Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا پیوندی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان گفت:این جشنواره هر ساله همزمان با روز جهانی زمین پاک در ۲اردیبهشت با حضور دانش آموزان و نوآموزان سمنانی برگزار میشد که در سال جاری با شیوع ویروس منحوس کرونا و مجازی شدن مدارس این جشنواره نیز طبق هر ساله از اول بهمن ماه آغاز شده و بصورت مجازی فراخوان داده شد و به آموزش و پرورش جهت اطلاع رسانی از شاد و پیش دبستانی‌ها هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفت که پس از داوری آثار در روز دوم اردیبهشت ماه طی برگزاری مراسم اختتامیه از آثار برگزیده تقدیر بعمل خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کودکان و نوجوانان بعنوان وارثان زمین و نویدآوران نسل فردا هستند که با نهادینه شدن فرهنگ بازیافت و تفکیک زباله از مبدا بعنوان پیام آوران پاکیزگی و سفیران بازیافت درآینده‌ای نه چندان دور میتوانند با مدیریت صحیح پسماند‌ها از هدر رفتن این طلای کثیف و سرمایه ملی جلوگیری و موجبات پیشرفت روزافزون استان و شهر خود فراهم آورند.

مدیرعامل سازمان پسماند عنوان کرد: با توجه به شیوع این ویروس منحوس و بیشتر شدن خانه نشینی‌ها باعث مصرفگرایی بیشتر و افزایش تولید زباله میشود تنها با یک مدیریت صحیح پسماند‌ها و بازکاهی و بازیافت است که موجب کاهش این معضل میشود و سازمان هدف از اجرای این برنامه مفرح ارتقای فرهنگ زیست محیطی و آشنایی عموم مردم جامعه بویژه کودکان و نوجوان با بازیافت به خصوص بازیافت از مبداء و تفکیک زباله و اهمیت استفاده مجدد از موادی که قابل بازیافت و مصرف هستند؛ می‌باشد که در این راستا دانش آموزان و نونهالان میتوانند با خلاقیت از پسماند خشک و دورریز‌های خود با رعایت پروتکل بهداشتی کاردستی وآثارهنری زیبا خلق کنند.

پیوندی درخصوص شیوه‌های ارسال آثار بیان داشت: شرکت کنندگان میتوانند طی مراجعه به سایت www.siva.semnan.ir و ثبت درخواست جدید همراه با تحویل پسماند خشک کاردستی‌های خودرا به سفیران بازیافت سازمان دهند یا عکس و فیلم ۲۰ثانیه‌ای به پیام رسان سروش واینستاگرام باآیدی pasmand.semnan برای ما ارسال کنند. در غیر اینصورت می‌توانند جهت هماهنگی دریافت آثار با شماره ۳۳۳۷۴۶۰۰داخلی ۱۴،۱۹و۱۳ تماس حاصل نمایند. آثاری‌که دارای نام ونام خانوادگی، سن، شماره تماس و نام مدرسه فقط داوری خواهند شد.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: ضمن قدردانی از مشارکت و همیاری آموزش و پرورش و دستگاه‌های مرتبط با مدیریت سبز که یاری گر ما در برگزاری این جشنواره خواهند بود نوید از سوی سازمان مدیریت پسماند در پایان این اختتامیه از مدارس واداراتی که بیشترین آثار هنری وکاردستی را از طریق سامانه جامع جمع آوری پسماند خشک "سیوا" دهند تقدیر و تجلیل بعنوان نهاد نمونه بعمل می‌آید.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت پسماند تفکیک زباله فرهنگ بازیافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۲۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی

شهردار منطقه ۵ شهر تهران از ثبت سه اثر تاریخی این منطقه در فهرست آثار ملی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، داوود گودرزی با اشاره به برپایی 5 ایستگاه اطلاع رسانی ویژه گردشگران نوروزی و فعالیت 29 کانون گردشگری در منطقه 5، اعلام کرد: بیش از  4800 گردشگر در چند روز ابتدای نوروز مخاطب ایستگاههای اطلاع رسانی و استقبال این منطقه بوده اند.  

وی در ادامه بیان کرد: منطقه 5 با توجه به حضور پر برکت 13 امام زاده و  داشتن ظرفیت های تفریحی نظیر  مجموعه تفریحی باغ وحش و دریاچه ارم ،مراکز گردشگری طبیعی کن و فرحزاد هر ساله پذیرای گردشگران مذهبی و طبیعت گردان است.

گودرزی در ادامه از برگزاری چهار جشنواره شکوفه های گیلاس در اردیبهشت،جشنواره شاتوت در تابستان،جشنواره خرمالو در پاییز سال 1403 خبر داد و  گفت: از دیگر برنامه های در دست اقدام حوزه گردشگری این منطقه ، ثبت دوحسینیه سرآسیاب، نور و امامزاده شعیب (ع) در فهرست آثار ملی است. 

وی اظهار داشت: تعداد آثار ثبت شده گردشگری منطقه پنج در میراث فرهنگی تا سال گذشته 18 مورد بوده است که در اردیبهشت ماه به 21 ثبت در حوزه بناهای تاریخی و آداب و رسوم خواهد رسید.

شهردار منطقه 5 در پایان به انتشار کتابچه جاذبه های گردشگری دو زبانه (فارسی و انگلیسی)،انتشار فلش کارت های جاذبه های گردشگری منطقه 5،فیلم های گردشگری منطقه به دو زبان و ارائه نقشه های جاذبه های گردشگری منطقه،ثبت تمبر پل آجری و اجرای تورهای مجازی گردشگری اشاره کرد و اظهار کرد؛
در تلاشیم با همت همه همکاران و همراهی ستاد گردشگری شهرداری تهران با توجه به ظرفیت های مذهبی و تاریخی  موجود، حوزه های گردشگری منطقه پنج را  وسعت داده  و این منطقه به یک تفرجگاه بزرگ در تهران تبدیل شود‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره ملی رسانه‌ای «جام جوانی»
  • جمع آوری پسماند ۲ محور پرتردد رشت همزمان با ایام نوروز
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • ارسال بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی
  • ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • توزیع کیسه‌های ویژه پسماند خودرویی بین گردشگران نوروزی کیش
  • تلاش برای ساماندهی مراکز غیرمجاز نگهداری پسماند در قم/ وجود ۳۶۰ مرکز غیرمجاز
  • شیرازِ پس از باران، همچنان پاکیزه و زیبا