Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حدود دو ماهی می‎شود مردم گلستان همچون دیگر استان‎های کشور با مشکل کمبود و افزایش قیمت تخم‌مرغ مواجه هستند، در این مدت خبرگزاری فارس براساس مهمترین رسالت خود (مطالبه‌گری مشکلات مردم از مسوولان) بارها این موضوع را مورد بررسی قرار داد و هر بار مسوولان امر رفع این مشکل در اسرع وقت را وعده دادند اما تاکنون این مشکل همچنان به قوت خود باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار کمبود، افزایش قیمت و توزیع نامناسب تخم‌مرغ این روزها شهروندانی که ساعت‎ها برای خرید یک شانه تخم‌مرغ در صف‎های طولانی منتظر می‎مانند، با شانه‎های تخم‌مرغی مواجه شدند که سایز آنها بسیار کوچک‌بوده و برای برخی شهروندان این اندازه تخم‌مرغ تعجب‌آور است، حالا برخی گمانه‌زنی‎ها دلیل کوچک شدن سایز تخم‌مرغ‎ها را به افزایش قیمت نسبت می‎دهند و برخی دیگر کمبود خوراک و تغذیه ناکافی طیور را دلیل کوچک شدن سایز تخم‌مرغ در گلستان می‎دانند.

*اصرار مسوولان گلستانی به نبود مشکل در تأمین تخم‌مرغ

در همین رابطه یک شهروند گلستانی با ابراز نارضایتی از وضعیت تأمین تخم‌مرغ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: گلستان یکی از تولیدکننده‎های اصلی تخم‌مرغ در کشور است واقعأ جای تعجب دارد که مردم این استان باید ساعت‎ها برای خرید یک شانه تخم‌مرغ در صف‎های طولانی و در وضعیت شیوع کرونا معطل بمانند.

علی صابری تصریح کرد:کرونا به تنهایی تمام زندگی و اقتصاد خانواده‎ها را تحت تأثیر خود قرار داده است حال باید کمبود کالاهای اساسی را به این مشکلات هم اضافه کنیم.

وی بیان کرد:کمبود تخم‌مرغ در همه جای استان مشهود است با این وجود برخی مدیران همچنان اعلام می‌کنند استان از لحاظ تأمین‌تخم مرغ مشکلی ندارد جای سؤال است واقعأ این مدیران در جامعه و شهر ما زندگی نمی‎کنند؟

* رابطه مستقیم سایز تخم‌مرغ با میزان پروتیئن و جیره مرغ

این شهروند گلستانی با اشاره به کوچک‌شدن سایز تخم‌مرغ‎ها طی دو ماه گذشته گفت: من سال‌هاست تخم‌مرغ خریداری می‎کنم و به ندرت تخم‌مرغ در سایز کوچک مشاهده‌ کردم سال‌ها پیش در یک سفر به جنوب کشور تخم‌مرغ در سایز کوچک دیدم که برایم تعجب‌آور بود اما این روزها بسیار مشاهده می‎‌کنم که تخم‌مرغ‎های تولید استان در سایز کوچک عرضه می‎شود.

صابری بیان کرد: کارشناسان صنعت طیور اظهار می‎کنند اندازه تخم‌مرغ با میزان پروتیئن و جیره مرغ رابطه مستقیم دارد بنابراین طبیعی است در این وضعیت که خوراک دام و طیور به سختی تأمین می‎شود سایز تخم‌مرغ‎ها هم کوچک شود البته امیدوارم این کوچک شدن سایز تأثیری در کیفیت تخم‌مرغ نداشته باشد.

* مدیر تنظیم‌بازار جهادکشاورزی گلستان: هیچ مشکلی در تأمین تخم‌مرغ گلستان وجود ندارد!

در حالی‎که  این روزها صدای نارضایتی مردم از کمبود تخم‌مرغ بلند شده است اما مدیر توسعه بازرگانی و تنظیم بازار جهاد کشاورزی گلستان معتقد است در استان هیچ مشکلی در خصوص تأمین تخم‌‌مرغ وجود ندارد.

سعید حسن‌پور با اشاره به فعالیت ۲۴ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت بالغ بر ۴ میلیون  قطعه در استان گفت: حدود ۱۲۰ تن تولید تخم‌‌مرغ در سطح استان است با توجه به نیاز استان روزانه ۴۰ تا ۵۰ تن به تخم‌مرغ نیاز داریم که به لحاظ تأمین‌تخم‌مرغ مشکلی وجود ندارد.

وی بیان کرد: وقتی مردم احساس کنند که کالایی در بازار با کمبود مواجه است برای خرید به بازار هجوم می‎آورند در حالی‎که بعد از جلسه ستاد تنظیم بازار در هفته گذشته، روزانه ۴۵ تن تخم‌مرغ به بازار تزریق می‎شود اما هم‌چنان شاهد عطش خرید در بازار هستیم.

* تخم‌گذاری گله‎های جوان، دلیل کوچک‌بودن سایز تخم‌مرغ/  سن گله تخم‌گذار بیشتر، وزن تخم‌مرغ هم افزایش می‎یابد

مدیر توسعه بازرگانی و تنظیم بازار جهاد کشاورزی گلستان در خصوص گلایه برخی شهروندان از کوچک شدن سایز تخم‌مرغ گفت: با توجه به سن گله‎های تخم‌گذار که از ۱۹ تا ۲۰ هفتگی است امکان دارد این تخم‌مرغ‎های کوچک که وارد بازار می‎شود از گله‌های جوان‎تر باشد.

حسن پور افزود: وزن نرمال یک‌ تخم‌مرغ بین ۵۰ تا ۵۵ گرم می‎باشد و هر چه سن‌گله افزایش یابد وزن تخم‌مرغ نیز بیشتر خواهد شد، در واقع تنها دلیل کوچک بودن اندازه تخم‌مرغ‎ها سن گله است.

براساس این گزارش، در حالی که این روزها شاهد صف‎های طولانی برای خرید یک شانه تخم‌مرغ در سطح استان‌ هستیم، همچنان برخی مدیران به نبود مشکل در حوزه تأمین تخم‌مرغ پافشاری می‎کنند، حال آنکه این پافشاری‎ها فقط به مردم این پیام را خواهد رساند که فاصله مردم و مسوولان از هم زیاد است و آنها از مشکلات جامعه یا بی‎خبر هستند یا اهمیتی به رفع آن نمی‎دهند.

این روزها مردم کشور با مشکلات عمده‎ای دست و پنجه نرم می‎کنند کمبود و افزایش قیمت برخی کالاهای ضروری تنها نمک پاشیدن بر زخم‎های التیام‌نیافته آنهاست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کوچک شدن گرانی کمبود مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی گلستان سعید حسن پور تأمین تخم مرغ افزایش قیمت تنظیم بازار تخم مرغ تخم مرغ ها برای خرید دلیل کوچک سن گله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۲۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی

ایسنا/گلستان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان‌ از امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل زده گلستانی همزمان با تشدید بارش‌ها خبر داد.

 رضا حاجیلری شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون در مجموع به ۱۱۲ نفر خدمات امدادی هلال احمر ارائه شده است.

وی بیان کرد: در پی اعلام سطح نارنجی هواشناسی، تغییرات جوی و بارندگی‌های شدید روز گذشته و صبح امروز (‌سه‌شنبه و چهارشنبه) در برخی شهرستان‌ها موجب آبگرفتگی و آسیب شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر گلستان افزود: در آزادشهر و رامیان روستای مرزبان،‌ رضا آباد، پل سیاه‌چو و سنگستان، در علی‌آبادکتول روستای مهدی‌آباد، در بندرگز روستای محمدآباد و در آق‌قلا روستای یانپی و در گنبدکاووس بلوار دانشجو سطح شهر و روستای سپاهی تحت تاثیر آبگرفتگی قرار گرفتند.

حاجیلری خاطرنشان کرد: به دنبال گزارش‌های مردمی ۱۰ تیم شامل ۳۵ نیروی عملیاتی از هلال‌ احمر شهرستان‌های تحت تاثیر، برای ارزیابی به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

وی با اشاره به این که با دریافت گزارش های جدید آبگرفتگی، نیروها برای ارزیابی اعزام می‌شوند، اضافه کرد: عمده‌ترین خدمات تخلیه آب خانه‌ها بوده و در برخی مناطق مورد نیاز بسته غذایی ۷۲ ساعته و پتو توزیع شده و امدادرسانی ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر گلستان (EOC) با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت تماس‌های اضطراری هموطنان است.

 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • اعزام پنج هزار گلستانی به سفر معنوی حج تمتع
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان