Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد انور هاشمزهی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کارشناسان و محیط‌بان‌های سازمان محیط زیست ایرانشهر با همکاری مرکز بهداشت و دامپزشکی به پایش رودخانه‌های دائمی، آبگیرها و سدهای این شهرستان که هر ساله در فصول پاییز و زمستان مامن و میزبان پرندگان مهاجر است اقدام کردند.
وی با اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه، پایش و نظارت بر زیستگاه‌ها افزود: در همین راستا گشت مشترک شبکه دامپزشکی با اداره محیط زیست و مرکز بهداشت ایرانشهر از رودخانه دامن و سد سرایدان برای بررسی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره محیط زیست ایرانشهر تصریح کرد: تا پایان فصل مهاجرت و زمان حضور پرندگان مهاجر در این مناطق پایش‌ها طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: در بازدید و پایش‌های صورت گرفته در رودخانه‌ها و سدهای ایرانشهر علایم مشکوک و یا تلفات پرندگان وحشی مشاهده نشد.
هاشمزهی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از انتقال آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان هیچ گونه مجوز شکاری در این فصل صادر نشده و به مردم توصیه می‌شود از شکار و صید پرنده‌های مهاجر پرهیز کنند.  
وی بیان کرد: شهروندان ایرانشهری در صورت مشاهده هرگونه تلفات طیور اهلی و پرندگان وحشی موضوع را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا همه ساله با آغاز فصل سرما، مهاجرت پرندگان از عرض‌های شمالی به سمت نواحی جنوب و گرمسیر کشور آغاز می‌شود که در مسیر مهاجرت، تعدادی از این پرندگان زمستان خود را در تالاب ها می‌گذرانند و تعدادی دیگر هم به مناطق گرم‌تر کشور سفر می‌کنند.

تغییرات اقلیمی آب و هوایی، میزان آب رودخانه‌ها و وجود تالاب های فصلی و آبگیرها در کشور باعث می‌شود تا هر سال هزاران قطعه پرنده مهاجر برای زمستان‌گذرانی، این تالاب‌ها را انتخاب کنند که این امر می‌تواند احتمال شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را افزایش دهد.

به دنبال این مهاجرت، موضوع شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کانون‌های تجمع پرندگان همه ساله به عنوان یکی از مسائل جدی مورد توجه صاحبان صنایع مرغداری قرار می‌گیرد، این بیماری سال گذشته خسارت سنگینی به صنعت مرغ‌داری به ویژه مرغداری صنعتی وارد کرده است

 آنفلوانزای پرندگان یک بیماری ویروسی است که می تواند علاوه بر مرگ و میر پرندگان به انسان و برخی حیوانات نیز انتقال یابد.

ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان سازمان حفاظت محیط زیست آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سازمان حفاظت محیط زیست آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان سیستان و بلوچستان سازمان حفاظت محیط زیست آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اخبار کنکور فوق حاد پرندگان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!

عصر ایران - در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی کند، اما موارد مشابه را می توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می کنند.

در سه موج از مارس 1918 تا بهار 1919، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان 50 میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می کرد. به نظر می رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی 20 تا 35 سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس 1918 در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده ها و محدودیت تجمعات عمومی می شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آنفلوآنزا اسپانیایی ؛ زمانی که ماسک را زنانه می دانستند! (+عکس)

دیگر خبرها

  • شکارچی فلامینگو در سردشت دستگیر شد
  • یک واحد کشتارگاه دام در ایرانشهر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • پارک ملی بوجاق کیاشهر؛ بهشت پرندگان مهاجر
  • ورود بیش از ۳۰۰ فلامینگو به تالاب بین المللی گاوخونی
  • میهمانی ۳۰۰فلامینگو در گاوخونی/ نخستین کلونی‌های جوجه‌آوری ثبت شد
  • کوچ تماشایی پرندگان مهاجر به تالاب گاوخونی (فیلم)
  • فیلم| کوچ تماشایی پرندگان مهاجر به تالاب گاوخونی
  • امضای سند همکاری با ارمنستان برای پایش رودخانه ارس