Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: امروز کرونا در آمریکا با جان میلیون‌ها نفر در ارتباط است و بایدن مجبور است این امر را در دستورکار خود قرار دهد و با تمام توان به آن رسیدگی کند. امروز مردم ایالات متحده از رئیس جمهور جدید انتظار دارند که مشکلات مربوط به کرونا را حل کند و بیکاری را سامان دهد.

امیرعلی ابوالفتح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون مهمترین چالش‌های جو بایدن اظهار کرد: باید توجه داشت که جو بایدن موانع زیادی را پیش رو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند به گونه‌ای است که وی نمی‌تواند به سرعت به برجام توجه کامل داشته باشد. موضوعات وسیع و گسترده‌ای امروز در مقابلش قرار گرفته که کار را سخت می‌کند.

وی افزود: امروز کرونا در آمریکا با جان میلیون‌ها نفر در ارتباط است و بایدن مجبور است این امر را در دستورکار خود قرار دهد و با تمام توان به آن رسیدگی کند. امروز مردم ایالات متحده از رئیس جمهور جدید انتظار دارند که مشکلات مربوط به کرونا را حل کند و بیکاری را سامان دهد. پس از اقتصاد و بیکاری، واشنگتن با معضل مهاجران مواجه است و این امر نیز برای آنها مشکات جدی ایجاد کرده است.

این کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: طبیعی است که بایدن مجبور است در ابتدا به این موارد رسیدگی کند و در ادامه به سمت آشتی ملی و حل شکاف در جامعه آمریکا توجه کند؛ در چنین شرایطی، رسیدگی به برجام سخت می‌شود، مگر اینکه ایران دست به اقدامی بزند تا برجام برای آنها با اهمیت شود. بایدن با انتصاب جان کری نشان داد که بازگشت به معاهده پاریس و تغییرات اقلیمی و آب و هوایی برای وی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ابوالفتح یادآور شد: ترمیم روابط با اروپا و تلاش برای مهار روسیه و چین و کنترل جنگ یمن از جمله رقبای جدی برجام در عرصه سیاست خارجی بایدن هستند. در این میان جنگ تفسیرها از برجام نیز یک مانع دیگر در این مسیر است. تفسیری که ایران، اروپا و آمریکا از برجام داشتند از ابتدا نیز وجود داشته است. طبق برداشت تهران، ایالات متحده زمانی می‌تواند به برجام بازگردد که در آن مشارکت کرده و تحریم‌ها را لغو کند؛ امری که خلاف تفسیر تیم ترامپ بود. همانگونه که روسیه و چین و اروپا در تمامی موارد مشارکت می‌کنند، بایدن نیز باید اینگونه عضو برجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اختلافات در خصوص برجام همواره وجود داشته و نقطه مبهم اصلی بایدن در آینده نیز در همین رابطه است که هنوز مشخص نکرده با چه سیاستی و تا چه میزان قصد همکاری در توافق هسته‌ای را دارد. هنوز مشخص نیست که تیم بایدن همچون ایران برجام را تفسیر می‌کنند یا بار دیگر مسیری نزدیک به مسیر تیم ترامپ را در پیش می‌گیرند. مسیر سخت است، اما می‌توان با دیپلماسی در این عرصه بار دیگر موفق بود، مسیری که در آمریکا با موانع بسیار داخلی و خارجی توأمان شده است. ابهامات به‌زودی یکی پس از دیگری رفع خواهد شد و چیزی که مشخص است این است که باید منتظر حرکت به سمت تنش‌زدایی بود.

کد خبر 469604

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جو بایدن برجام نقض برجام خروج آمریکا از برجام جو بایدن و برجام ترامپ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت: دولت جو بایدن قصد دارد تل آویو را به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار مجهز کند. این معاملات تسلیحاتی شامل مهمات تانک، خودروهای نظامی و خمپاره است.

این روزنامه نوشت: مجهز کردن اسرائیل به چنین سلاح‌هایی در نوع خود از زمان جنگ غزه بزرگترین به حساب می‌آید.

پیش از این شبکه سی ان ان نیز به نقل از مسئولانی گزارش داد: اسرائیل نیاز به پایبندی آمریکا به ادامه ارسال سلاح دارد به ویژه اینکه اسرائیل نمی‌تواند بدون حمایت خارجی وارد یک جنگ طولانی مدت شود.

آمریکا از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر از رژیم صهیونیستی حمایت تسلیحاتی به عمل آورده و بارها قطعنامه‌های پیشنهادی شورای امنیت برای توقف جنگ غزه را وتو کرده است.

آمریکا در راستای حمایت خود از رژیم اشغالگر صهیونیستی بامداد امروز (جمعه) قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل
  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • (ویدیو) گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکند
  • بکش اما خطا نکن!
  • بایدن: تهران می‌خواهد اسرائیل را برای همیشه نابود کند
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟