیلومتر می‌رسد. ساخت این آزادراه به گفته سرمایه‌گذار آن به پایان رسیده و آماده افتتاح است و طی ماه‌های پیش رو به بهره‌برداری خواهد رسید.

خیراله خادمی - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور- درباره فرآیند دریافت عوارض این آزادراه اینگونه به ایسنا توضیح داد که در تلاش هستیم تا در این آزادراه به صورت الکترونیکی و البته به روشی جدید عوارض را از مردم دریافت کنیم تا سرمایه‌گذار آن هر چه سریعتر به سرمایه‌اش برسد. در این روش از تگ هوشمند برای خودروها استفاده خواهیم کرد و مردم برای تردد از آن‌ باید این تگ‌ را روی شیشه جلوی خودروی خود نصب کنند.

وی افزود: در این روش پیش از آنکه مردم به دوربین های پلاک خوان محاسبه و دریافت عوارض برسند باید کیف پول خود را شارژ کنند و در این شرایط دوربین‌های تعبیه شده پلاک را می خواند.  شماره پلاک پیش از این به کیف پول تعیین شده توسط راننده متصل شده است و نهایتا بر اساس نرخ عوارض تعیین شده مبلغ از حساب رانندگان کسر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به اینکه با استفاده از این روش رانندگان پیش از عبور یا در هنگام عبور از آزادراه عوارض آن را پرداخت می‌کنند و نیازی به پرداخت از طریق اپلیکشین‌ها و روش های معمول دیگر نیست.

خادمی گفت: این روش جدید دریافت عوارض آزادراهی هم برای راحتی عبور و مرور رانندگان و هم برای بازگشت سریعتر سرمایه سرمایه‌گذاران مزایای بسیاری دارد و نیازی به پرداخت مستقیم یا غیر مستقیم از سوی رانندگان نیست چرا که کافی است کیف پول تعریف شده یک بار شارژ شود و به میزان مبلغی که در آن شارژ شده و تعداد دفعات عبور و مرور از آزادراه می‌توان تردد کرد.

وی اعلام کرد: این روش جدید دریافت عوارض آزادراهی به صورت الکترونیکی ابتدا در آزادراه کنار گذر جنوبی تهران آغاز شده و در صورت موفقیت آمیز بودن و دریافت بازخوردهای مثبت از آن، در دیگر آزادراه‌های کشور نیز اجرا خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: آزادراه کنار گذر جنوبی تهران عوارض آزادراهی دریافت عوارض کیف پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم استان سمنان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم در استان سمنان با آغاز به کار مجدد این ۲۰۱ واحد راکد، مجددا احیاء شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سید امیرحسین مدنی، امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در جشن احیا ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان سمنان با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم در استان سمنان با آغاز به کار مجدد این ۲۰۱ واحد راکد، مجدداً احیا شد.

وی افزود: امیدواریم در سال جدید که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، کارنامه موفق‌تری را در راستای حمایت از تولیدی ارائه دهیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: احیای کارخانه کاشی هفت آسمان (سمند سابق) که ۱۲ سال تعطیل بود و ۲۰۱ واحد احیا شده در استان سمنان بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید را فراهم کرد.

مدنی تصریح کرد: با آغاز به‌کار بالغ بر هشت هزار واحد تولیدی راکد در سطح کشور، ۱۹۵ هزار شغل ایجاد شد و ۲۵۰ همت سرمایه مردم را نیز احیا کرد.

کد خبر 745722

دیگر خبرها

  • دریافت شناسه یکتا برای ۷۰ هزار مجوز کسب و کار در همدان
  • ارجاع الکترونیکی ۴۶ درصد پرونده‌های قضائی به کارشناس
  • دریافت شناسه یکتا برای ۷۰ هزار مجوز کسب‌ و‌ کار در همدان
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضاییه خطاب به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور/ با مسدودسازی کد ملی، زندگی فرد را فلج می‌کنیم!/ انتقاد از وثیقه‌های سنگینی که با جرم متناسب نیست/ افراد در فرودگاه متوجه نشوند که ممنوع‌الخروج هستند/ به دریافت عوارض آلایندگی اهتم
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • احیای ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم استان سمنان
  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • آموزش ثبت نام اظهارنامه مالیاتی در سال ۱۴۰۳
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت بانکی در ۶ بانک
  • راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در سمنان