Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان موضوع مهدویت را در جامعه اسلامی دارای اشتراکات فراوانی دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری  تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در مراسم افتتاحیه نخستین دوره تربیت مربی معارف مهدوی ویژه علمای اهل سنت در استان که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، برگزاری چنین دوره‌هایی را دارای آثار و برکات فراوانی دانست و اظهار داشت: مهدویت و اعتقاد به ظهور منجی در آخرالزمان که حکومت الهی را مستقر و در زمین، عدل را گسترش می‌دهد از جمله مسائل مورد وفاق همه ادیان الهی است و طبعاً پرداختن به این بحث گستره وسیع‌تری از جامعه اسلامی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان موضوع مهدویت را در جامعه اسلامی دارای اشتراکات فراوانی دانست و عنوان‌کرد: ممکن است در برخی از خصوصیات، تفاوت‌هایی وجود داشته باشد اما در اصل مهدویت و این که حضرت مهدی(عج) از سلاله پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند اشتراک وجود دارد.

خبرگزاری تسنیم به عنوان "رسانه مطالبه‌گر برتر" سیستان و بلوچستان معرفی شدانتقاد شدید قائم مقام ستاد امر به معروف کشور از ادبیات اهانت‌آمیز استاندار سیستان و بلوچستانسردار پاکپور: رفع محرومیت‌ها در سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی بلند مدت و کار جدی نیاز دارد

امام جمعه زاهدان ضمن مهم برشمردن این که مردم بدانند کاروان جامعه بشری به کجا می‌رود ادامه داد: اگر انسان بداند افق آینده، روشن و حق، پیروز است و آینده به دست مستضعفان و متدینان قرار خواهد گرفت بسیار دلگرم کننده و مایه قوت قلب است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: مباحث مورد وفاق جامعه اسلامی، آشنایی با موارد اشتراک و تفاوت‌ها و این که بدانیم هر مذهب چگونه در یک زمینه می‌اندیشد و به چه چیزهایی معتقد است سبب انسجام بیشتر امت اسلامی خواهد شد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه ضمن دعوت شرکت‌کنندگان و اساتید دوره به یک بحث علمی، دقیق، منصفانه و بی‌طرفانه و بدون پیش‌داوری تاکید کرد: بحث‌های مربوط به مهدویت به صورت مقارن و با توجه به مبانی مستند و با پرهیز از یک‌جانبه‌گرایی و تحمیل یک نظر بر دیگران دنبال شود.

محامی ضمن ابراز گلایه از انتساب برخی از حرف‌ها به مذاهب و پیروان آنها بر پرهیز از این پیش‌داوری‌ها و یک‌جانبه‌گری‌ها و لزوم پایبندی به منابع و مستندات تاکید کرد و افزود: بحث‌ها به صورت کاربردی و ناظر به وظایف کنونی جامعه اسلامی انجام شود.

وی با تاکید بر ایجاد زمینه ‌گفت‌وگو و پرسش و پاسخ و بحث‌های دوجانبه بیان داشت: چنین دوره‌هایی باید ادامه داشته باشد تا باعث تعمیق آشنایی جامعه اسلامی با معارف اصیل اسلامی و منابع دینی در سطح علما، نخبگان و اندیشمندان و هم‌چنین عموم مردم جامعه شود.

انتهای پیام/392/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان جامعه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۶۰ لیتر ماده اولیه روان گردان شیشه در زاهدان کشف شد

سردار دوستعلی جلیلیان   اظهار کرد: تیم تخصصی پلیس زاهدان با رصد و اشراف اطلاعاتی چند روزه خود از فعالیت فردی متخلف در حوزه ماده روان گردان شیشه در سطح این شهرستان مطلع شدند.

وی افزود: ماموران انتظامی در گام بعدی پس از اطمینان از صحت و سقم موضوع دریافتی و انجام هماهنگی‌های لازم قانونی، اقدام به بازدید از مخفیگاه فرد متخلف کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف حدود ۷۶۰ لیتر مواد اولیه ماده روانگردان شیشه، که متهم قصد انتقال و جابجایی آن در سطح این شهرستان را داشت خبر داد و گفت: یک نفر متهم نیز در این راستا دستگیر شد.

وی با اشاره به توقیف یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در این عملیات گفت: برای امنیت و سلامت جامعه با تمام توان مقابل مجرمان و متخلفان اجتماعی خواهیم ایستاد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برگزاری کمپ ۳ روزه تکواندو در زاهدان با حضور سرمربیان تیم ملی
  • ️کشف ۱۴ تن برنج احتکار شده در زاهدان
  • کامیون بار مرغ زنده قاچاق در مرز‌های میانی سیستان و بلوچستان توقیف شد
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از طرح تامین آب شهر زاهدان
  • کوچ بهاره عشایر سیستان امسال زودتر آغاز شد
  • کشف ۱۴ تن برنج احتکار شده در زاهدان
  • ۷۶۰ لیتر ماده اولیه روان گردان شیشه در زاهدان کشف شد
  • افزایش پذیرش مسافر در فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان
  • ویژه برنامه محافل قرآنی بهار در بهار در زاهدان برگزار شد
  • قاچاقچی سوخت در زاهدان جریمه ۴۶ میلیارد ریالی شد