Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کشور گفت: در برنامه رفع سوءتغذیه مادران باردار و شیرده، ۵۴ هزار مادر باردار و شیرده توسط این نهاد حمایت می‌شوند.

مجتبی احمدلو یکم بهمن‌ماه، اظهار کرد: ‌برنامه رفع سو تغذیه مادران باردار و شیرده از سال ۸۷ توسط بنیاد علوی به‌صورت توزیع بسته‌های غذایی اجرا شد که به کمیته امداد واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این طرح مادر از ماه چهار بارداری تا پایان شیردهی از این سبد حمایتی بهره‌مند خواهد شد.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کشور با اعلام اینکه ۵۴ هزار نفر با مبلع ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان پوشش داده می‌شوند، خاطرنشان کرد: اعتبار بنیاد علوی برای اجرای این طرح ۶۵ میلیارد تومان است.

احمدلو با اشاره به اینکه سبد غذایی را دفتر بهبود تغذیه مشخص می‌کند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها نیز وظیفه دارند سهمیه مراکز بهداشتی را تعیین و افراد را معرفی کنند.

وی به اشکالات این طرح مبنی بر عدم شفاف‌سازی ماه‌های بارداری، محل سکونت، ‌ تاریخ تولد و ... اشاره کرد و افزود: اطلاعات دستی با اشکالات فراوان همراه است و باعث تأخیر در خدمت‌رسانی می‌شود.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کشور با تأکید بر سیستمی کردن اطلاعات توسط مراکز بهداشت، اضافه کرد: ۳۰ درصد اطلاعات آذرماه کشور برگشت خورده و چون اعتبار امسال در ۸ ماهه نخست سال خوب هزینه نشده برای چهارماهه پایان سال سرانه به ۲۰۰ هزارتومان افزایش یافت.

احمدلو تأکید کرد: از مسئولین در مراکز بهداشت انتظار داریم از صحت اطلاعات مطمئن شوند و مدیریت ورود و خروج مادران را به‌درستی نظارت کنند تا طرح به‌خوبی و بر اساس اهداف تعیین شده اثربخشی لازم را داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بنیاد علوی كميته امداد مادران باردار باردار و شیرده کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۲۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریمان با بیان این که امروزه شاخص مرگ مادران در اثر عوارض بارداری و زایمان، یکی از مهم‌ترین شاخص ‎های توسعه در جامعه به شمار می‌آید گفت: یکی از اولویت‌های مهم حوزه سلامت، مراقبت ویژه از مادران باردار نیازمند مراقبت‌های ویژه به شمار می‌رود لذا از ابتدا سال جاری تاکنون هزار و ٣١٣ مورد مراقبت مادران باردار توسط ماما‌ها انجام شده که ٢٣٢ مورد ازآن‌ها مادران مراقبت ویژه و نیازمند پیگیری فوری بوده اند و تعداد دو هزار و١٣٧ مورد مراقبت کودکان زیر ۵سال انجام شده است.
دکتر محمود ولایتی افزود: ٧١٣ دز واکسن روتین کودکان و ١۴٢ دز واکسن هاری در این مدت تزریق و برای ١٨۵ نوزاد ۳ تا ۵ روزه نیز غربالگری انجام شد.
وی گفت:هفت هزارو۴۰٨ بیمار نیز در بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان توسط پزشکان ارائه خدمت شدند و ٩٢٢ خدمت سرپایی نیز توسط پرستاران و ۵٣٩مورد بستری صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک
  • اجرای برنامه توانمندسازی ۲ هزار دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی