Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@15:23:15 GMT

دولت بایدن درباره ایران با متحدانش گفت وگو می‌کند

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۲۴۵۵

دولت بایدن درباره ایران با متحدانش گفت وگو می‌کند

سخنگوی کاخ سفید در نخستین نشست خبری خود پس از آغاز به کار دولت جدید آمریکا گفت که دولت بایدن قصد دارد درباره موضوع هسته ایران و برجام با متحدان خارجی خود گفت و گو کند.

به گزارش ایمنا، جن ساکی در نخستین نشست خبری خود به عنوان سخنگوی کاخ سفید که شامگاه چهارشنبه به وقت واشنگتن برگزار شد، گفت رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرده که آمریکا از طریق دیپلماسی، به دنبال تقویت محدودیت‌های هسته‌ای ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بدون اشاره به اینکه این دولت آمریکا بوده که از برجام خارج شده و تعهداتش را زیرپا گذاشته است، گفت ایران باید تعهداتش را در قبال برجام به منظور ادامه روند این توافق از سر بگیرد.

جو بایدن پیش‌تر بارها اعلام کرده است که قصد دارد آمریکا را به برجام بازگرداند. دولت دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد.

جن ساکی افزود احتمال می‌رود برجام و موضوع هسته‌ای ایران جز موضوع‌هایی باشد که در برخی از اولین گفت‌وگوهای بایدن با همتایان خود و سران دیگر کشورهای متحد آمریکا مطرح شود.

متحدان اروپایی آمریکا از جمله تروئیکای اروپایی (آلمان انگلیس و فرانسه) ضمن تاکید بر ضرورت حفظ برجام، از دولت جدید آمریکا خواسته اند تا به این توافق بازگردد.

بازگشت آمریکا به سازمان جهانی بهداشت

سخنگوی کاخ سفید همچنین با اعلام بازگشت آمریکا به سازمان جهانی بهداشت، گفت: فائوچی به صورت مجازی با این سازمان دیدار خواهد داشت.

او افزود: رئیس جمهوری از من خواست تا حقیقت و شفافیت را به این نشست بازگردانم.

وی در تشریح فرمان‌های اجرایی که امروز بایدن امضا کرد، افزود: یکی از آنها موظف کردن استفاده از ماسک به مدت ۱۰۰ روز بود.

سخنگوی کاخ سفید دستور دیگر رئیس جمهوری آمریکا را بازگشت به سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد و افزود: با تقویت بهداشت جهانی، تلاش‌های ما در مقابله با این همه‌گیری مستحکم خواهد شد.

ساکی اظهار کرد: فردا دکتر آنتونی فاوچی به عنوان سرپرست هیأت آمریکایی به صورت مجازی با سازمان جهانی بهداشت دیدار خواهد کرد.

وی همچنین از فرمان بایدن برای تمدید مهلت وام دانشجویان خبر داد و اظهار کرد: او همچنین به پیمان تغییرات آب و هوایی پاریس بازگشت.

سخنگوی کاخ سفید از پایان دادن به ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا خبر داد و افزود: رئیس جمهوری خواستار توقف ساخت دیوار مرزی شد.

ساکی از ارسال طرح مهاجرتی بایدن به کنگره خبر داد تا سیستم مهاجرتی را اصلاح کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا بایدن قصد تماس با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دارد، گفت نخستین تماس او با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا بود که انتظار می‌رود درباره خط لوله کی‌استون و روابط دوجانبه باشد.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: تماس‌های نخستین وی با متحدان و شرکای ما خواهد بود.

ساکی در پاسخ به سوالی درباره یادداشت دونالد ترامپ برای بایدن و همچنین برنامه بایدن برای تماس با ترامپ، اظهار کرد: من زمانی که نامه را خواند در آنجا بودم، آن نامه سخاوتمندانه بود و رئیس جمهوری قصد ندارد آن را به صورت یکجانبه منتشر کند.

وی اضافه کرد: انتشار آن به تماس رئیس جمهوری با رئیس جمهوری سابق بستگی دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 469862

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جن ساکی سخنگوی کاخ سفید کاخ سفید جو بایدن رییس جمهور آمریکا ایالات متحده آمریکا ایران روابط ایران و آمریکا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان جهانی بهداشت سخنگوی کاخ سفید رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۲۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور فردا تهران را به مقصد پاکستان ترک می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران بنا بر دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان برای بازدید سه روزه فردا (دوشنبه ۳ اردیبهشت) به اسلام‌آباد سفر می‌کند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از دفتر روابط عمومی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، ممتاز زهرا با صدور بیانیه‌ای گفت که دکتر سید ابراهیم رئیسی در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی-اقتصادی و برای دیدار با مقام‌های بلندپایه پاکستانی فردا به اسلام‌آباد سفر می‌کند.

وی افزود که سفر رسمی آیت‌الله رئیسی بنا بر دعوت محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان صورت می‌گیرد و در طول این بازدید رئیس جمهوری ایران به شهر‌های لاهور و کراچی نیز سفر خواهد کرد.

ممتاز زهرا گفت که همسر رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در این سفر، دکتر رئیسی را همراهی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که رئیس جمهور ایران با همتای پاکستانی خود و همچنین نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد و طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه، همکاری‌های اقتصادی، تحولات منطقه‌ای، مسائل بین المللی از جمله جهان اسلام را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

ممتاز زهرا اعلام کرد که این اولین سفر یک مقام بلندپایه کشور در سطح رئیس دولت به پاکستان پس از برگزاری انتخابات این کشور و تشکیل دولت جدید است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از روابط دوجانبه مستحکم مبتنی بر مشترکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی برخوردارند و این سفر فرصت مهمی را برای تقویت بیش از پیش این روابط فراهم می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: دو طرف دستور کار گسترده‌ای برای تقویت بیشتر روابط و تحکیم همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت، ارتباطات، انرژی، کشاورزی و ارتباطات مردمی خواهند داشت.

وی افزود: سران ایران و پاکستان همچنین در مورد تحولات منطقه‌ای و جهانی و همکاری‌های دوجانبه برای مبارزه با تهدید مشترک تروریسم گفتگو خواهند کرد

دیگر خبرها

  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • حمله اسرائیل به ایران نمادین بود | نتانیاهو به متحدانش لگدپرانی می کند
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند/ سیاست خارجی، پاشنه آشیل جو بایدن در سال انتخابات شد
  • رئیس جمهور فردا تهران را به مقصد پاکستان ترک می‌کند
  • بسته کمکی جدید برای تل‌آویو؛ «خیانت و فاجعه» دولت بایدن از نگاه مسلمانان آمریکا