Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا در اولین روز کاری خود در کاخ سفید، چندین دستور اجرایی شامل لغو ممنوعیت مهاجرتی مسلمانان و بازگشت به توافق اقلیمی پاریس امضا کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی بعد از مراسم تحلیف، به کاخ سفید رفت تا اولین روز کاری خود را در دفترش موسوم به «اتاق بیضی» شروع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، بایدن در اولین روز کاری خود به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، ۱۷ دستور اجرایی با هدف باطل کردن اقدامات «دونالد ترامپ» امضا کرد.

از جمله مهمترین این دستورات اجرایی می‌توان به به لغو ممنوعیت مسافرتی و مهاجرتی از کشورهای دارای اکثریت مسلمان، بازگشت به توافق آب‌وهوایی پاریس، اجباری شدن استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و پایان وضعیت اضطراری در مرز آمریکا-مکزیک، اشاره کرد.

بایدن حین امضای این دستورات، به رسانه‌ها گفت: «امیدوارم دستوراتی که امضا کردم، مسیر [مقابله] با همه‌گیری کووید۱۹ و تغییرات اقلیمی را تغییر دهد».

وی همچنین درباره یادداشت ترامپ روی میزش توضیح داد: «ترامپ برای من یک نامه بسیار دوستانه نوشته بود، اما تا قبل از اینکه با او صحبتی داشته باشم، جزئیات نامه را نمی‌گویم».

خبرنگار سابق شبکه «سی‌بی‌اِس» نیز گزارش داد که بایدن، بر خلاف ترامپ که چهار سال دستورات اجرایی را با یک ماژیک مشکی بزرگ امضا می‌کرد، با خودکارهای معمولی این دستورها را صادر کرد.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل نیز در واکنش به دستور بایدن برای بازگشت آمریکا به توافق پاریس گفت: «من به گرمی از تصمیم رئیس‌جمهور بایدن برای عضویت مجدد در توافق پاریس درباره تغییرات اقلیمی استقبال می‌کنم».

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از روسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضایی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند