Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین جزایری با بیان اینکه نقش مسجدی‌ها، هیئتی‌ها و حوزویان در مقابله با کرونا در تاریخ کشور ماندگار شد، گفت: انتظار است در بودجه سال آینده کشور که هم اکنون در دست بررسی است به مساجد نگاه ویژه شود.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد جزایری» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه با یقین می توان گفت اگر همراهی مساجد، هیئت های مذهبی و گروه های جهادی طلاب نبود، آمار شیوع ویروس کرونا در کشور همچنان خیلی می بود و کنترل این ویروس منحوس به این راحتی ممکن نمی شد، اظهار کرد: نقش مسجدی ها، هیئتی و حوزویان در مقابله با این ویروس در تاریخ کشور ماندگار شد و حتما آیندگان از ایثار این گروه ها در دوره بسیار سخت کرونایی به نیکی یاد خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت حسینیه کربلایی ها (واقع در تهران، خیابان 15 خرداد، چهارراه گلوبندک) افزود: فعالیت مساجد، هیئت های مذهبی و گروه های جهادی طلاب در دوره کرونا در زمینه تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کمک مومنانه نیز خود را به خوبی نشان داد و به نظرم می توان با اطمینان گفت، هیچ نیازمندی نبوده که طی یک سال اخیر از کمک های مردمی دریافت نکرده باشد. در واقع این فعالیت نیروهای متدین، انقلابی، ولایت مدار زمینه رفع فقرو تبعیض از کشور را فراهم می کند.

 

وی اضافه کرد: اکنون که به پایان سال نزدیک می شویم و بودجه کشور در حال بررسی و تنظیم نهایی است و دستگاه های مختلف کم کم به فکر برنامه ریزی برای سال آینده کاری خود هستند این انتظار می رود که همه دستگاه ها و مسئولان نگاه ویژه ای به مساجد و هیئت های مذهبی داشته باشند و حتی الامکان، برنامه های شان را با استفاده از ظرفیت مسجدی ها و در فضای مساجد برگزار کنند.

 

جزایری در ادامه به فعالیت های  حسینیه کربلایی ها در دوره شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این حسینیه که به دلیل شهرت و موقعیت مکانی اش همه روزه برنامه هایی اعم از نماز جماعت، جلسات قرآنی و برنامه های مناسبتی، برگزار می کند، طی یک سال اخیر کمترین میزان تعطیلی را داشته و تلاش کردیم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامتی مردم، برگزاری برنامه ها را تعطیل نکنیم زیرا کار برای خدا تعطیل بردار نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: کمک مومنانه حسینیه کربلایی ها به نیازمندان و معرفی خانواده های نیازمند برای دریافت وام از صندوق قرض الحسنه شهید صدر و دریافت خدمات از برخی از مراکز درمانی، در دوره شیوع ویروس کرونا بی وقفه ادامه داشت که مشارکت بازاریان تهرانی در تحقق این موفقیت، ستودنی است.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه مقابله با کرونا فعالیت های مسجدی برنامه ها مسجدی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر درخشنده شامگاه چهارشنبه در نشست تخصصی هفته هنر انقلاب اسلامی و رونمایی از طرح مرکز تخصصی تئاتر مسجد افزود: همزمان با ایام سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی و گرامیداشت «هفته هنر انقلاب اسلامی» این طرح رونمایی شد.

وی گفت: با همکاری امامان مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی برای تربیت نیروی هنرمند انقلابی گروه‌های تئاتر در مسجد تشکیل خواهد شد.

حجت الاسلام درخشنده گفت: ازآن جا که شهید سیدمرتضی آوینی، تمام لحظه‌های عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش‌ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و به حق در این راه خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه‌های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت، سالروز شهادت این هنرمند فرزانه، به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است.

وی با تاکید بر پاسداشت مجاهدت‌های شهید آوینی ادامه داد: باید با الگوگیری از راه و مسلک شهید آوینی نسبت به هنر و هنرمندان که در عرصه هنر انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند، نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت الاسلام درخشنده تصریح کرد شهید آوینی معتقد بود که هنر عین تعهد، تقید و مسئولیت پذیری است و بر این باور که هنرمند بدون تقید است خط بطلان می‌کشید.

وی گفت: در این مراسم از هنرمندان عرصه انقلاب اسلامی شامل شاعر، ستایشگر، نقاش، هنرمندان تئاتر، گروه سرود و غیره تقدیر شد.

به گزارش مهر، مرکز تخصصی تئاتر مسجد با حضور حجت الاسلام شریف تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی و جمعی از مسؤولان مازندران رونمایی شد.

کد خبر 6081553

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های علمی یادروز سعدی
  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • بازدید از معروف‌ترین مساجد جهان اسلام با دوچرخه