Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@06:05:52 GMT

زنجانی‌ها از نقاهت‌گاه استقبال نمی‌کنند

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۲۲۹۰

زنجانی‌ها از نقاهت‌گاه استقبال نمی‌کنند

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: علی‌رغم آماده بودن ۱۳۰۰ تخت، زنجانی‌ها از تقاهت‌گاه‌ها استقبال نمی‌کنند.

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (اول بهمن‌ماه) در جلسه قرارگاه کرونای شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه نزدیک به ۱۳۰ هزار تست در استان انجام شده که بالاترین میزان تست در کشور نسبت به جمعیت است، اظهار کرد: به ازای هر ۱۰۰۰ نفر، از ۱۲۰ نفر تست گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید تلاش شود طی دو ماه آینده این میزان تست به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت به ۳۰۰ نفر برسد، اضافه کرد: خوشبختانه زمینه این امر نیز در استان فراهم شده است؛ هر چند گرفتن تست به تنهایی کافی نبوده و سایر اقدامات به‌ویژه موضوع قرنطینه افراد در نقاهت‌گاه‌ها باید تداوم داشته باشد تا شاهد ثبات آمار باشیم.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، با بیان اینکه علی‌رغم آماده بودن ۱۳۰۰ تخت نقاهت‌گاهی، زنجانی‌ها از این اماکن استقبال نمی‌کنند، گفت: برخی از مبتلایان امکانات لازم را برای قرنطینه شدن در منزل ندارند اما متاسفانه نسبت به قرنطینه خود در منزل اصرار دارند که همین امر سبب به خطر افتادن سلامت سایر افراد خانواده به‌ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای می‌شود.

وی با پرداختن به این موضوع که آنچه در اجرای طرح شهید سلیمانی مهم به نظر می‌رسد، استمرار اجرای این طرح و خروجی حاصل از آن است، متذکر شد: اجرای این طرح در استان آثار خوبی داشته و تقریباً به اهداف تعیین شده رسیده‌ایم. هدف اصلی طرح شهید سلیمانی، قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است. وقتی زنجیره انتقال فراگیر می‌شود، قطع کردن آن هم مشکل خواهد بود، به همین خاطر موضوع بیماریابی در این طرح مورد توجه جدی است.

حقیقی با یادآوری این مطلب که ۹۹ درصد از مبتلایان به کرونا در خانه قرنطینه می‌شوند که این امر یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات است، عنوان کرد: این امر در حالی است که ۹۰ درصد سالمندان و افراد دارای بیماری مزمن با خانواده زندگی می‌کنند و قرنطینه مبتلایان در خانه، زندگی آن‌ها را با خطر مواجه می‌کند. بالاترین آمار مرگ و میر کرونا را افراد مسن دارند که میانگین سنی آن‌ها نیز ۷۱ سال به بالا است.

این مسئول، با یادآوری اینکه متاسفانه کار ۷۰ درصد از این مبتلایان نیز به بستری کشیده می‌شود، تصریح کرد: نیروی انتظامی باید منع تردد ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح را با قدرت اجرا کرده و بلافاصله اعمال قانون‌ها را به افراد اطلاع‌رسانی کند و مبتلایانی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند باید مصاحبه شوند تا مکان ابتلای آن‌ها مشخص شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه کسانی که مراسم‌ عروسی و عزا برگزار می‌کنند باید پاسخ‌گو باشند، ادامه داد: طبق قانون، دادستانی می‌تواند با کسانی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند برخورد کند. تا زمانی که واکسن مطمئن وارد کشور شود، زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به گفتمان عملی زندگی‌مان تبدیل شود. متاسفانه طی دو روز گذشته آمار مراجعات سرپایی در استان افزایش یافته که نشان می‌دهد رنگ‌بندی‌های کرونایی، ما را گول زده است.

این مسئول در ادامه با تاکید بر ضرورت حل مشکلات پیش روی مرکز جراحی محدود خرم‌دره توسط دانشگاه پیام‌نور، خاطرنشان کرد: این مرکز در شرایط کرونایی کمک شایانی به رفع مشکلات تنها بیمارستان خرم‌دره خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان همه باهم علیه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمندگان زنجانی با غیرت و سخت‌کوش بودند

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمد رضا رادان شامگاه سه‌شنبه در دیدار با حجت الاسلام علی خاتمی امام جمعه زنجان اظهار کرد: چهره زنجان در ذهن من چهره‌ای است که شهدا و رزمندگان زنجانی در دوران دفاع مقدس ساختند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: چهره شهدا و رزمندگان زنجان در دفاع مقدس برجسته و ممتاز است و یاد و نام شهدای این استان و ایثارگری‌های آنان همواره ماندگار خواهد بود.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی پس از استقبال محسن افشارچی استاندار زنجان و سردار طراقیه فرمانده انتظامی استان زنجان با امام جمعه زنجان دیدار کرد.

کد خبر 6063174

دیگر خبرها

  • هلال احمر واکسیناسیون حجاج زنجانی را آغاز کرد
  • استقبال مردمی از اجرای طرح حفاظت از یوز ایرانی در جاده میامی-عباس آباد
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • آزادی ۲۲ زندانی زنجانی از ابتدای ماه مبارک رمضان
  • رزمندگان زنجانی با غیرت و سخت‌کوش بودند
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • حمل و نقل دام در ایلام نیازمند اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای است
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • پرونده بابک زنجانی در سال ۱۴۰۲ به سرانجام رسید
  • لزوم اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای برای جابجایی دام