Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@02:14:50 GMT

پیست موتورسواری زنجان در آخر خط!

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۲۴۰۴

پیست موتورسواری زنجان در آخر خط!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شهریورماه سال قبل بود که نخستین پیست موتورسیکلت‌سواری زنجان در خانه بوران افتتاح شد.

 پیست موتورسواری شهدای شهرداری زنجان در مجموعه فرهنگی خانه بوران با مساحت 3 هکتار برای برگزاری مسابقات کراس طراحی و در اختیار ورزشکاران قرار گرفت.

مسؤولان وقت مدعی بودند که این پیست، دومین پیست بزرگ موتورسواری کشور از نظر وسعت و تجهیزات است، که قابلیت میزبانی مسابقات قهرمانی و کشوری را دارا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس وقت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان در همان بازه زمانی در تشریح جزئیات این پیست موتورسواری گفت: هدف از ایجاد این پیست ارتقای جایگاه ورزش زنجان در سطح کشور است.

مریم شعبانی گفت: تمرین در کوه‌ها و آسیب‌های زیستی محیطی، هزینه‌های مالی و جانی، بعد مسافت از مشکلات موتورسواران در این حوزه بود در حالی که با احداث پیست، موتورسواران می‌توانند برای کسب هیجان با امنیت خاطر بیشتر به تمرین بپردازند.

پیست موتورسواری تعطیل

وی با اشاره به اینکه افتتاح این پیست کمک شایانی به تربیت قهرمانان در عرصه بین‌المللی خواهد کرد، گفت: این پیست دومین پیست موتورسواری کشور به لحاظ وسعت، تجهیزات و امنیت در زنجان افتتاح و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

رئیس وقت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان اضافه کرد: این پیست در زمینی به مساحت 3 هزار و ۵۰۰ متر مربع ایجاد و بدون در نظر گرفتن تجهیزات، یک میلیارد تومان اعتبار برای آماده سازی آن هزینه شده  است.

همزمان با افتتاح پیست موتورسواری زنجان، نخستین دوره مسابقات موتورسواری کراس در زنجان با حضور 45 شرکت کننده برگزار شد.

اما با گذشت حدود یک و نیم سال از افتتاح این پیست موتورسواری که هزینه کلانی هم برای آن شده است، نه تنها اتفاق خاصی در آن رخ نداده، بلکه بلااستفاده باقی مانده و به محلی برای تمرین موتورسواران آنهم بدون هیچ ایمنی و حفاظی تبدیل شده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که به علت مشخص نبودن تکلیف این پیست به لحاظ مالکیت و همچنین آزارهایی که تمرین موتورسواران برای اهالی آن منطقه دارد، هیچ اتفاق خاصی در این محل نیفتاده و پس از افتتاح بلااستفاده مانده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان در تشریح آخرین وضعیت پیست موتورسواری شهرداری زنجان گفت: سال قبل پیست موتورسواری در مجموعه فرهنگی و تفریحی خانه بوران با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری با مشارکت هیأت موتور سواری ایجاد شده که این روزها هیچ کاربردی ندارد و علاقه‌مندان زیادی در بین جوانان در این رشته ورزشی وجود دارد که منتظر ایجاد فرصتی برای فعالیت در این رشته ورزشی است.
منصور مرادلو تصریح کرد: متاسفانه این پیست موتورسواری مجوز فعالیت ندارد و هر اتفاقی در این محل بیافتد، مشکل‌ساز خواهد بود، چون متولی مشخصی ندارد و فعالیت در آنجا بدون مجوز قانونی صورت گرفته می‌شود.

مرادلو با بیان اینکه مشکل اینجاست، بحث انتقال قطعی سند این زمین که متعلق به منابع طبیعی است، به صورت کامل انجام نشده است، گفت: همه هزینه‌هایی که در این پیست شده بدون مصوبه و خلاف واقع رخ داده است و به بار حقوقی قضیه توجه لازم نشده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: با توجه به اینکه پیست مجوز ندارد، از همین رو مشخص نیست، اگر اتفاقی در آنجا بیافتد، چه کسی پاسخگو خواهد بود، یا اگر سرقتی در آنجا صورت پذیرد چه کسی مسؤولیت آن را قبول می‌کند؟
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان افزود: متاسفانه به علت بلاصاحب بودن این پیست و مشکلات حقوقی که دارد، اکثر پایه ها و فنس‌های کشیده شده، در پیست به دلیل عدم نظارت و حراست به سرقت رفته است.

وی افزود: این روزها هر نوع فعالیت موتورسواری در این مکان هم انجام می‌شود، غیرقانونی است و اگر اتفاقی بیافتد، کسی مسؤولیت آن را به عهده نخواهد گرفت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: از آنجا که محل مورد نظر یک منطقه تفریحی و گردشگری است ، جانمائی غلط پیست بدلیل سرو صدای ایجاد شده در محل باعث آزار  و اذیت گردشگران و مسافران می شود که در زمان افتتاح به آن بی‌توجهی شده است.

وی با بیان اینکه خانه بوران یکی از مجموعه‌های ارزشمند زنجان است، گفت: این مکان در حدود 142 هکتار بوده و جنگل‌کاری خوبی در آن صورت گرفته  که ظرفیت خوبی با ایجاد امکانات و ارائه خدمات ( تالار، پمپ بنزین و گاز، تله کابین، قایق سواری، اقامت شبانه در آلاچیق‌ها و ... ) در جذب سرمایه‌گذار و بخش خصوصی و جذب گردشگر خواهد داشت.
مرادلو با اشاره به اینکه این محل امکان ایجاد تفرج‌گاه و حتی اردوگاه در شمال غرب کشور را نیز دارد، افزود: در سال‌های گذشته  طرح بهره وری برای این محل در نظر گرفته شده، که متاسفانه فقط روی کاغذ آمده و عملیاتی نشده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان بیان کرد: تنها کاری که در این محل انجام شده دپوی چندین میلیارد لوله برای انتقال آب بوده است که به میزان محدودی انجام و بقیه رها شده است.
وی تصریح کرد: متاسفانه یک مکان‌یابی غلط برای ایجاد یک فعالیت ورزشی موجب ایجاد مشکلاتی شده است که باید حل شود.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان ورزشی شهرداری پیست موتورسواری بدون مصوبه جانمایی غلط دپوی لوله پیست موتورسواری شهرداری زنجان خانه بوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۲۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در اهر

ایسنا/آذربایجان شرقی با حضور حبیب ستوده‌نژاد مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، امام جمعه اهر، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در این شهرستان آغاز شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از پیگیری‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان، ورزشکاران و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در خصوص آغاز عملیات اجرایی پیست تارتان در اهر گفت: این شهرستان بعد از تبریز دومین شهرستان استان است که پیست تارتان در آن افتتاح خواهد شد.

احمد محرم زاده همچنین از پیگیری جدی اخذ اعتبار برای ورزشگاه ۵ هزار نفری شهرستان اهر نیز خبر داد و گفت: با وجود اینکه در سال گذشته از سوی رئیس کل برنامه و بودجه کشور دستور پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال را گرفته بودیم ولی تاکنون پرداخت این اعتبار محقق نشده است و امیدواریم با کمک و همراهی استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان این امر تحقق یابد چرا که احداث ورزشگاه ۵ هزار نفری جزو مطالبات اصلی و به حق مردم و ورزشکاران این شهرستان می‌باشد.

وی به مشکلات و دغدغه‌های جوانان شهرستان اهر در حوزه ورزش نیز اشاره کرد و خواستار تکمیل سالن رزمی، اصلاح چمن ورزشگاه تختی، ایجاد خانه ورزش روستایی، احداث چمن مصنوعی در مناطق روستایی و غیره شد.

محرم زاده در ادامه به عملیات غرور آفرین «وعده صادق»توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخگویی به جنایات رژیم اسرائیل نیز اشاره کرد و افزود: این عملیات باعث غرور مردم ایران و خوشحالی بسیاری از مسلمانان جهان شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر نیز در این مراسم ضمن تقدیر از توجه ویژه مسئولان استانی و شهرستانی به حوزه ورزش و جوانان در این شهرستان گفت: کلنگ احداث فاز اول پیست تارتان در مجتمع ورزشی تختی امروز با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان آغاز شد.

جلیل علیجانپور افزود: با وجود اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریالی برای تکمیل پیست تارتان اهر متاسفانه تاکنون این اعتبار محقق نشده است و تصمیم گرفته شد که احداث این پیست به صورت مرحله ای و در فازهای مختلف انجام گیرد و امروز شاهد اجرای عملیات فاز اول آن شامل بهسازی و اصلاح جداول و غیره می‌باشد.

وی همچنین از افتتاح اولین مرکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده در اهر همزمان با سفر مدیر کل ورزش و جوانان استان به این شهرستان خبر داد.

وی گفت: فعالیت‌های این مرکز در راستای ایجاد ازدواج‌های موفق و پایدار با شناخت کامل دو طرف از یکدیگر انجام می‌شود.

علیجانپور افزود: مرکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده اهر اولین مرکز مجوز دار از طرف اداره ورزش و جوانان است که در امر انتخاب همسران به کمک جوانان آمده و به عنوان یک عامل مؤثر برای پیشگیری از ازدواج های ناآگاهانه و طلاق در شهرستان عمل خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • آغاز عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در اهر
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • دو ایرانی بالاترین مدرک جهانی اتومبیلرانی را به دست آوردند
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • عکسی تازه از علی دایی با یک دختر در پیست اسکی
  • ۷ کشته و ۲۰ زخمی بر اثر انحراف ماشین از پیست مسابقه
  • فوت یک کودک در پی موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله
  • موتورسواری مرگبار نوجوان ۱۳ ساله در اصفهان / مرگ کودک ۶ ساله
  • ۲ مازندرانی رتبه‌های برتر اتوموبیلرانی کشور را تصاحب کردند