Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک، حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند امام جمعه شهر دیشموک در نشست با مدیر اداره اوقاف شهرستان کهگیلویه، مدیر بنیاد علوی بخش دیشموک و برخی از ائمه جماعات مساجد روستاهای بخش دیشموک اظهار کرد: از حضور مدعوین در این جلسه تقدیر می‌کنم که در راستای توسعه مساجد و اماکن مذهبی بخش دیشموک دعوت ما را پذیرفتند و در این جلسه حضور پیدا کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه دیشموک در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه گفت: از اصحاب رسانه تقدیر می‌کنم به خاطر این که مشکلات مناطق دیشموک را برای توجه مسوولان ارائه می‌دهند.

وی اذعان کرد: سهل‌انگاری اداره اوقاف شهرستان کهگیلویه در این چند سالی که در دیشموک حضور داشتم به وضوح دیده شد و امیدوارم که اداره اوقاف شهرستان کهگیلویه در خصوص رفع مشکلات مساجد و اماکن مذهبی در شهر دیشموک تمهیدات لازم را به کار بگیرند.

راوند گفت: مساجد در روستاها و مناطق باعث تکمیل دین انسان می‌شوند و آخرت انسان به حضور مردم در مساجد و عاقبت به خیری آنها بستگی دارد

وی تصریح کرد: ساخت مسجد در هر منطقه‌ای باید با حضور فعال هیئت امنا و مدیریت فعال مساجد در جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی با اجرای کارهای فرهنگی باشد.

خطیب جمعه دیشموک گفت: متاسفانه روحانیون مساجد که همان ائمه جماعات مساجد در روستاها هستند از هیئت امنا گلایه دارند زیرا مانعی سر راه اجرای کارهای فرهنگی در مسجد می‌شوند.

وی با بیان اینکه هیئت امنا باید خود افرادی مسجدی باشند عنوان کرد: بسیاری از هیئت امنای مساجد فقط صوری تشکیل شده‌اند و نیاز است که تغییر و تحولی در هیئت امناهای مساجد در دستور کار اداره اوقاف قرار گیرد.

امام جمعه دیشموک با بیان  اینکه امامزاده‌ها در هر جایی باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و امامزاده میرسالار(ع) باید به عنوان قطب فرهنگی بخش دیشموک فعال شود عنوان کرد: متاسفانه در امامزاده میرسالار(ع) اجرای کار فرهنگی خیلی ضعیف است و هیچ کار فرهنگی در امامزاده میرسالار(ع) انجام نمی‌گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه حضور بیناد علوی در دیشموک مایه خیر و برکت منطقه است از اداره اوقاف شهرستان کهگیلویه می‌خواهم تا با تعامل و همکاری با بنیاد علوی در دیشموک مشکلات مساجد مناطق بخش دیشموک مرتفع گردد.

راوند گفت: در حوزه مساجد در بخش دیشموک هیچ مسجدی هیئت امنای پای کاری ندارد و مخصوصا مسجد جامع شهر دیشموک که نماز جمعه در آن برگزار می‌شود از بقیه مساجد دارای مشکلات بیشتری است.

وی با بیان اینکه انتظار دارم از مدیر اوقاف شهرستان کهگیلویه به صورت منسجم از روحانیون در خواست شود که تحولی در مساجد بخش دیشموک به وجود آید عنوان کرد: با تغییر و تحول در حوزه مدیریت و هیئت امنای مساجد امیدوار به رفع مشکلات هستیم.

راوند گفت: با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی در دیشموک داریم مساجد بسیار تاثیرگذار است و اجرای کارهای فرهنگی در مساجد باعث می‌شود که آسیب‌های اجتماعی در بخش دیشموک کمتر شود.

وی با اشاره به روستایی در دیشموک که بزرگترین روستا بوده و فاقد مسجد است عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از افراد آن روستا به سمت و سوی مواد مخدر روی آورده اند.

رواند گفت: متاسفانه در چنین جاهایی آسیب‌های اجتماعی بیشتر شده که اگر مسجد در این روستا وجود داشت از ظرفیت روحانیو بر جلوگیری چنین مشکلاتی بسیار موثر بود.

وی به عمده مشکلات در حوزه مساجد اشاره کرد و گفت: روستاهایی بالای 300 نفر جمعیت در دیشموک وجود دارد که مسجد ندارند.

رواند متذکر شد: امیدوارم که یک تغییر و تحولی در هیئت امنای مساجد همچنین در هیئت امنای امامزاده میرسالار(ع) صورت پذیرد تا با اجرای کارهای فرهنگی در چنین اماکن مذهبی به قطب فرهنگی بخش دیشموک تبدیل گردد.

انتهای پیام/82027

منبع: فارس

کلیدواژه: مساجد آسیب های اجتماعی امام جمعه فرهنگی اداره اوقاف شهرستان کهگیلویه اجرای کارهای فرهنگی امامزاده میرسالار ع آسیب های اجتماعی هیئت امنای مساجد بخش دیشموک اجرای کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۲۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حقوق فروردین ماه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق طبق مصوبه هیئت دولت همراه با ۲۰درصد افزایش، امروز پرداخت می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جعفر امیرآبادی‌زاده با اعلام خبر واریز حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: حقوق بازنشستگان با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل و پیگیری‌های صورت گرفته براساس تصویب نامه شماره 3034 مورخ 14فروردین ماه 1403 هیئت وزیران امروز (چهارشنبه 29فروردین ماه) و تا ساعاتی دیگر پرداخت می‌شود.

اجرای رتبه‌بندی برای 5306 بازنشسته دیگر آموزش و پرورش

امیرآبادی‌زاده تاکید کرد: پیگیری و هماهنگی‌های زیادی انجام شد تا افزایش مصوب هیئت وزیران که در زمان صدور احکام حقوق امسال محاسبه شده بود، در زمان واریز حقوق‌ها نیز عملیاتی شود که خوشبختانه این مهم انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • جزئیات واریز حقوق بازنشستگان
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه