Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@00:00:11 GMT

واکنش های بین المللی به آغاز ریاست جمهوری بایدن

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۲۴۳۹

واکنش های بین المللی به آغاز ریاست جمهوری بایدن

تین نیوز

طرف های مختلف و مقامات بین المللی به آغاز رسمی دوران ریاست جمهوری جو بایدن واکنش نشان دادند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا روز چهارشنبه سوگند یاد کرده و رسماً این سمت را برعهده گرفت.

طرف‌ها و مقامات مختلف بین المللی به آغاز ریاست جمهوری جو بایدن واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ابراز امیدواری کرد که علیرغم اختلافات بین پکن و واشنگتن، دولت جدید آمریکا همسو با چین حرکت کند.

«اورسلا فون درلاین»، رئیس کمیسیون اروپا در صفحه توئیتر خود نوشت که اروپا آماده شروعی تازه در روابط با آمریکا است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت: من مشتاق همکاری با بایدن و دولت جدید وی هستم. رهبری آمریکا در موضوعاتی که برای همه ما حائز اهمیت است از تغییرات اقلیمی تا کرونا، مهم است.

جاستین تردو، نخست وزیر کانادا هم با تبریک به جو بایدن، رئیس جمهور جدید ایالات متحده، همکاری با دولت وی در مقابله با شیوع کرونا و تغییرات آب و هوایی را خواستار شد.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا در صفحه توئیتر خود بر آمادگی رم برای همکاری با آمریکا به منظور مواجهه با چالش‌های بین المللی مشترک تاکید کرد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم آغاز ریاست جمهوری بایدن را تبریک گفته و بر آنچه همکاری با یکدیگر برای برقراری صلح نامید، تاکید کرد.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان هم گفت که برلین در انتظار فصل نوینی از دوستی و همکاری بین برلین و واشنگتن است.

گفتنی است که جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا روز چهارشنبه سوگند یاد کرد و رسماً این سمت را عهده دار گردید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: جو بایدن ریاست جمهوری بین المللی جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!

به گزارش خبرآنلاین «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا ویدئویی را در شبکه اجتماعی ایکس به مناسبت سالگرد اظهار نظر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره کووید-۱۹ به اشتراک گذاشت.

طبق گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ چهار سال پیش درباره ویروس کووید-۱۹ گفته بود: «ضدعفونی‌کننده‌ای را دیده‌ام که ظرف یک دقیقه کارش را می‌سازد. حالا آیا راهی دارد که بشود مثلا همین را تزریق کرد، مثل تمیزکاری؟»

به نقل از ایسنا جو بایدن در ادامه پست ایکس در واکنش به اظهارات پیشین ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در حال حاضر نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است، نوشت: «ضدعفونی‌کننده تزریق نکنید! و به شخصی رای ندهید که به شما گفته بود ضدعفونی‌کننده تزریق کنید.»

در آن زمان کارشناسان پزشکی فورا به این پیشنهاد ترامپ واکنش نشان دادند و «وین گوپتا» متخصص ریه و کارشناس سیاست‌های بهداشت عمومی در آمریکا، اظهارات ترامپ را «پیام‌های بهداشتی ناشایست» خواند.

بایدن در جریان سخنرانی خود زمانی که تلاش داشت ترامپ را به عنوان شخصی غیر قابل اعتماد معرفی کند، گاف داد و به اشتباه گفت: «او چند بار باید ثابت کند که ما قابل اعتماد نیستیم؟»

شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز هم در تلاش برای تصحیح سخن رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا، کلمه «ما» را با کلمه «او» جایگزین کرد، گرچه در ویدیوی آن به وضوح شنیده می‌شود که بایدن از ضمیر «ما» استفاده می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899056

دیگر خبرها

  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد